Το Mercedes Unimog φτιάχτηκε μέσα από τις στάχτες του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, για να βοηθήσει τη Γερμανία να ορθοποδήσει. Δείτε την πολυτάραχη ζωή του πιο ικανού off-road οχήματος, που μόλις έκλεισε τα 70...
Το Unimog κλείνει τα 70
13/10/2016
Το Mercedes Unimog δεν είχε πάντα τη σημερινή του αίγλη, καθώς ξεκίνησε τη ζωή του 70 χρόνια πριν, στο πλαίσιο των προσπαθειών της κατεστραμμένης από το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, Γερμανίας, να ορθοποδήσει.
autoagora Team
Το Mercedes Unimog είναι ίσως το πιο ικανό off-road όχημα που υπήρξε ποτέ. Ωστόσο δεν είχε πάντα τη σημερινή του αίγλη, καθώς ξεκίνησε τη ζωή του 70 χρόνια πριν, ως ένα ταπεινό όχημα της κατεστραμμένης από το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, Γερμανίας.
Ο μηχανικός της Daimler, Albert Friedrich, ξεκίνησε να φτιάχνει το πρωτότυπο Unimog τον Οκτώβριο του 1944, όσο οι συμμαχικές δυνάμεις έμπαιναν στη Γερμανία. Τα πρώτα σχέδια βγήκαν τον επόμενο Αύγουστο, τρεις μήνες μετά το τέλος του πολέμου. Το αυτοκίνητο αυτοπροσδιοριζόταν ως ένα αγροτικό όχημα που θα βελτίωνε την παραγωγικότητα στα χωράφια και τα δάση, βοηθώντας τη χώρα να σταθεί ξανά στα πόδια της.
Ωστόσο, το Δ.Σ. δεν έδειξε ενδιαφέρον, αλλά ο κος Friedrich παρουσίασε το προσχέδιο στις κατοχικές δυνάμεις, παίρνοντας την άδεια να φτιάξει δέκα πρωτότυπα οχήματα. Στις 9 Οκτωβρίου του 1946, το Unimog Prototype 1 έκανε την πρώτη δοκιμαστική βόλτα του.
Καινοτομία αποτελούσε το γεγονός πως ο κινητήρας και το κιβώτιο είχαν τοποθετηθεί στα δεξιά του σασί, μια γεωμετρία που ακολουθείται ακόμα και σήμερα. Το Unimog πέρασε στην παραγωγή το 1947, παίρνοντας κίνηση από ένα diesel μοτέρ 25 ίππων και έχοντας τελική ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Διέθετε 4κίνηση με κλείδωμα των μπροστά και πίσω διαφορικών.
Μέχρι σήμερα, πάνω από 400.000 Unimog έχουν φτιαχτεί, ενώ υπάρχουν 30 παραλλαγές στο ίδιο θέμα.