SsangYong Tivoli 1,6 eXDI 4Χ2 & 4Χ4
10/12/2015
Νέος παίκτης
To SsangYong Tivoli εξοπλίζεται με έναν νέο κινητήρα diesel 1,6 λίτρων και έρχεται να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας.
autoagora Team
Το Tivoli τοποθετείται στην compact (μικρή) κατηγορία των SUV-Crossover. H SsangYong λανσάρει έναν ολοκαίνουργιο 1.600άρη turbodiesel κινητήρα με 115 ίππους και 300 Nm ροπής, που τοποθετεί το Tivoli ακριβώς στο επίκεντρο του ανταγωνισμού.
Σχεδίαση
Το Tivoli diesel έχει μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή παρουσία, με μοντέρνο στυλ. Ο δυναμικός εμπρόσθιος προφυλακτήρας, τα επιθετικά φωτιστικά με φώτα LED, αλλά και οι τονισμένοι πλαϊνοί ώμοι, μαζί με την πλατιά πίσω κολώνα της οροφής, συνδυάζονται με όμορφους χρωματισμούς (υπάρχει και δυνατότητα διχρωμίας με την οροφή), ώστε να μας δώσουν ένα στιλάτο SUV με μήκος 4,2 μέτρων. Στις 4Χ4 εκδόσεις, η προσθήκη του λογότυπου «4WD» στο πλάι, τονίζει το διαφορετικό της επιλογής.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Tivoli diesel η σχεδίαση είναι μοντέρνα και η ποιότητα κατασκευής πολύ καλή. Η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας προσφέρει ευκολία στη χρήση του συστήματος infotainment και έχει ιδιαίτερα ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας. Το Tivoli μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες και το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 423 λίτρων, αν και στις 4Χ4 εκδόσεις λόγω του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων το νούμερο αυτό μειώνεται στα 328 λτ.
Κινητήρας
Ο νέος 1.600άρης diesel (eXDI) της SsangYong αποτελεί προϊόν 3ετούς εξέλιξης της κορεάτικης φίρμας. Διαθέτει turbo E-VGT 5ης γενιάς και προσφέρει πολιτισμένη λειτουργία, με μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς. Αποδίδει 115 ίππους στις 3.400-4.000 στροφές και 300 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 2.500 στροφών. Συνδυάζεται είτε με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων. Στην πράξη, ο νέος κινητήρας εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το Tivoli εντός και εκτός πόλης, όντας ιδιαίτερα ελαστικός και με πολύ γραμμική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα, ενώ η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με την SsangYong, είναι 4,2 λτ./100 χλμ. για τις 4Χ2 εκδόσεις (με στάνταρ σύστημα start/stop).
Οδηγώντας
Σε διαδρομές με καλή άσφαλτο, το Tivoli diesel αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό, ευκολοδήγητο, με καλή ποιότητα κύλισης και αντίστοιχη άνεση. Το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει τη δυνατότητα επιλογής του ποσοστού υποβοήθησης σε τρία set-up (comfort, normal, sport) και είναι σχετικά άμεσο. Στις 4Χ4 εκδόσεις, η παρουσία του συστήματος τετρακίνησης (αυτόματο, με συνεχώς εναλλαγή στο μοίρασμα της ροπής και δυνατότητα κλειδώματος), αυξάνει τα επίπεδα ασφάλειας και δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε εκτός δρόμου εδάφη. .
Συμπέρασμα
Η αρχική 4Χ2 έκδοση Base με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων κοστίζει 17.970 ευρώ, διαθέτοντας στάνταρ μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό, cruise control και ηχοσύστημα. Οι 4Χ4 εκδόσεις κοστίζουν επιπλέον 1.900 ευρώ και συνδυάζονται με το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού Deluxe και πάνω. Το Value for Money του αυτοκινήτου ενισχύεται με την παροχή 5ετούς εγγύησης και αντίστοιχων ετών δωρεάν service και οδικής βοήθειας. Με βάση τα παραπάνω το Tivoli αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.