Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ford Fiesta ή Peugeot 208; Η μικρή τιτανομαχία.

12/10/2018

Δύο από τα καλύτερα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, εξοπλισμένα με ισχυρούς diesel κινητήρες, υπόσχονται πολλά. Επιδόσεις με 100+ ίππους, χαμηλή κατανάλωση και ευχάριστη οδήγηση είναι τα τρία χαρακτηριστικά τους. Ποιο ξεχωρίζει όμως;

Μπορεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού να έχει στραφεί ξανά προς την βενζίνη, όμως οι πραγματικά χιλιομετροφάγοι γνωρίζουν πως το diesel είναι για αυτούς ακόμα η καλύτερη λύση. Οικονομία ναι, αλλά επειδή στην εθνική χρειάζεσαι και μερικά άλογα παραπάνω για να κάνεις τις προσπεράσεις σου με air-condition, επιλέγουμε να συγκρίνουμε τους ισχυρούς πετρελαιοκινητήρες τους. Πιο συγκεκριμένα, από την μία γωνία το Ford Fiesta 1.5 TDCi και από την άλλη το Peugeot 208  1.6 BlueHDi με κοινή ιπποδύναμη στους 120 ίππους.

Σχεδίαση: Κερδίζει τις εντυπώσεις το γαλλικό μικρό. Πιο ώριμο το Fiesta.
Αμφότερα τα μοντέλα ακολουθούν τη φιλοσοφία της φίρμας που εκπροσωπούν με το 208 να κερδίζει θα λέγαμε τις εντυπώσεις. Αυτό δικαιολογείται από το μοναδικό πάντρεμα κομψότητας και δυναμισμού. LED φανάρια, μεγάλη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου αλλά και φυσικά το πιο μυώδες καπό,επιτυγχάνουν μία premium εικόνα προσελκύοντας κοινό από όλες τις ηλικίες. Βέβαια και τα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν νυχιές, δίνουν μοναδική ταυτότητα και τις νυχτερινές ώρες, καθώς με αναμμένα τα φώτα δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Στον αντίποδα έχουμε το Fiesta που έρχεται πιο ώριμο σχεδιαστικά από ποτέ. Ανέκαθεν ήταν αυτοκίνητο που τράβαγε τα βλέμματα χωρίς να χρησιμοποιεί υπερβολές.  Με μακρύτερο, φαρδύτερο και φυσικά χαμηλότερο αμάξωμα παρουσιάζεται κομψό και με σοβαρό λουκ δίνοντας κύρος στον οδηγό του. Βέβαια οι υπεύθυνοι, δεν είχαν πολλή δουλειά να κάνουν καθώς και το προηγούμενο μοντέλο ξεχώριζε ήδη για τον σχεδιαστικό του χαρακτήρα αλλά και τις στιλιστικές γραμμές του.

Εσωτερικό-σχεδίαση: High-tech το Fiesta, μίνιμαλ το 208
Οι διαφορές της εμφάνισης συνεχίζονται και εντός του αμαξώματος, καθώς τα δύο μοντέλα ακολουθούν πλήρως διαφορετική φιλοσοφία. Το Peugeot είναι έστω και για λίγο, ένα τσακ ανώτερο σε πρωτοτυπία μα και ποιότητα κατασκευής αν και ακολουθεί την γνωστή λιτή-μίνιμαλ λογική του. Όχι πολλά μπουτόν, νοοτροπία i-cockpit με τα όργανα να ξεπροβάλουν από το ταμπλό στο ύψος των ματιών του οδηγού, αλλά και το χαρακτηριστικά μικρό σε διάμετρο τιμόνι.  Την ίδια ώρα το νέο Fiesta προβάλλει ένα προηγμένο τεχνολογικά προφίλ, με highlight την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας SYNC3 και φυσικά το προαιρετικό ηχοσύστημα B&O Play με τα 7 ηχεία των 675 Watt. Η απτή ποιότητα είναι πολύ καλή χάρη στο εξαιρετικό φινίρισμα και στη στιβαρή συναρμογή. Αναβαθμισμένος είναι και ο πίνακας οργάνων, ο οποίος διαθέτει και μια μεγάλη οθόνη πληροφόρησης (4,2 ιντσών).

