Mazda VS Toyota: Έπεσε κι άλλο η Toyota, πήγε καλά η Mazda
Διαβάστηκε από 78726 αναγνώστες - 24/4/2023
Οι Ιάπωνες στο «μικροσκόπιο» των Test συνεργείων μας, η Mazda απέναντι στην Toyota που έπεσε και άλλο. Μας ξέσκισαν όμως και οι δύο στην χρέωση (240 ευρώ για ένα απλό service).
Συνεχίζουμε τα test μας και αυτή τη φορά έχουμε 2 Ιαπωνικές μάρκες, την Toyota, η οποία είναι πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα, κάτι που το έχει καταφέρει βάσει του «μύθου» που έχει χτίσει στο aftersales και την Mazda που έλειπε τόσα χρόνια από την Ελλάδα αλλά έχει κρατήσει τον μύθο της σαν μάρκα με αυτοκίνητα που δεν βγάζουν βλάβες.
Η Toyota τα πήγε χειρότερα από το προηγούμενο μας test πέφτοντας κάτω από το 50% στην εύρεση των βλαβών και μάλιστα έγινε και κάτι «κουφό».
Δεν υπήρχε ανταλλακτικό «μαρκούτσι» (σωληνάκι φρένων) για να μας το αντικαταστήσει και μας είπαν ότι δεν βγαίνει πλέον αυτό το ανταλλακτικό από την Toyota(το αυτοκίνητο που πήγαμε για serviceήταν 15+ χρόνων) και να πάμε να αγοράσουμε μόνοι μας καποιο μη γνήσιο ανταλλακτικό και να τους το πάμε, για να το αλλάξουν!!!.
Στείλαμε mail στην Toyota Hellas για το συγκεκριμένο θέμα, με την απάντηση της να είναι η εξής: «Ζητήσαμε και λάβαμε την επίσημη προσφορά από το συνεργείο το οποίο επισκεφθήκατε, αναφορικά με ζήτημα που εντοπίστηκε στα φρένα του οχήματος. Σχετικά με τα εμπρός μαρκούτσια (σωληνάκια φρένων), βάσει της έγγραφης προσφοράς που δόθηκε, υπήρξε η ενημέρωση ότι ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα εντός της επόμενης ημέρας από την παραγγελία τους. Αντίστοιχα όπως αναγράφεται στην προσφορά, δεν υπήρχε δυνατότητα παραγγελίας γνήσιων ανταλλακτικών για τα πίσω μαρκούτσια, καθώς στην πάροδο των ετών από την πρώτη κυκλοφορία του εν λόγω οχήματος προ 23ετίας, έχει παύσει η παραγωγή τους. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο συνεργείο δεν εμπορεύεται μη γνήσια ανταλλακτικά, το δίκτυο μας, προκειμένου να τηρήσει όλους τους κανόνες ασφάλειας των πελατών, υποδεικνύει και βρίσκει λύσεις για να διατηρήσει την αξιοπιστία του οχήματος όσο παλαιό κι αν είναι αυτό. Δράττοντας της ευκαιρίας, θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι μας τιμά να βλέπουμε ιδιοκτήτες οχημάτων μας, όπως του συγκεκριμένου, να ξεπερνούν τα 200.000 χλμ, δεδομένου ότι η αντοχή των οχημάτων μας είναι μία από τις βασικές αξίες που διέπουν την Toyota.»
Χειρότερα τα πήγε η Toyota στον ποιοτικό έλεγχο που συγκέντρωσε μόλις 30%.Αρνητικό στοιχείο, επίσης και η τιμή του service που για μία απλή επίσκεψη μικρού service πληρώσαμε 235 ευρώ.
Η Mazda τα πήγε σχετικά καλά στις βλάβες βρίσκοντας το 68% αυτών που κρύψαμε μέσα στους ελέγχους τους. Μας κούφανε στον ποιοτικό έλεγχο πιάνοντας 85% και δίνοντας μας παραπάνω χαρτιά από όσα θα θέλαμε για τον έλεγχο που κάνανε. Παρόλο που πληρώσαμε και εδώ 240 ευρώ (ακριβό δηλαδή) )η συμπεριφορά και η ποιότητα των υπηρεσιών της Mazda άφησε τον ιδιώτη (και εμάς) με ανοιχτό το στόμα
Παρακάτω βλέπετε τον συγκεντρωτικό πίνακα με τα αποτελέσματα
|
Toyota |
Mazda |
Εύρεση Βλαβών |
49% |
68% |
Ποιοτικός έλεγχος |
30% |
85% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά |
150 € |
200 € |
Τιμή που πληρώσαμε |
235 € |
240 € |
Τελική Βαθμολογία |
42,6% |
73,6% |
Το test έγινε με ένα Toyota Corolla 15+ τον Απρίλιο και με ένα Mazda 6 15 ετών τον Ιανουάριο
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Η Toyota απέτυχε να βρει το 51% των βλαβών η Mazda δεν βρήκε το 32%
Διαφορά και στην εύρεση των βλαβών μεταξύ των ιαπωνικών μαρκών, με την Mazda να τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από την Toyota στον τομέα αυτό.
