Σχεδίαση
Το νέο Prius έχει δυναμική και επιθετική σχεδίαση και το αμάξωμά του θυμίζει περισσότερο 3 όγκων σεντάν, παρά το ενός όγκου σχήμα που ξέρουμε. Μπροστά ξεχωρίζουν τα σφηνοειδή φώτα με τους κάθετους προβολείς ομίχλης στα άκρα του προφυλακτήρα, ενώ πίσω τονίζεται ο ανασηκωμένος τρίτος όγκος με μια έξτρα γυάλινη επιφάνεια, που λειτουργεί και σαν αεροτομή. Τα ξεχωριστής σχεδίασης κάθετα φωτιστικά συμπληρώνουν την εικόνα.
Εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Prius είναι αρκετά πιο φουτουριστική σε σχέση με το προηγούμενο. Ξεχωρίζει η τετράγωνη κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής και τους αεροπορικού τύπου διακόπτες για τον κλιματισμό, στοιχεία που συναντήσαμε και στο νέο Auris. Επίσης, εντυπωσιάζει το έγχρωμο head-up display, κάτι που απαντάται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Toyota. Ακόμη, το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα αυτόματου κλιματισμού είναι μικρότερο, ελαφρύτερο και χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια, χάρη στη νέα λειτουργία S-FLOW. Κατά τα άλλα, στο κέντρο και ψηλά στο ταμπλό βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την έγχρωμη διπλή οθόνη των 4,2 ιντσών, ενώ νέο είναι και το τιμόνι. Στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται ο τύπου joystick λεβιές ταχυτήτων, ενώ μία μεγάλη κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού υπάρχει για την αποθήκευση μικρών και μεγάλων αντικειμένων. Πολύ καλή είναι ποιότητα κατασκευής, όπως και η συναρμογή των υλικών.
Κινητήρας
Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που λανσάρεται με το νέο Toyota Prius αποτελείται από ένα σημαντικά ανανεωμένο 1.800άρη βενζινοκινητήρα, ένα μικρότερο σε μέγεθος ηλεκτροκινητήρα και μια πιο compact συστοιχία μπαταριών. Η συνδυαστική ισχύς είναι 122 ίπποι, ενώ αυτό που εντυπωσιάζει είναι το νούμερο των εκπομπών CO2, με τη σχετική τιμή να βρίσκεται στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο των 70 γρ./χλμ. Επιπλέον, η Toyota πέτυχε βελτίωση και στο πεδίο της λειτουργίας, με το νέο σύστημα κίνησης να είναι πιο αποδοτικό, «ήσυχο» και πολιτισμένο.
Οδηγώντας
Το καινούργιο πάτωμα, το πιο συμπαγές πλαίσιο, η νέα εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το πιο άμεσο τιμόνι, κάνουν τη διαφορά στη νέα εκδοχή του Toyota Prius, γεγονός που γίνεται αντιληπτό ήδη από τα πρώτα μέτρα που το οδηγείς. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στον αυτοκινητόδρομο και αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως πλέον δεν είναι «άοσμο» οδηγικά, αλλά έχει το δικό του χαρακτήρα. Οι παλαιότερες ελαφρές αναπηδήσεις του πίσω ημιάκαμπτου άξονα είναι παρελθόν, όπως ανακαλύψαμε σε στενά πλακόστρωτα, ενώ το νέο υβριδικό σύστημα σου δίνει μια πιο «φυσική» αίσθηση επιτάχυνσης από πριν στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ καλή είναι η ηχομόνωση στην καμπίνα καθώς ο θόρυβος για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος.
Τεχνολογία
Η ομπρέλα ασφαλείας Toyota Safety Sense ενσωματώνεται και στο νέο Prius. Αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, σύστημα Pre-Colision το οποίο αρχικά, προειδοποιεί τον οδηγό με οπτικά και ηχητικά σήματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και αν δεν αντιδράσει ενεργοποιεί αυτομάτως το σύστημα πέδησης, ενεργό cruise control και αυτόματα φώτα που αλλάζουν αυτομάτως, ανάμεσα σε φώτα πορείας και προβολείς αναλόγως με τις απαιτήσεις φωτισμού και την κίνηση των υπόλοιπων αυτοκινήτων. Επίσης, το σύστημα Road Sign Assist ενεργοποιεί την εμπρόσθια κάμερα, ώστε αυτή να διαβάζει τις πινακίδες και τις προειδοποιήσεις στους αυτοκινητόδρομους και κατόπιν τις απεικονίζει στην οθόνη για να τις δει ο οδηγός.
Στο νέο Prius, η Toyota επιδεικνύει το νέο σύστημα Simple Intelligent Parking Assist, που επιτρέπει στο μοντέλο να παρκάρει σε έως και 22% μικρότερες θέσεις, με τον οδηγό να χρειάζεται να πατήσει ένα κουμπί.