Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Θα αγοράσεις ηλεκτρικό αν μας δώσουν και όφελος απόσυρσης;

Θα αγοράσεις ηλεκτρικό αν μας δώσουν και όφελος απόσυρσης;

Διαβάστηκε από 1104 αναγνώστες - 9/5/2022

Ξέχωρα από τις προκαταλήψεις, ο Έλληνας δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει εύκολα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν μας έδιναν όμως, μια απόσυρση ως extra κίνητρο και εκτοξευόταν το οικονομικό όφελος, θα το σκεφτόσουν πιο σοβαρά;

Και απόσυρση και επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Το 1991 ήταν μια από τις σημαντικότερες χρονιές στην αγορά αυτοκινήτου, για την χώρα μας. Ο νόμος 1921/91 έφερνε την απόσυρση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, και την θέσπιση μέτρων που ωθούσαν τους Έλληνες να αλλάξουν το αυτοκίνητο τους, με νεότερης τεχνολογίας. Μέσα στα 2 χρόνια που είχε διάρκεια το συγκεκριμένο μέτρο της κυβέρνησης, ένα πολύ μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της Ελλάδας, προχώρησε στην απόσυρση του αυτοκινήτου του. Και επειδή λίγοι θα πιστέψουν πως ο Έλληνας απέκτησε σε μια νύχτα «Πράσινη συνείδηση» για να μειωθεί το νέφος (που αυτό ήταν το πρόβλημα της εποχής), οι πιο πολλοί το έκαναν για να εκμεταλευτούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία, μιας οικονομικής έκπτωσης άνευ προηγουμένου!    

Και επιδότηση και απόσυρση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Οι χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης πασχίζουν με επιδοτήσεις να κινητοποιήσουν τους οδηγούς, να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε άλλες χώρες έχει μεγαλύτερη απήχηση το συγκεκριμένο μέτρο, και σε άλλες όχι. Γιατί συμβαίνει αυτό όμως; Ναι, οι συνθήκες είναι σίγουρα διαφορετικές σε κάθε χώρα, όπως και οι απαιτήσεις. Όμως γιατί στην Ελλάδα, δεν έχει βοηθήσει όσο θα έπρεπε το κοινό η επιδότηση του κράτους. Πολλοί θα πουν πως είναι μικρή, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια, αφού πάνω-κάτω σχεδόν όλα τα κράτη δίνουν παρόμοιες επιδοτήσεις. Άρα, ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα;

Η οικονομική δυνατότητα των Ελλήνων δεν είναι ίδια με τις άλλες χώρες της Ευρώπης! Αυτό είναι το κυριότερο πρόβλημα των Ελλήνων με την επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν όμως σε αυτήν, προσθέταμε και μια γενναία απόσυρση του παλιού μας αυτοκινήτου; Κι όταν λέμε γενναία, αναφερόμαστε σε μεγάλο οικονομικό όφελος, που θα μπορούσες να εκμεταλευτείς μόνο, αν αγόραζες ένα καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πιστεύουμε πως μια τέτοια κίνηση, θα έσπρωχνε πολλούς Έλληνες να αλλάξουν από σήμερα κιόλας το παλιό τους αυτοκίνητο, όπως έγινε με τα καταλυτικά το 1991.

Η Ελλάδα έχει τον 4ο πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Και ο λόγος είναι απλός. Μετά τις αμέτρητες οικονομικές κρίσεις που βιώνει ο Ελληνικός λαός μετά από την μεταπολίτευση, έχουν αδειάσει και οι τσέπες αλλά και η ψυχολογία των Ελλήνων. Γιατί ακόμα και ο «φόβος» της επόμενης μέρας, έχει αποτρεπτικό ρόλο στην ψυχολογία μας, ώστε να κάνουμε μεγάλες αγορές. Και όλα αυτά τα φέρνει πιο έντονα στην επιφάνεια, η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου. Η ACEA λοιπόν, δημοσιοποίησε έρευνα με τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανά χώρα της ΕΕ, αλλά και τη μέση ηλικία του στόλου των αυτοκινήτων. Με βάση την έρευνα αυτή, η Ελλάδα έχει τον 4ο πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων, με μέσο όρο ηλικίας τα 16 χρόνια. Στη χώρα μας, κυκλοφορούν συνολικά 5.247.295 επιβατικά αυτοκίνητα, από τα οποία τα 4.385.389 έχουν ηλικία άνω των δέκα ετών, ενώ τα 133.836 είναι κάτω των δέκα ετών και μόνον τα 74.201 είναι μεταξύ τεσσάρων και πέντε ετών. Με άλλα λόγια τα άνω της δεκαετίας Ι.Χ. στη Ελλάδα αποτελούν το 83,5% του συνόλου!

...Δείτε περισσότερα