Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Καλύτερη και χειρότερη εγγύηση σε ηλεκτρικά και PHEV

Καλύτερη και χειρότερη εγγύηση σε ηλεκτρικά και PHEV

23/2/2023

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν φθηνότερο service από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τι ισχύει όμως με τις μπαταρίες και την εγγύηση. Πόσα χρόνια ισχύουν και ποια εταιρεία απογοητεύει σε αυτόν τον τομέα.

Service και εγγύηση μπαταρίας σε ηλεκτρικά

Η μεγαλύτερη ανησυχία των κατόχων ηλεκτρικών και PHEV, αλλά και το πιο συχνό επιχείρημα των αντι-ηλεκτρικών είναι η αντοχή της μπαταρίας και τι θα συμβεί οτνα χαλάσει. Ας δούμε λοιπόν τι ισχύει αναλυτικά με την εγγύηση της μπαταρίας των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων.

8 χρόνια εγγύηση ο κανόνας  

Η πλειοψηφία των εταιρειών δίνουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. πως η κατάσταση υγείας, της μπαταρίες υψηλής τάσης, δεν θα πέσει κάτω από 70%. Προσέξτε, όχι η εγγύηση των μηχανικών μερών. Μιλάμε αποκλειστικά για την μπαταρία του συστήματος, για όλα τα υπόλοιπα μέρη ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση μηχανικών μερών

Τώρα, όσον αφορά στις καλύψεις της εγγύησης, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να επισκευάσουν ή αντικαταστήσουν την μπαταρία υψηλής τάσης, εφόσον υπάρξει κάποιο ζήτημα από ελαττωματικό μέρος ή πέσει κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό η χωρητικότητα της μπαταρίας.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η εγγύηση λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει στα συμβατικά αυτοκίνητα, δηλαδή είναι μεταβιβάσιμη και ισχύει και για τον δεύτερο κάτοχο, σε περίπτωση πώλησης.

Χειρότερη εγγύηση η Suzuki

Πάντως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Η Suzuki είναι η μοναδική εταιρεία που έχει εγγύηση μπαταρίας μόλις 5 χρόνια για τα plug-in οχήματά της.  Μάλιστα η Suzuki έχει και μικρή χιλιομετρική εγγύηση, η οποία έχει ισχύ μόλις για 100.000 χλμ., έναντι των 160 χιλιάδων τπυλάχιστον που δίνουν όλες οι εταιρείες.

Από την άλλη, η Toyota (και η Lexus) και στα ηλεκτρικά της μοντέλα διακρίνεται για την εγγύησή της.  Έχει με διαφορά την μεγαλύτερη εγγύηση μπαταρίας στην αγορά, με διάρκεια 11 χρόνια. Μάλιστα οι δύο εταιρείες δίνουν στα ηλεκτρικά μοντέλα τους (όχι τα PHEV) χιλιομετρικό όριο στο 1.000.000 χλμ..

Επίσης σε μικρότερο βαθμό ξεχωρίζει και η εγγύηση της Renault, η οποία είναι η μοναδική που δίνει εγγύηση για το 77% της μπαταρίας και όχι 70% όπως οι υπόλοιποι κατασκευαστές.

Service χωρίς φίλτρα και λάδια

Στο κομμάτι του service τώρα, ξεχάστε «μικρό» και «μεγάλο» service όπως τα ξέρετε. Ο λόγος είναι ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δεν έχουν κινητήρα, αλλά ένα μοτεράκι, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές, συνεπώς δεν έχουν και τα περισσότερα αναλώσιμα που αλλάζουν στις προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης  των συμβατικών. Τα ηλεκτρικά δεν έχουν ούτε μπουζί, ούτε φίλτρο αέρα ή φίλτρο καυσίμου.

Αυτό που παραμένει το ίδιο είναι το φίλτρο καμπίνας, το σύστημα φρένων, το πλυστικό υγρό και φυσικά οι απαραίτητη τεχνικοί έλεγχοι. Συνεπώς το κόστος είναι αρκετά μειωμένο. Ακόμα και τα φρένα αντέχουν πολύ περισσότερο, μπορεί να φτάσουν και μέχρι τα 300.000 χλμ., λόγω της ανάκτησης ενέργειας που επιβραδύνει το όχημα.

Φθείρονται περισσότερο τα ελαστικά  

Το αναλώσιμο που θα αλλάξεις γρηγορότερα πάντως είναι τα λάστιχα. Αυτό διότι τα ηλεκτρικά οχήματα βγάζουν τη μέγιστη ροπή τους σε όλο το φάσμα περιστροφής και οι τροχοί που καλούνται να περάσουν τη ροπή στο δρόμο δέχονται περισσότερες πιέσεις. Συνεπώς αναπτύσσονται και μεγαλύτερες τριβές που φθείρουν περισσότερο το ελαστικό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε