Οι
πιέσεις της Ε.Ε. είναι πλέον έντονες στον χώρο της αυτοκίνησης, κι
αυτή την φορά, στόχος τους είναι οι περιοριστές ταχύτητας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όμως, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αλλάξουν τις ισορροπίες
και να αρχίσουν να βάζουν στο τραπέζι και περιοριστές επιτάχυνσης. Η Ε.Ε. πρότεινε, πως για να μπορεί να πάρει έγκριση τύπου ένα νέο αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στην Ευρώπη, θα πρέπει να έχει περιοριστή ταχύτητας στον εξοπλισμό του.
Με το βλέμμα στραμμένο προς την
μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που προκαλούνται από την υπερβολική ταχύτητα, προσπαθεί η Ε.Ε. να πιέσει ουσιαστικά τις βιομηχανίες αυτοκινήτου, να στραφούν προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορεί η οδηγία να είναι ακόμα προαιρετική και με δυνατότητα παράκαμψης από τον οδηγό, αλλά είναι ορατή η οπτική που υπάρχει για το μέλλον των νέων αυτοκινήτων. Και μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει και η εντυπωσιακή εισχώρηση των ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά, που
βάζουν στο παιχνίδι (άθελα τους) και την επιτάχυνση.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρικά μοτέρ, που
προσφέρουν άμεσα το μέγιστο της ροπής τους και πολλές φορές τρομάζουν με την υπερβολική τους επιτάχυνση. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο,
μπορεί να σε βάλει εύκολα στον πειρασμό με τις επιδόσεις του, και αυτό μέσα στις πόλεις, μπορεί να αποδειχτεί καταστροφικό για νέους οδηγούς. Σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, τα ηλεκτρικά έχουν ήδη μεγάλο μερίδιο της αγοράς, και δεν θα ήταν παράλογο το σενάριο,
να τεθεί στο μέλλον από την Ε.Ε. και θέμα για περιοριστές επιτάχυνσης.
Ένα ηλεκτρικό επιτυγχάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5-6 δευτερόλεπτα, ενώ ένας μέσος οδηγός θέλει πάνω από ένα δευτερόλεπτο για να αντιδράσει σε περίπτωση ανάγκης. Κι αν αυτή την στιγμή
μοιάζει ανέφικτο τεχνικά (και ουσιαστικά ανώφελο), να μπει περιοριστής ταχύτητας στα νέα αυτοκίνητα, μήπως ο επόμενος στόχος θα είναι η αυστηροποίηση των επιτρεπόμενων ορίων ταχύτητας σε όλους τους δρόμους; Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορεί να περάσει την οδηγία για έναν γενικότερο περιορισμό σε νέα αλλά και παλαιά μοντέλα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, χωρίς να εμπλέξει περισσότερο τις βιομηχανίες.