Εξαιρετικά αμφίβολο είναι το μέλλον των θερμικών μοτέρ βενζίνης και diesel. Η υπογραφή της
«Πράσινης Συμφωνίας» αναμενόταν να φέρει αλυσιδωτές εξελίξεις και ανατροπές στον κόσμο της αυτοκίνησης, με την μεγαλύτερη εξ αυτών να αποκτά επίσημο χαρακτήρα.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Η
ανάγκη περιορισμού των εκπομπών αέριων ρύπων κατά τις μεταφορές οδήγησε την
Ευρωπαϊκή Ένωση στην απόφαση να ζητήσει επισήμως την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Με την νομοθετική πρόταση «Fit for 55», δηλαδή, α
πό το 2035 και μετά θα πωλούνται αποκλειστικά ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Αυτή είναι και η βασικότερη είδηση που προέκυψε χθες (15/7) αν και σε πρώτο στάδιο θα προηγηθούν άλλες πρωτοβουλίες. Αρχικά, η Κομισιόν θα θέσει
αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών Euro 7, καθιερώνοντας παράλληλα
εισφορά στις εισαγωγές χάλυβα, τσιμέντου και αλουμινίου. Έξτρα
φορολόγηση θα γίνει στα καύσιμα αεροσκαφών υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα ενώ επιπλέον
θα αναπροσαρμοστεί η νομοθεσία για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών ανά 60 χιλιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ζητά η Κομισιόν.
Στόχος όλων των παραπάνω είναι μέχρι το 2030 να μειωθούν τα επίπεδα CO2 από νέες ταξινομήσεις στο 55%. Κατόπιν, θα ζητήσει
ως το 2035 να μειωθούν στο 100% οι εκπομπές ρύπων, θέλοντας ουσιαστικά την
πλήρη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας και οχήματα υδρογόνου.Σταθμός φόρτισης ηλεκτρικού ανά 60 χλμ. και υδρογονοκίνητου ανά 150 χλμ.Στο πλαίσιο του νέου ρυθμιστικού πλαισίου για τα εναλλακτικά καύσιμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαιτήσει από τα κράτη-μέλη της να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισής τους. Μεγαλύτερη βαρύτητα θα δοθεί στους σταθμούς αμιγώς ηλεκτρικών μπαταριοκίνητων μοντέλων. Σύμφωνα με την προταθείσα νομοθεσία, σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας πρέπει ανά κατεύθυνση να υπάρχει
ανά 60 χιλιόμετρα ένας σταθμός φόρτισης χωρητικότητας 600 KW και τουλάχιστον δύο 150 kW. Αντίστοιχα,
ανά 150 χιλιόμετρα πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού υγρογόνου. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, η Κομισιόν στοχεύει να διαθέσει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης έως το 2030 και 16,3 εκατομμύρια έως το 2050.
Με την παραπάνω εξέλιξη αναμένουμε ένα
ντόμινο αντιδράσεων, που ήδη έχουν προηγηθεί.
Γαλλία και Γερμανία εξέφρασαν τις διαφωνίες τους, ζητώντας μεταξύ άλλων και
την παράταση «ζωής» για τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις Plug-in hybrid. Ακόμα και στο εσωτερικό της ΕΕ θα υπάρξουν διεργασίες, καθώς για την έγκριση της πρόταση της Κομισιόν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
απαιτείται μακρά διαδικασία, που ίσως αγγίξει και την διετία.