Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Εναλλακτικές προτάσεις στα μικρά crossover

5/10/2017

Τα δύο γαλλικά , Citroen C4 Cactus και Renault Captur συγκρίνονται σε κινητήρες, χώρους και εξοπλισμό, για να αναδείξουν τον νικητή στα μικρά crossover.

Η ιδιαίτερη κατηγορία των μικρών crossover έχει κερδίσει δικαιολογημένα το αγοραστικό κοινό. Λέμε δικαιολογημένα, καθώς καταφέρνει να συνδυάσει όλα τα πλεονεκτήματα των οχημάτων πόλης όπως χαμηλές καταναλώσεις, ευελιξία, στυλ, με συγκεκριμένα crossover χαρακτηριστικά.

Επιλέγουμε να σας παρουσιάσουμε έναν γαλλικό εμφύλιο ανάμεσα στα Citroen C4 Cactus 1,6 BlueHDi 100 και Renault Captur 1,5 dCi 90.
 
Ελαφρώς γρηγορότερο και οικονομικότερο το C4 Cactus
Κάτω από το καπό του C4 Cactus συναντάμε τον 1600άρη BlueHDi 8βάλβιδο κινητήρα. Η ιπποδύναμη αγγίζει τα 110 άλογα ενώ η ροπή φτάνει τα 254 Nm. Με τελική που αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα δεν θα έχετε κανένα παράπονο από την απόδοση του, καθώς η απόκριση του γκαζιού είναι πολύ καλή. Εκεί που πραγματικά είναι για βραβείο, είναι ο τομέας της κατανάλωσης. Δεν ξεπερνά τα 4.9 λτ/100χλμ, ενώ λόγω των χαμηλών ρύπων δεν πληρώνει τέλη.

Στον αντίποδα, συναντάμε τον επίσης 8βάλβιδο 1500άρη dci κινητήρα του Captur με 90 ίππους ιπποδύναμη. Εδώ η ροπή σταματάει στα 220 Nm και παρόλο που στα νούμερα θα λέγαμε πως υστερεί, δεν παρατηρούνται μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις. Μικρή είναι και η διαφορά στον τομέα της κατανάλωσης καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο πετυχαίνει 5.3 λτ./100 χλμ. Τιμή κάπως χειρότερη από του Cactus μα εξίσου εντυπωσιακή καθώς μη ξεχνάμε πως μιλάμε για crossover.


Πιο «διαστημικό» το Cactus λόγω οθονών, πιο ευρύχωρο το Captur
Στην καμπίνα του C4 Cactus δεν θα συναντήσετε κλασικούς πίνακες οργάνων, αλλά δύο ψηφιακές οθόνες τελευταίας τεχνολογίας. Θα λαμβάνετε τις ίδιες πληροφορίες απλά ξεχάστε βελόνες και αναλογικά νούμερα, καθώς κάθε πληροφορία θα είναι ψηφιακή και σε απόλυτη ακρίβεια. Δυσάρεστη παρουσία, οι μεντεσέδες στα πίσω παράθυρα ενώ στο θέμα των χώρων υστερεί στο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω όπου για να χωρέσει τρίτο άτομο θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών μετριέται στα 358 λτ. Το Captur από την άλλη θα το χαρακτηρίζαμε πιο μοντέρνο και ευχάριστο εσωτερικά. Ξεχωρίζει το ψηφιακό ταχύμετρο και το αναλογικό στροφόμετρο του πίνακα οργάνων. Το μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού (11 λτ.), οι επενδύσεις καθισμάτων με φερμουάρ, που αφαιρούνται για να πλένονται και το συρόμενο πίσω κάθισμα υπερτονίζουν τον πρακτικό χαρακτήρα του Captur. Λόγω μεγαλύτερου μεταξονίου προσφέρει  καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω, αλλά και χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 455 λίτρα.
 

Οδηγώντας το Captur, νιώθεις πιο σίγουρος
Αμέσως μόλις κάτσετε στη θέση οδηγού του Captur, θα εκτιμήσετε την πανοραμική θέα. Η πολύ πιο υψηλή θέση από αυτή του Cactus, όπως και η απόσταση από το έδαφος που είναι μεγαλύτερη, θα σας δώσουν την αίσθηση πως οδηγείτε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο δρόμο δείχνει καλοζυγισμένο και στις στροφές δεν θα νιώσετε πως χάνετε τον έλεγχο. Το πίσω μέρος δύσκολα θα γλιστρήσει και σε γενικές γραμμές σε εμπνέει να εμπιστευτείς το καλό πλαίσιο και να οδηγήσεις σβέλτα και με ασφάλεια. Μόνο αρνητικό, ο θόρυβος που περνάει στη καμπίνα στα πολλά χιλιόμετρα.
Οδηγώντας το C4 Cactus, θα ανακαλύψετε πως όλος ο σχεδιασμός στοχεύει στην άνεση. Στρίβει αποτελεσματικά, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία για τη κατηγορία. Δεν θα βρείτε εύκολα κάτι αρνητικό, πέρα από τον ίσως λίγο χαλαρό λεβιέ ταχυτήτων που θα σας αποτρέψει από το να τρέξετε λίγο παραπάνω.
 

Στα ίδια λεφτά, θα προτιμήσουμε το Cactus που δεν πληρώνει τέλη.
Το Citroen C4 Cactus 1,6 BlueHDi στην έκδοση Live κοστίζει 16.874 ευρώ. Στον εξοπλισμό θα βρείτε ABS, ESP, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα,usb,air-condition και φώτα ημέρας LED. Λείπουν οι ζάντες αλουμινίου μα λόγω ρύπων ξεφεύγει και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Κάτι πολύ θετικό μιας και αναλογικά σε βάθος χρόνου η εξοικονόμηση χρημάτων δεν θα είναι μικρή. Ο ομοεθνής αντίπαλος στην βασική έκδοση Authentic κοστίζει από 16.680 ευρώ και στον εξοπλισμό θα βρείτεABS, ESP,ASR, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα, σύστημα start/stop, air-condition,θύρες usb και Bluetooth.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις