Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Motorsports Branding

Διαβάστηκε από 6678 αναγνώστες - 23/12/2020

1962 - 1980
Η διάσημη Ιταλική τριχρωμία κάνει την πρώτη της εμφάνιση το 1962 με μια Alfa Romeo SZ Tronica στον 12ωρο αγώνα αντοχής του Sebring. Αυτό ήταν η παρθενική συνεργασία της Martini στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ η πρώτη της επιτυχημένη συνεργασία ήταν με την Porsche το 1968. Η συνεργασία αυτή έμελλε να είναι μακρά και γεμάτη νίκες.

Η Porsche 907 είναι η πρώτη που ντύθηκε με την ριγέ “φανέλα” στο 24ωρο rally του Le Mans. Τα πρώτα κύπελλα ήρθαν με την εντυπωσιακή Porsche 917 του 1971 τόσο στις 12 ώρες του Sebring, όσο και στις 24 ώρες του Le Mans με οδηγούς τους Helmut Marko και Gijs van Lennep. Ειδικά στον αγώνα του Le Mans, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ρεκόρ που έμεινε στην ιστορία, αφού κατάφεραν να καλύψουν 5.335 χιλιόμετρα μέσα σε 24 ώρες. Χρειάστηκαν 40 ολόκληρα χρόνια για να καταφέρει κάποια αγωνιστική ομάδα να το ξεπεράσει, και αυτή ήταν η Audi με το R15 το 2010 με 5.410 χιλιόμετρα. Ένα χρόνο αργότερα η Martini κάνει την πρώτη της εμφάνιση και στο χώρο της Formula 1 ενώ συνέχισε και την συνεργασία της με την Porsche στου αγώνες αντοχής. Η συνεργασία της στον κόσμο των μονοθεσιών F1 με την ομάδα της Tecno δεν στέφτηκε από κάποια επιτυχία και έτσι η Ιταλική φίρμα αποφάσισε να αποχωρήσει, για να επιστρέψει το 1975.



Η BT44 B-spec της Brabham (του Bernie Ecclestone) με οδηγούς τους Carlos Reutemann και Carlos Pace και χορηγό την Martini Racing, έφτασε στην 2η θέση του Πρωταθλήματος κατασκευαστών, ενώ η Porsche 936 κατέκτησε τον 24ωρο αγώνα του Le Mans την διετία 1976-1977.



Η ρίγες της Martini έντυσαν και την BT45 της Braham σε μια συνεργασία με εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα, καθώς η εμπλοκή του κινητήρα της Alfa Romeo στο μονοθέσιο, δημιούργησε μια πανδαισία χρωμάτων. 
Το 1978 ο συνδυασμός Porsche-Martini δεν στέφτηκε με την επιτυχία του παρελθόντος, καθώς η αγωνιστική Porsche 938 προδόθηκε από τον κινητήρα της, κι έτσι δεν κατάφερε κάποια διάκριση, ενώ την ίδια ακριβώς χρονιά η τριχρωμία της Martini λερώθηκε για πρώτη φορά στα χώματα της Αφρικής στο Safari Rally με την Posrche 911SC.



Το 1979 έμελλε να ξεκινήσει μια συνεργασία που θα γραφόταν με “χρυσά γράμματα” στα μετερίζια των Motorsports, ανάμεσα στην Martini και την Lancia. Τα πρώτα χρόνια της συνεργασίας τους ήταν άκρως επιτυχημένα με την Lancia να κατακτά 2 πρωταθλήματα στην μικρή κατηγορία των 2.000 κ.εκ. του Παγκοσμίου πρωταθλήματος κατασκευαστών και 1 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, με τις LC1 και LC2.
 
 
1980 - 1990
Το 1982 η Martini Racing κατάφερε να συνδυάσει το όνομα της με ένα ακόμα Παγκόσμιο ρεκόρ. Η Lancia 037 ήταν το σχεδιαστικό δημιούργημα των Pinifarina, Abarth και Dallara, που κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών με οδηγό τον Walter Rohrl. Η 037 έχει μείνει στην ιστορία ως το τελευταίο δικίνιτο όχημα που κατέκτησε πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ εδώ να τονίσουμε πως η συνέχεια δεν ήταν η ίδια για την Ιταλική δημιουργία, αφού δεν μπορούσε να ακολουθήσει την τετρακίνητη τεχνολογία των Audi και Peugeot.
Στην Ιταλία όμως, δεν έμειναν με τα χέρια σταυρωμένα και έφεραν στους αγώνες το πιο πομπώδες Group B αγωνιστικό που έχουν δει ποτέ τα χώματα των αγώνων rally. Η Lancia Delta S4 ήταν ένα τερατώδες όχημα που προκαλούσε τρόμο με την συμπεριφορά του, η οποία ανέβηκε πολλές φορές στο βάθρο του νικητή, όμως δεν κατάφερε να κατακτήσει το πρωτάθλημα.



Το 1987 είναι ίσως η χρονιά “σταθμός” για την ριγωτή φανέλα της Martini. H Ιταλική βιομηχανία της Lancia παρουσιάζει την αντικαταστάτρια της Delta S4 που δεν ήταν άλλη από την Θρυλική Delta HF Integrale, όνειρο όλων των κλασσικών petrolheads της εποχής. Το “έπος” αυτό της αυτοκίνησης,
κατέκτησε 6 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 4 πρωταθλήματα οδηγών με τους Juha Kankkunen και Miki Biasion, από το 1987 έως το 1992. Η συνεργασία της Lancia Delta HF Integrale με την τριχρωμία της Martini Racing είναι το πιο αναγνωρίσιμο “ψυχολογικό κόμπλεξ” όλων των εποχών στην ιστορία των ράλι αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Δεν υπάρχει ούτε ένας που δεν έχει λαχταρίσει να μπει στην θέση του οδηγού μιας αγωνιστικής Integrale και είναι ελάχιστοι αυτοί που το κατάφεραν...
 

 
 
1990 - Έως σήμερα
Την δεκαετία του 1990 η Martini Racing αποφασίζει να αφήσει το έντονο στίγμα της ριγωτής φανέλας στο Πρωτάθλημα Τουρισμού. Σε μια περίοδο που η Mercedes-Benz, Bmw και Alfa Romeo, είχαν εκτινάξει το ενδιαφέρον αλλά και την τηλεθέαση με τις επικές μάχες τους μέσα στις πίστες, η Martini Racing αποφασίζει να ντύσει την εμβληματική και αξέχαστη Alfa Romeo 155. Η χρονιά του 1992 ήταν απόλυτα επιτυχημένη με την κατάκτηση του Ιταλικού πρωταθλήματος αλλά και το 1993 με την πρώτη θέση στο DTM, σε πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και οδηγών με τον Nicola Larini στο τιμόνι της πανέμορφης Ιταλίδας καλλονής.

Στο τέλος της δεκαετίας του 1990, η ριγέ φανέλα θα εμφανιστεί επάνω στην M-Sport ενώ παρουσία είχε και στο μονοθέσιο F1 της Ferarri το 2006, ωστόσο με μικρή παρουσία και όχι με το ντύσιμο όλου του μονοθέσιου. Η Martini μείωσε την εμφάνιση της στους αγώνες Motorsport απότομα, και έτσι έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το 2014 ώστε να την ξαναδούμε να φοράει την αγαπημένη τριχρωμία στην Williams FW36 του Sir Frank Williams, γράφοντας και αυτή το όνομα της στην μεγάλη λίστα της Martini Racing.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει