
Είναι το ηλεκτρικό «must» επιλογή αυτοκινήτου, αν φορτίζεις σπίτι;
Αν μπορείς να φορτίζεις σπίτι, δίνεις λιγότερα από 3 ευρώ σε ρεύμα, μέσα στην πόλη.
Είναι αυτόματα & ευκολοδήγητα, στοιχείο πολύ σημαντικό στο «σήμερα», που η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Λόγω τεχνολογίας κινητήρα, έχουν τις σβέλτες επιδόσεις που θες μέσα στην πόλη.
Το «ζήτημα» έρχεται όταν θες αυτονομία στο ταξίδι, που πρέπει να ανέβεις budget αγοράς.
autoagora Team
Αν μπορείς να φορτίζεις σπίτι, δίνεις λιγότερα από 3 ευρώ σε ρεύμα, μέσα στην πόλη
Πριν κάποια χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν υψηλό «πλαφόν» τιμής που έκανε πολύ κόσμο διστακτικό προς μία νέα, αρκετά άγνωστη τεχνολογία κινητήρα. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει και παρότι έχει μειωθεί η κρατική επιδότηση στα 3.000 ευρώ (από 9 χιλιάρικα που ήταν) βλέπουμε αρκετά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη και κάτω από τα 20.000 ευρώ. Το «τίμημα», θα πει κανείς, είναι η πιο μικρή μπαταρία. Αλλά πόσο «κακό» είναι αυτό, αν σκεφτούμε τη στόχευση που έχουν τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά;
Αναφερόμαστε στην αστική τους προσέγγιση, η οποία είναι μία τάση που έρχεται... απέξω. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες βλέπουμε σταδιακά απαγορεύσεις/περιορισμούς σε θερμικά αυτοκίνητα σε συγκεκριμένα αστικά κομμάτια, με τις εταιρείες να το βλέπουν αυτό και να βάζουν στο παιχνίδι τα πιο φθηνά ηλεκτρικά. «Κανονικά», με 4-θέσια ή 5-θέσια διάταξη τα οποία εκτός όλων των άλλων είναι και πολύ οικονομικά σε κατανάλωση. Όλα τα ηλεκτρικά, ανεξαρτήτως μεγέθους, «καίνε» λιγότερο ρεύμα στην πόλη, καθώς σε χαμηλές ταχύτητες και με επιβραδύνσεις κάνουν ανάκτηση ενέργειας και η μπαταρία τους φορτίζει.
Για να μιλήσουμε με αριθμούς, ένα μικρό ηλεκτρικό στην πόλη έχει πραγματική κατανάλωση κάτω από 13-14 kWh/100 χλμ.. Βάζοντας στην εξίσωση τη δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι, το κόστος χρήσης είναι λιγότερο από 3 ευρώ όταν με ένα καλό βενζινοκίνητο θα δώσεις τουλάχιστον τα... τριπλά.
Είναι αυτόματα & ευκολοδήγητα, στοιχείο πολύ σημαντικό στο «σήμερα», που η κίνηση δεν σταματά ποτέ
Μαζί με τα αντικειμενικά δεδομένα της τσέπης μας, πρέπει να συνυπολογιστεί και η προσωπική εμπειρία του χρήστη. Πρέπει κάποιος να οδηγήσει ένα ηλεκτρικό για να μπορέσει να καταλάβει τη διαφορά, καθώς θα σου πει «αυτόματο δεν είναι κι αυτό;».
Σίγουρα, στη μεγάλη εικόνα αυτό ισχύει, αλλά το αυτόματο ενός ηλεκτρικού συνδυάζεται και με άλλα οφέλη που μόνο στην πράξη θα δεις. Ησυχία στο εσωτερικό, ομαλή λειτουργία συνόλου, ευκολότερη οδήγηση. Όλα αυτά είναι απαραίτητα για κάποιον που οδηγεί πολλές ώρες μέσα στην πόλη, θέλοντας και μη, διότι η κίνηση δεν σταματά ποτέ.
Λόγω τεχνολογίας κινητήρα, έχουν τις σβέλτες επιδόσεις που θες μέσα στην πόλη
«Πακέτο» με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης πάνε και οι επιδόσεις. Ο κινητήρας των ηλεκτρικών έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή με την παραμικρή γκαζιά, οπότε έχεις τις επιταχύνσεις που θα χρειαστείς. Δεν αναφερόμαστε στις ρεπρίζ στην Εθνική Οδό, αλλά σε ένα απότομο πάτημα για να προλάβεις ένα φανάρι.
Το «ζήτημα» έρχεται όταν θες αυτονομία στο ταξίδι, που πρέπει να ανέβεις budget αγοράς
Φυσικά, δεν είναι όλα... ρόδινα. Το πρόβλημα έχει να κάνει εκτός πόλης και σε ένα ταξίδι, όπου αναπόφευκτα ένα ηλεκτρικό με μικρή αυτονομία ξεκινά με χάντικαπ. Σε μεγάλες ταχύτητες η μπαταρία αδειάζει με πιο γρήγορους ρυθμούς, η αυτονομία μειώνεται. Συν τοις άλλοις, τα ηλεκτρικά με τις μικρές μπαταρίες έχουν τεχνολογία LFP, που έχουμε δει ότι δεν υποστηρίζει μεγάλη ταχύτητα φόρτισης.
Το «ζήτημα» λύνεται ανεβαίνοντας budget αγοράς, επιλέγοντας ένα ηλεκτρικό με πολλές kWh. Και πάλι, θα έχεις οφέλη κατανάλωσης, αλλά φαντάζουν οι επιλογές αυτές για πιο «αποφασισμένους» οδηγούς που είναι έτοιμοι για το μεγάλο βήμα.
Σε αυτούς, όμως, που έχουν ένα μικρότερο «κουμπαρά» πόσο συμφέρουσα είναι τελικά η αγορά ενός ηλεκτρικού, αποκλειστικά για μέσα στην πόλη;