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η TOYOTA ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 51% των βλαβων |
H Mazda ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 32% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Στον ποιοτικό έλεγχο απογοήτευσε η Toyota εντυπωσίασε η Mazda
Η Toyota απογοήτευσε στον ποιοτικό έλεγχο, για την έλλειψη από το σωληνάκι φρένων, πέρα απο αυτό που μας απάντησε η Toyota παραπάνω, ο χρόνος που αφιέρωσε ο μηχανικός ήταν λιγος όπως επίσης σημαντικό είναι πως στο αυτοκίνητο δεν έγινε test Drive μετά το Service.
H Mazda μας κούφανε στον ποιοτικό έλεγχο όμως, μέχρι και το αμάξι μας έπλυναν (2 εταιρείες το έχουν κάνει μέχρι στιγμής). Μας διόρθωσαν -δωρεάν- 2 ανακλήσεις 10 ετίας!!!, μας έδωσαν αναλυτικό ιστορικό του αυτοκίνητου (καμία άλλη εταιρεία δεν μας έδωσε παρόμοιο χαρτί) και που έχει κάνει service και πότε.
Ποιοτικός έλεγχος |
Toyota |
Mazda |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί ελέγχου |
OXI |
ΝΑΙ |
Χαρτί με Ζημιές |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής& Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
OXI |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
OXI |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
NAI |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
30% |
85,0% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού ούτε στην Toyota ούτε στη Mazda
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: H Mazda μας έδωσε χαρτί με τα σημεία που έλεγξε κατά την διάρκεια του service, μας έδωσε επιπλέον και ιστορικό που έχει κάνει το αυτοκίνητο service στο παρελθόν. Η Toyota δεν μας έδωσε αντίστοιχο χαρτί
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Χαρτί αναλυτικό χαρτί και κόστη αντικατάστασης μας έδωσαν και από τις 2 εταιρείες
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη:Και τα 2 συνεργεία που επισκεφτήκαμε είχαν χώρους αναμονής ενώ ήταν και καλά οργανωμένα.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Το συνεργείο της Mazda έκανε testDrive μετά το service ενώ το συνεργείο της Toyota δεν έκανε
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Ο Χρόνος τους μηχανικού της Toyota ήταν μόλις 2 λεπτά, όμως μας περιέγραψε την κατάσταση του οχήματος, τα υπόλοιπα αφορούσαν το ανταλλακτικό που δεν είχαν να μας βάλουν. Ο Μηχανικός του συνεργείου της Mazda ήταν υπεραναλυτικός και μας εξήγησε 1-1 τα χαρτιά που πήραμε όπως και για την κατάσταση του οχήματος μας
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Η Απρόβλεπτη διαδικασία υπήρχε μόνο στην Toyota με το ανταλλακτικό που δεν υπήρχε διαθέσιμο, αναγκάζοντας μας να πάμε να το αγοράσουμε μόνοι μας.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Καμία από τις δύο εταιρείες δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους.
Καλύτερη η Mazda από την Toyota σε αυτά τα 2 τεστ συνεργείων
Η Mazda έχει την φήμη πως τα αυτοκίνητα της είναι «σκυλιά», και η αλήθεια είναι πως άντεξαν, χωρίς αντιπροσώπευση,σχεδόν μία δεκαετία, και οι κάτοχοι τους εξακολουθούν να δηλώνουν ικανοποιημένοι. Απέδειξε πως το όλο θέμα ξεκινάει και καταλήγει στο AfterSales (ας ελπίσουμε να έχουμε την ίδια εικόνα και στα υπόλοιπα συνεργεία της). Στην Toyota, δημιουργηθήκανε πιο πολλά ερωτηματικά παρά ξεκάθαρα πράγματα (όπως μας είχε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια στο Aftersales. Θα πρέπει να σημάνει γενικός συναγερμός στα κεντρικά της.