
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Ford Kuga FHEV 180 PS με το Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 PS
Τιμές μοντέλων: 09/05/2025 | |
FORD KUGA 2.5 Duratec FHEV 180 PS: 35 337€ | ALFA ROMEO TONALE 1.5 DDCT 160 PS MHEV: 37 900€ |
H oυσία του Kuga κερδίζει το στυλ της Tonale
2,5 χιλιάρικα φθηνότερο στη βασική έκδοση το full υβριδικό Ford Kuga, λόγω κυβισμού όμως έχει φόρο πολυτελείας
Mε εγγύηση-κανόνι 8 ετών το Kuga, τα μισά χρόνια δίνει η Τonale
Έως και 1.000 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το full υβριδικό Kuga
Μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και φρένα-άγκυρες η Tonale, κάθεσαι σαν πασάς στο Kuga που έχει και συρόμενο πίσω κάθισμα
Συγκρίνουμε το Ford Kuga FHEV 180 PS με το Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 PS
Τα δύο μοντέλα της αντιπαράθεσης παίζουν μπάλα στην ίδια κατηγορία και στις βασικές τους εκδόσεις είναι «κοντά» σε τιμή, αλλά έχουν διαφορετική προσέγγιση στο θέμα «οικογενειακό SUV». Το Ford Kuga είναι full υβριδικό, που σημαίνει πως έχει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (κύλιση, σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια, παρκάρισμα), ενώ η Alfa Romeo Tonale ήπια υβριδική με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί υποστηρικτικά στο έργο του κινητήρα βενζίνης, έχοντας όμως και αυτή τη (μικρή) δυνατότητα για ηλεκτρικές εκκινήσεις. Από εκεί και πέρα, στο ανανεωμένο Ford Kuga, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα έχει συνδυαστική απόδοση 180 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης). Ο θερμικός κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός 2.500 κ.εκ, κάτι που συνεπάγεται κάποια φορολογικά βάρη, όπως ο φόρος πολυτελείας, στην περίπτωση που κάποιος δεν επιλέξει τη λύση του leasing. Πάντως, ένα σημαντικό πλεονέκτημα του full υβριδικού Ford Kuga είναι η δυνατότητα επιλογής έκδοσης με μόνιμη τετρακίνηση. Εμείς πάντως για την αντιπαράθεση επιλέξαμε τη προσθιοκίνητη έκδοση που με το πακέτο εξοπλισμού Titanium είναι διαθέσιμη από 35.337 ευρώ.
Η Alfa Romeo Tonale, που είναι σχεδιασμένη από τον Έλληνα Αλέξανδρο Λιώκη, έχει περισσότερο στυλ στο design και μια πιο premium στόχευση κάτι που φαίνεται και από την τιμή: Η βασική έκδοση Sprint κοστίζει 37.900 ευρώ. To ήπια υβριδικό σύστημα της Tonale έχει ως βάση έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λτ. με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Συνδυαστικά αποδίδει 160 ίππους και 240 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Βάλαμε λοιπόν αντιμέτωπα τα δύο οικογενειακά SUV για να δούμε ποιο είναι καλύτερο σαν αγορά. Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Ποιο από τα δύο μοντέλα θα μείνει όρθιο στην αρένα του autoagora.gr; Aς αρχίσει η αντιπαράθεση και ας δούμε ποιο θα είναι το τελικό «σκορ».
