Η απόδοση του κινητήρα εξαρτάται από το πόσο καλή καύση κάνει και αυτή με τη σειρά της εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως η δημιουργία καταλοίπων στο θάλαμο καύσης

Καύσιμα: Αναζητώντας το οκτάνιο

Διαβάστηκε από 5542 αναγνώστες - 2/6/2016

Ο κύριος περιοριστικός παράγοντας για την απόδοση των κινητήρων είναι το καύσιμό τους. Όσο καλά και να είναι τα σύγχρονα καύσιμα και όσους ελέγχους και να κάνουν οι εταιρείες για να βεβαιώσουν ότι τα πρατήρια τους δε νοθεύουν, δε σημαίνει ότι θα είναι σε θέση να καλύψουν τις αυξημένες απαιτήσεις ενός βελτιωμένου κινητήρα.

 
 

Η απόδοση του κινητήρα εξαρτάται από το πόσο καλή καύση κάνει και αυτή με τη σειρά της εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως η δημιουργία καταλοίπων στο θάλαμο καύσης, τη σωστή έκχυση του καυσίμου στο θάλαμο από τα μπεκ του ψεκασμού, τη συμπίεση του αυτοκινήτου και τον πραγματικό αριθμό οκτανίων της βενζίνης.

Οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν σαφώς υψηλότερους λόγους συμπίεσης από το παρελθόν, χάρη στην πρόοδο των υλικών που χρησιμοποιούνται και στον καλύτερο έλεγχο που προσφέρουν τα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού και οι απαιτήσεις τους για καλό καύσιμο είναι μεγαλύτερες από ποτέ, με πολλά οχήματα να απαιτούν χρήση σούπερ αμόλυβδης. Δυστυχώς, αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι που κατά περίπτωση κρύβουν το γεγονός ότι η βενζίνη που χρησιμοποιούμε δεν είναι στις προδιαγραφές που πρέπει, καθώς αλλάζουν τις ρυθμίσεις για να αποφευχθούν τα πειράκια με αποτέλεσμα την πτώση της απόδοσης.

Τη λύση έρχονται να δώσουν τα βελτιωτικά οκτανίων, που είναι σχεδιασμένα για να βελτιώνουν την καύση στον κινητήρα και να τον βοηθούν να αποδώσει εντός των προβλεπόμενων προδιαγραφών. Ακόμα και σε περίπτωση που δεν έχετε λόγο να τα χρησιμοποιείτε καθημερινά, καλό είναι να έχετε ένα πρόχειρο και να το αναμίξετε στο ρεζερβουάρ αν νιώσετε ότι η απόδοση και η λειτουργία του κινητήρα έχει αλλάξει μετά από έναν ανεφοδιασμό, καθώς μπορεί να έχετε εν αγνοία σας βάλει νοθευμένη βενζίνη.

Υπάρχουν και άλλου είδους πρόσθετα εκτός από τα βελτιωτικά οκτανίων, τα οποία μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα χρήσιμα ακόμα και σε κινητήρες που δεν έχουν κανενός είδους βελτίωσης. Αυτά δεν απαιτούν τη συμπλήρωση με προσεκτικές αναλογίες σε κάθε γέμισμα ρεζερβουάρ, αλλά είναι σχεδιασμένα για να βελτιώνουν τη μακροζωία του κινητήρα μας και να διατηρούν την απόδοσή του σταθερή.

Τα πιο συνηθισμένα πρόσθετα αυτής της κατηγορίας είναι τα καθαριστικά, που χάρη στην ειδική μοριακή τους σύνθεση φροντίζουν όχι μόνο να μην γίνονται εναποθέσεις καταλοίπων στα μπεκ, τις τρόμπες και όλες τις σωληνώσεις του συστήματος τροφοδοσίας, αλλά και να τα καθαρίζουν από τις ήδη υπάρχουσες εναποθέσεις επαναφέροντάς τα σε εργοστασιακές συνθήκες. Διαβάζουμε προσεκτικά τις οδηγίες τους, καθώς ορισμένα φτηνά πρόσθετα (ιδιαίτερη προσοχή) μπορεί να επιφέρουν φθορά στα ελαστικά μέρη όταν χρησιμοποιούνται πιο συχνά από ότι πρέπει.

Ειδικά για τους κινητήρες diesel, ιδιαίτερα χρήσιμα και σημαντικά είναι τα αντιμικροβιακά πρόσθετα. Αυτά έρχονται να αντιμετωπίσουν τα βακτήρια που δημιουργούνται στις δεξαμενές λόγω της υγρασίας και τροφοδοτούνται από τους υδρογονάνθρακες του πετρελαίου. Αυτά δημιουργούν με τη σειρά τους λάσπη και οξέα που διαβρώνουν και μπλοκάρουν τα φίλτρα του κινητήρα. Καλό είναι η εφαρμογή τους να συνοδεύεται από χημικά καθαριστικά για τα φίλτρα σωματιδίων.

Σχετικες Ειδησεις

ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