Θα βοηθούσε στην οδική ασφάλεια η διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής;
Στη χώρα μας οι πρωτοβουλίες είναι μεμονωμένες και χωρίς συγκεκριμένη μέθοδο
Όμως σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχει η σχετική διδασκαλία σε όλες τις σχολικές βαθμίδες
Θα βοηθηθούμε στη δημιουργία σωστών βάσεων οδικής συμπεριφοράς και σχετικής νοοτροπίας
Ανταυτού, βλέπουμε στις γειτονιές ανήλικους αναβάτες πατινιών χωρίς κράνη
Στη χώρα μας οι πρωτοβουλίες είναι μεμονωμένες και χωρίς συγκεκριμένη μέθοδο
Η συζήτηση για τα θύματα της ασφάλτου στη χώρα μας είναι μόνιμη και ιδιαίτερα στενάχωρη. Σε καθημερινή βάση μαθαίνουμε για τροχαία με θύματα τραυματίες και νεκρούς, πολύ συχνά νέους σε ηλικία, που χάνουν ή καταστρέφουν τη ζωή τους άδικα και άδοξα. Όσο και αν η εικόνα στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούμε να βρισκόμαστε άνω του μέσου όρου των σχετικών στατιστικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεπώς, το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχουν πολλά ακόμα που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Ένα από αυτά θα ήταν να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε τα νέα παιδιά, τους μελλοντικούς οδηγούς, με τις βασικές αρχές της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Στη χώρα μας η σχετική διδασκαλία γίνεται μεμονωμένα και όχι μεθοδικά. Διδάσκεται στα πλαίσια της «Ευέλικτης Ζώνης» (πλέον «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»), ωστόσο όμως με πιλοτικό τρόπο και άρα όχι στο σύνολο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όμως σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχει η σχετική διδασκαλία σε όλες τις σχολικές βαθμίδες
Αντιθέτως, σε πολλές χώρες του εξωτερικού, η διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής ύλης, και μάλιστα συνήθως δεν αφορά μόνο την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην Ιταλία διδάσκεται από την προσχολική ηλικία έως και το τέλος του λυκείου, βοηθώντας τους νέους ανθρώπους να σχηματίσουν από νωρίς και για πάντα μια ορθή νοοτροπία για το πως θα κινούνται στο δρόμο, αρχικά ως πεζοί και αργότερα ως οδηγοί. Αντίστοιχα στην Ισπανία έχει θεσμοθετηθεί συγκεκριμένη ώρα για τη διδασκαλία των κανόνων κυκλοφορίας, η οποία συνοδεύεται από αντίστοιχες δραστηριότητες-ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. Έχει μάλιστα ενεργό ρολό και η ευρεία αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, που συνδράμει με διάφορα μέσα στην πραγματοποίηση των διάφορων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Θα βοηθηθούμε στη δημιουργία σωστών βάσεων οδικής συμπεριφοράς και σχετικής νοοτροπίας
Η Γαλλία πρωτοπορεί, ενσωματώνοντας-όσο αυτό είναι δυνατό-την οδική ασφάλεια σε όλα τα διαφορετικά μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία. Με τον τρόπο αυτό, κατορθώνει και διαμορφώνει τη συνείδηση των μαθητών πάνω σε ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα. Δεδομένου ότι οι συνεχείς μετακινήσεις είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, είναι απόλυτα λογικό η «κοινωνικοποίηση» σχετικά με την κοινή χρήση του δρόμου-αρχικά με το ρόλο του πεζού και αργότερα του οδηγού-να πρέπει να γίνεται σε ιδιαίτερα μικρή ηλικία. Ας μην ξεχνάμε ότι μια από τις πρώτες ανησυχίες και προτροπές των γονιών με μικρά παιδιά που αρχίζουν να περιπατάνε, είναι να μην διασχίζουν το δρόμο μόνα τους-το θεμελιώδες μάλλον μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
Ανταυτού, βλέπουμε στις γειτονιές ανήλικους αναβάτες πατινιών χωρίς κράνη
Σε μια χώρα που έχει πάνω από 1.500.000 θύματα στους δρόμους τις τελευταίες δεκαετίες, το κράτος θα όφειλε να εξαντλήσει με κάθε τρόπο τη δυνατότητα περιορισμού αυτών των απευκταίων αριθμών. Ένας από αυτούς τους τρόπους, σίγουρα είναι η εκμάθηση του ορθού τρόπου χρήσης του δρόμου στους πολίτες από μικρή ηλικία, προκειμένου να σχηματιστεί νωρίς από αυτούς η σχετική σωστή νοοτροπία. Το κόστος της μεθόδευσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όποιο κι αν είναι αυτό, σίγουρα θα κόστιζε λιγότερο από τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Ωστόσο, όσο βλέπουμε στις γειτονιές νεαρούς ανήλικους αναβάτες ηλεκτρικών πατινιών (της νέας μόδας μετακίνησης) χωρίς κράνος, συμπεραίνουμε ότι μάλλον δεν είμαστε ακόμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Σχολιάστε |