Χώροι: ¶ρχοντας ο οδηγός στο Fiesta, φαρδύτερο πίσω κάθισμα στο 208
Το μοντέλα του θέματός μας δε θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα να μεταφέρουν τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Βέβαια περισσότερο αέρα για γόνατα και κεφάλια θα έχουν οι πίσω επιβάτες στο Fiesta, με το 208 να κερδίζει την μάχη στο φάρδος του πίσω καθίσματος.  Χώρος αποσκευών παρόμοιος, με το γαλλικό να αγγίζει τα 285 λτ. ενώ το Fiesta τα 292 λτ.


Κινητήρες: Diesel και ξερό ψωμί
Δύο κινητήρες πετρελαίου και turbo φυσικά που μπορούν να περηφανεύονται για δύο λόγους. Και την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι μα και την καταπληκτικά χαμηλή κατανάλωση τους. Πιο συγκεκριμένα από την μία έχουμε το Fiesta με τον 1.5000άρη  TDCi κινητήρα, απόδοσης 120 ίππων και 270 Nm ροπής. Χαρακτηρίζεται από την πλήρη απουσία τραχύτητας αλλά και το δυνατό άρπαγμα από χαμηλά, χωρίς να κρεμάει σε οποιοδήποτε φάσμα των στροφών. Παραπλήσιες επιδόσεις διαθέτει και ο ίδιας ιπποδύναμης, αλλά μεγαλύτερης ροπής (285 Νm) 1,6 BlueHdi του 208. Διαθέτει εξίσου πολιτισμένο, με αθόρυβη λειτουργία, χαρακτήρα, ενώ παράλληλα η απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ είναι άμεση. Για τα τυπικά να αναφέρουμε πως το Fiesta έχει κατά 5 χλμ. μεγαλύτερη τελική στα 190 χλμ., κατά 0.1 λτ. μικρότερη εργοστασιακή κατανάλωση στα 3.5 λτ./100χλμ. ενώ κερδίζει και στο 0-100.

 
Οδική συμπεριφορά: Οδηγοκεντρικά κυνηγώντας το κάτι παραπάνω
Και τα δύο μοντέλα έχουν ως στόχο την καλύτερη οδηγική εμπειρία, αρχικά για τον οδηγό και εν συνεχεία για όλους τους επιβάτες. Δυναμισμό βγάζει στον δρόμο το 208 με την πραγματικά καλορυθμισμένη ανάρτηση του να απορροφά με δεξιοτεχνία όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ σε πιθανές πιέσεις ή απότομες αλλαγές πορείας, δεν θα σας αγχώσει λεπτό, καθώς το αμάξωμα είναι πλήρως υπάκουο. Η αμεσότητα του κινητήρα λόγω του κιβωτίου επιτυγχάνει πιο ρυθμίσιμη οδική συμπεριφορά όταν χρειαστεί, ενώ το πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι διαμορφώνουν ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά αυτοκίνητα. Από την άλλη το νέο Ford Fiesta πλέον έχει ξεφύγει από τον ανταγωνισμό στον συγκεκριμένο τομέα, με το πλαίσιο να υπακούει στωικά την παραμικρή εντολή που θα του δώσει ο οδηγός από το ακριβέστατο τιμόνι, ξεδιπλώνοντας όλη τη δυναμικότητά του στο δρόμο και αφήνοντας τον οδηγό να παίξει με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Τα αυξημένα μετατρόχια έχουν κάνει το πάτημα πιο πειστικό από ποτέ, τη στιγμή που η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο δεν επιδέχεται κριτικής και το επίπεδο θορύβου παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό.
 

Συμπέρασμα
Δύο αυτοκίνητα για χειροκρότημα, που κάνουν τους αγοραστές να έχουν πάνω από έναν λόγο να χαμογελούν. Μοναδικά οδηγοκεντρικό το Fiesta με κάθε high-tech άνεση, δυναμικό, απολαυστικό και με wifi on board το 208, ξεχωρίζει από χιλιόμετρα. Όποιο και να διαλέξετε, σίγουρα θα αναθεωρήσετε την οδήγηση.


 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Fiesta 208
     
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.498/4 1.560/4
Καύσιμο Diesel Diesel
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 120/3.600 120/3.500
Ροπή (Nm/σαλ) 270/1.750-2.500 285/1.750
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/μπροστά 6/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop ΝΑΙ NAI
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 9 9.4
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 195 190
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 3.5 3.6
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 89 94
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 292 285
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις