autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι λύση για την κίνηση η απαγόρευση στα φορτηγά τις πρωινές ώρες;

Είναι λύση για την κίνηση η απαγόρευση στα φορτηγά τις πρωινές ώρες;

5/12/2025

Ετοιμάζεται πιλοτική απαγόρευση βαρέων οχημάτων στον Κηφισό, για τις 7-10 το πρωί.
Υπάρχουν «φωνές» ότι το πρόβλημα θα μεταφερθεί τις βραδινές ώρες ή ότι θα έρθει «καπέλο» στις τιμές των προϊόντων.
Δρομολογείται εκσυγχρονισμός στα ΜΜΜ με νέους συρμούς.
Περιμένουμε και βελτίωση οδικού δικτύου, καθώς όταν βρέχει τα πάντα... υπολειτουργούν.

autoagora Team

Ετοιμάζεται πιλοτική απαγόρευση βαρέων οχημάτων στον Κηφισό, για τις 7-10 το πρωί

Διαβάστε το σε περίπτωση που δεν το έχετε σκεφτεί: κάθε οδηγός χάνει 111 ώρες τον χρόνο εγκλωβισμένος στην κίνηση (104 ώρες το 2023), με πρόβλεψη περαιτέρω αύξησης το 2026. Δεν χρειάζεστε εμάς για να καταλάβετε πόσο χαμένος χρόνος είναι το περίμενε πίσω από το τιμόνι, πέραν της έντασης που δημιουργεί στην υπόλοιπη καθημερινότητά μας. Οπότε κάθε σκέψη για βελτίωση των συνθηκών οδήγησης είναι καλοδεχούμενη.
 
Μία από αυτές προανήγγειλε και ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Μιλώντας στο Action24 αποκάλυψε τις σκέψεις για πιλοτική απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό, τις πρωινές ώρες, από τις 7:00 έως τις 10:00, με αυτοσκοπό την αποσυμφόρηση του κεντρικού οδικού άξονα της Αττικής. Γιατί προτάθηκε κάτι τέτοιο; Προκειμένου να διαπιστωθεί με δεδομένα από μετρήσεις με drones ο ακριβής αριθμός των φορτηγών που σε ώρες αιχμής κινούνται στον Κηφισό και κατόπιν να κριθεί αν η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα

Υπάρχουν «φωνές» ότι το πρόβλημα θα μεταφερθεί τις βραδινές ώρες ή ότι θα έρθει «καπέλο» στις τιμές των προϊόντων

Για το σενάριο αυτό, βέβαια, υπάρχει και ο αντίλογος. Ο κ. Κυρανάκης υποστήριξε ότι ενδεχομένως το πρόβλημα να μεταφερθεί στις νυχτερινές ώρες, όταν θα γίνονται τα αντίστοιχα δρομολόγια. Συν τοις άλλοις, η εργασία το βράδυ κοστίζει παραπάνω και πιθανώς να προκαλέσει αύξηση στην τιμή των προϊόντων που μεταφέρουν τα βαρέα οχήματα. Χαρακτηριστικές είναι και οι τοποθετήσεις από το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) που τονίζουν ότι ο περιορισμός τριών ωρών ημερησίως θα μειώσει την παραγωγική δραστηριότητα κατά περίπου 40%, με συνέπεια - όπως σημειώνει-  να τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα πολλών μεταφορικών επιχειρήσεων.

Δρομολογείται εκσυγχρονισμός στα ΜΜΜ με νέους συρμούς

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα με την κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει και άλλες προεκτάσεις, όπως είναι και τα προβληματικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Για το ζήτημα αυτό δείχνει να... κινείται κάτι, με τον αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών να κάνει λόγο για προμήθεια νέων συρμών, στοιχείο απαραίτητο για το πεπαλαιωμένο δίκτυο που συναντάμε στον ηλεκτρικό (25+ χρόνια).

Περιμένουμε και βελτίωση οδικού δικτύου, καθώς όταν βρέχει τα πάντα... υπολειτουργούν

Όλα τα παραπάνω κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση και όταν δρομολογηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες εφαρμογής θεωρούμε ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί. Φυσικά, χρειάζονται κι άλλες ενέργειες, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Δεν είναι λογικό σε μία βροχή, όσο έντονη και να είναι, τα πάντα να... υπολειτουργούν. Προφανώς όλοι κινούμαστε σε χαμηλότερες ταχύτητες, όμως αφενός είναι επικίνδυνη η οδήγηση λόγω ποιότητας οδοστρώματος, αφετέρου τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζονται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς. Και αυτό είναι κάτι που περιμένουμε να λυθεί...

STOCKCENTER