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του υβριδικού Ford Kuga FHEV 180 PS απέναντι στη Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Ford Kuga: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ. Alfa Romeo Tonale: 4 χρόνια ή 160.000 χλμ. Εντυπωσιακή σε χρονική διάρκεια η εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η Ford. Το Kuga ξεκινάει με δίποντο. |
![]() |
2 | Μέση κατανάλωση: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 5,9λτ./100 χλμ. Alfa Romeo Tonale Hybrid 160: 8,7 λτ./100 χλμ. Όντας full υβριδικό, το Ford Kuga εμφανίζει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης (μικτές, πόλη, ταξίδι). Ακόμα ένας πόντος για το Ford Kuga. |
![]() |
3 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 41,2 μέτρα Alfa Romeo Tonale Hybrid 160: 34,5 μ. Η Alfa Romeo Tonale φρενάρει εντυπωσιακά δυνατά και κερδίζει τον πρώτο πόντο. |
![]() |
4 | Γόνατα πίσω επιβατών: Ford Kuga FHEV: 19,0 εκατοστά Alfa Romeo Tonale Hybrid 160: 15,5 εκατοστά Το Kuga προσφέρει 3,5 εκατοστά περισσότερου «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αλλά και φαρδύτερο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο είναι και συρόμενο στην περίπτωση του Kuga. |
![]() |
5 | Χώρος αποσκευών: Ford Kuga FHEV: 395-536 λτ. Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 PS: 500 λτ. Η Alfa Romeo έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με το κάθισμα του Kuga τραβηγμένο τέρμα πίσω. |
![]() |
6 | Εξοπλισμός άνεσης: Στις βασικές εκδόσεις που ελέγχουμε (Titanium για το Kuga και Spint για την Tonale) τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ όλα τα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού, όπως προβολείς LED, ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό. To Kuga όμως είναι φθηνότερο και έχει κάποια παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού (π.χ. κάμερα 360 μοιρών, Key Free, συρόμενο πίσω κάθισμα) κερδίζοντας τον πόντο. |
![]() |
7 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας:Ford Kuga: 79% Alfa Romeo Tonale: 86% Παρά τη αισθητή βελτίωση της αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga, η Τonale έχει πιο premium χαρακτηριστικά και ιταλική φινέτσα. |
![]() |
8 | Τιμή: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS Titanium: 35.337 ευρώ Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 Sprint: 37.900 ευρώ 2,5 χιλιάρικα φθηνότερο στη βασική έκδοση το full υβριδικό Ford Kuga, λόγω κυβισμού όμως έχει φόρο πολυτελείας (1.729 ευρώ τα πρώτα 5 χρόνια και 1.210 ευρώ τα επόμενα 5). |
![]() |
9 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 4,4 δλ. Alfa Romeo Tonale Hybrid 160PS: 4,5 δλ. Τα 20 παραπάνω άλογα βοηθούν το Kuga να έχει καλύτερο 0-100 (8,6 δλ. έναντι 9,1 δλ. της Tonale), αλλά στο προσπέρασμα τα δύο μοντέλα είναι ισοδύναμα. Ουσιαστικά ισοπαλία έχουμε και στην επιτάχυνση 80-120 με το Kuga να θέλει 5,3 δλ. και η Tonale 5,5 δλ. |
![]() |
10 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σουίτες με τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι συναντάμε στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους και φυσικά ESP και ABS. To Kuga διαθέτει στάνταρ και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου. Και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP. Στις επιμέρους βαθμολογίες η Alfa Romeo Tonale πήρε 83% στην προστασία ενηλίκων, 85% στα παιδιά, 67% στους πεζούς και 85% στα συστήματα ασφαλείας (έτος αξιολόγησης 2022). Η αντίστοιχη βαθμολογία στο Kuga ήταν 92%, 86%, 82% και 73% (έτος αξιολόγησης 2019). | ![]() |
11 | Θόρυβος στα 120/140 χλμ./ώρα: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 67,4/70,7 db Alfa Romeo Tonale Hybrid 160: 67,8/69,9 db Παραπλήσια χαμηλά επίπεδα θορύβου εμφανίζουν και τα δύο μοντέλα, ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα ταξιδιού. |
![]() |
Ford Kuga – Alfa Romeo Tonale: 5-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
H 8ετής εγγύηση-κανόνι δίνει δίποντο στο Kuga (2-0)
Το Ford Kuga ξεκινάει με δίποντο λόγω εγγύησης. Η Ford Motor Hellas δίνει 8 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.)για τα μηχανικά μέρη του Ford Kuga, αλλά και για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Η Alfa Romeo Tonale προσφέρει τα μισά χρόνια (4), αλλά μεγάλο χιλιομετρικό όριο (160.000 χλμ.).
Καίει πολύ λιγότεροτο το full υβριδικό Ford Kuga (3-0)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Ford Kuga έχει το πάνω χέρι χάρη στη full υβριδική του τεχνολογία. Η μέση κατανάλωση του Kuga στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 5,9 λτ./100 χλμ.. H Alfa Romeo Tonale, παρά την ήπια υβριδική τεχνολογία, εμφανίζει αρκετά υψηλότερη μέση κατανάλωση με 8,7 λτ./100 χλμ.., που είναι περίπου 40% υψηλότερη. Με τιμή αμόλυβδης στο 1,7 ευρώ/λτ. και 20.000 χλμ. ετησίως τα κόστη για καύσιμο είναι 2.000 ευρώ για το Kuga και σχεδόν 3.000 ευρώ για την Tonale. Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα το Kuga καίει 5,5 λτ./100 χλμ. και η Tonale 7,2 λτ./100 χλμ..
