
Πωλήσεις ηλεκτρικών & Plug-in: 25% αύξηση σε όλες τις αγορές
12,5 εκατ. ηλεκτρικά και Plug-in ταξινομήθηκαν το 2025 παγκοσμίως.
Επιβραδύνουν αλλά ενισχύονται τα ηλεκτρικά και τα Plug-in.
Μεγάλη η ζήτηση σε Ευρώπη και Κίνα, μικρότερη στην Αμερική.
autoagora Team
Επιβραδύνουν αλλά ενισχύονται τα ηλεκτρικά και τα Plug-in
Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται πιο περίπλοκη από ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά. Παρά τις δυσκολίες και την επιβράδυνση των ρυθμών πώλησης, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να ενισχύουν τη θέση τους στις αγορές.
Νέα άνοδος στις παγκόσμιες ταξινομήσεις
Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025, περισσότερα από 12,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας και Plug-in υβριδικά πέρασαν στα χέρια νέων κατόχων σε όλο τον κόσμο. Ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε αύξηση 25% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η άνοδος τροφοδοτείται από τη συνεχιζόμενη ζήτηση στις περισσότερες μεγάλες αγορές, παρά τα εμπόδια που συναντούν κατασκευαστές και καταναλωτές.
Ευρώπη, Κίνα και υπόλοιπος κόσμος
Η Ευρώπη καταγράφει την πιο ισχυρή δυναμική, με αύξηση 31% στις πωλήσεις ηλεκτρικών και Plug-in σε σχέση με το 2024. Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως, η άνοδος περιορίστηκε στο 25%, ενώ σε άλλες περιοχές του πλανήτη οι ταξινομήσεις ενισχύθηκαν κατά 44%, ξεπερνώντας το 1 εκατ. οχήματα. Στη Βόρεια Αμερική, αντίθετα, ο Καναδάς κινείται πτωτικά, επηρεάζοντας αρνητικά το σύνολο της αγοράς.
Σημάδια επιβράδυνσης στην παγκόσμια ζήτηση
Παρά τη γενικότερη θετική εικόνα, οι ρυθμοί αύξησης δείχνουν να υποχωρούν. Μόνο τον Αύγουστο του 2025 καταγράφηκαν περίπου 1,7 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών και Plug-in, αριθμός αυξημένος κατά 15% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Ωστόσο, πρόκειται για τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από τον Ιανουάριο.
Σε μηνιαία βάση, οι πωλήσεις ήταν 5% υψηλότερες σε σχέση με τον Ιούλιο, όμως στην Κίνα –που παραμένει ο «κινητήρας» της παγκόσμιας αγοράς– η άνοδος ήταν μόλις 6%, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά, αν και σε ανοδική τροχιά, συναντά πλέον όρια ανάπτυξης.