Στην πόλη η διαφορά είναι μικρότερη, αλλά και πάλι υπέρ του Kuga, που λειτουργεί αρκετά ηλεκτρικά και έδειξε 4,8λτ./100 χλμ., όταν στην Tonale είναι γύρω στα 6,3 λτ./100 χλμ.. Με δεδομένο πως το 80% των ετήσιων χλμ. το κάνουμε στην πόλη, το υβριδικό Kuga απαιτεί γύρω στα 1.300 ευρώ το χρόνο, όταν η Tonale θέλει 1.700 ευρώ… Ακόμα και με το φόρο πολυτέλειας (αν μιλάμε για αγορά λιανικής) που πληρώνει το Kuga λόγω κυβισμού, πάλι έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Αμφότερα τα μοντέλα πάντως μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο, το Kuga όμως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (82 ευρώ η Tonale).
Φρενάρει εντυπωσιακά η Tonale (3-1)
Οι μετρήσεις μας επιβεβαίωσαν την αίσθηση από την οδήγηση πως η Alfa Romeo «κοκκαλώνει» εντυπωσιακά όταν ο οδηγός βρεθεί σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το πρώτο μικρομεσαίο οικογενειακό SUV της Alfa Romeo χρειάζεται 34,5 μέτρα (πάντως το μοντέλο δοκιμής φορούσε τους έξτρα τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 235/40), όταν το Ford Kuga «προδομένο» από τα πράσινα ελαστικά του (διάσταση 225/65 R 17) απαιτεί 41,2 μ..
Πιο ευρύχωρη καμπίνα το Kuga, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ η Tonale (4-2)
Το Ford Kuga εκμεταλλεύεται τις μεγαλύτερες διαστάσεις του (4,615 μ. με μεταξόνιο 2.711 χλστ.) για προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα από την Alfa Romeo Tonale 4,528 μ. μήκος και 2.636 χλστ. μεταξόνιο). Το 3,5 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατα των πίσω επιβατών στο Kuga είναι αισθητή διαφορά (190 χλστ. έναντι 155 χλστ. στην ιταλίδα). Επίσης το Kuga έχει φαρδύτερο πίσω κάθισμα (1.408 χλστ. έναντι 1.375 χλστ.), το οποίο είναι και συρόμενο. Από την άλλη, η Tonale έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (500 λτ.) σε σχέση με του Kuga στη μικρότερη διαμόρφωση του τελευταίου (395 λτ.). Στη μεγαλύτερη διαμόρφωση (χάνεται το πλεονέκτημα στα γόνατα των πίσω επιβατών) το πορτ-μπαγκάζ του Kuga είναι 36 λτ. μεγαλύτερο.
Καλύτερος εξοπλισμός για το Kuga, περισσότερη φινέτσα η Tonale (5-3)
Η βασική έκδοση Titanium του Ford έχει κυριολεκτικά τα πάντα από εξοπλισμό. Από αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό και 17άρες ζάντες αλουμινίου μέχρι σύστημα πλοήγησης στην οθόνη των 13,2 ιντσών και αισθητήρες βροχής και LED φώτων. H Tonale στη βασική έκδοση έχει μικρότερη οθόνη (10,25 ιντσών) και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (όπως το Kuga), αλλά 18άρες ζάντες. Aν και φθηνότερο, το Kuga έχει κάποια παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού όπως ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, προβολείς με corner assist, προβολείς ομίχλης, κάμερα 360 μοιρών, Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (KeyFree) με κουμπί εκκίνησης χωρίς κλειδί (Ford Power), συρόμενο πίσω κάθισμα, αισθητήρα βροχής και φώτων. Όντας και φθηνότερη το Kuga κερδίζει τον πόντο του εξοπλισμού. Η Tonale πάντως κερδίζει πόντο με την υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. Οι δοκιμαστές μας σε συνδυασμό με την ιταλική φινέτσα και το μεσογειακό της design της έδωσαν ένα 86%. Το Kuga μετά την ανανέωση της τρέχουσας γενιάς του έχει αναβαθμίσει το φινίρισμα της καμπίνας παίρνοντας ένα 79% στην αίσθηση πολυτέλειας, αλλά δεν έχει το premium ύφος της Tonale.
Συμπέρασμα: 5-3 κερδίζει το Ford Kuga
Το full υβριδικό Ford Kuga προσφέρει ένα εξαιρετικό οικογενειακό πακέτο για τα δεδομένα των μικρομεσαίων SUV. Σε συνδυασμό με την «δυνατή» εγγύηση είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της κατηγορίας, αν και αδικείται από τον φόρο πολυτελείας. H Alfa Romeo Tonale έχει επενδύσει περισσότερο στο στυλ και είναι ακριβότερη, οπότε δεν μπορεί να μιλήσει στη λογική μιας mainstream επιλογής.
Σχολιάστε |