Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ibiza: Βενζίνη vs Diesel vs CNG

21/1/2019

Το νέο Ibiza είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που προσφέρονται σε 3 διαφορετικά καύσιμα. Για ποια χρήση είναι το καθένα αλλά και τι οικονομία προσφέρει;

Tο 5ης γενιάς Ibiza ήρθε πιο μεγάλο από ποτέ, με νέα πλατφόρμα και φρέσκες τεχνολογίες. Ένα εύχρηστο αμάξι το οποίο θα σας μετακινήσει εντός πόλης ευκολότερα από κάθε άλλο, ενώ δεν θα προβληματίσει στιγμή στο ταξίδι. Με ιδιαίτερα αιχμηρή εμφάνιση μπορεί και ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ σύμμαχο έχει την πολύ προσιτή τιμή μαζί με την τεχνολογία και φυσικά τους προσφερόμενους χώρους. Πλέον, φέρνοντας στην ελληνική αγορά και την έκδοση με το CNG αποτελεί ένα από τα πιο πλήρη μοντέλα της αγοράς.
Καθώς εσωτερικό και εξοπλισμός παραμένουν τα ίδια, εξετάζουμε κάθε καύσιμο ξεχωριστά για να δούμε επιδόσεις κινητήρα, αυτονομία, κατανάλωση και φυσικά τιμή απόκτησης.


Seat Ibiza 1.0 TSI DSG 115PS
Είναι σαφές πως ο 1.000άρης κινητήρας των 115 ίππων είναι πιο δυνατός από τον 95άρη, ακόμα και εάν η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων  είναι αρκετά πυκνή. Ένα αρκετά ζωηρό σύνολο που παρέχει όλες τις επιδόσεις με φυσικό και πολύ ήπιο τρόπο. Θα ανεβάσει πρόθυμα στροφές, ενώ θα κινηθεί με φοβερή σβελτάδα εντός πόλης. Με τελική τα 192 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση (εργοστασιακή) τα 4,7 λτ./100χλμ., ακόμα αναρωτιέστε αν αξίζει τα λεφτά του;  Το επίπεδο της άνεσης αλλά και η ποιότητα κύλισης διατηρούνται σε πολύ υψηλό επίπεδο, θα λέγαμε μάλιστα πως ίσως αυξάνονται κιόλας. Ίσως λίγο η ανάρτηση να είναι κάπως  πιο σφικτή από όσο θα θέλαμε, μιας και οι δρόμοι της Ελλάδας δεν αστειεύονται. Ο οδηγός θα απολαύσει πιο πολλά σπορτίφ στοιχεία από ποτέ, καθώς οι καλές επιδόσεις προσφέρονται για οδήγηση με πιο γρήγορο ρυθμό. Το φαρδύ πλέον μετατρόχιο του νέου δαπέδου, είναι σε θέση να παρέχει στο αμάξωμα μικρές κλίσεις, και πιο παιχνιδιάρικο πίσω μέρος. Μεγάλο συν η ύπαρξη των δίσκων στο πίσω άξονα, που αντικαθιστούν τα ταμπούρα.
 
Seat Ibiza 1.6 TDI  95 PS
Στην γκάμα του νέου Ibiza, συναντάμε τον μοναδικό πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών σε 3 διαφορετικές εκδοχές ισχύος. Στους 80, στους 95 και στους 115 ίππους,  με την μεσαία να είναι αυτή της δοκιμής μας.  Το κιβώτιο των ταχυτήτων διαθέτει 5 σχέσεις ( 6 μόνο στην πιο ισχυρή έκδοση) ενώ ο κινητήρας χαρακτηρίζεται εξαιρετικά ελαστικός από πολύ χαμηλά. Τα 1.253 κιλά του θα κινηθούν με περίσσια ευκολία και σβέλτα, χάρη στην αυξημένη ροπή του αλλά και το θετικό κούμπωμα του κιβωτίου. Με πολιτισμένη λειτουργία, αν και 4κύλινδρος, παράγει αρκετό κροτάλισμα, το οποίο όμως ευτυχώς δεν θα χαλάσει στιγμή την όμορφη ησυχία της καμπίνας.  Μπορεί τα 95 άλογα να μην ακούγονται και τόσο πολλά, μα δεν θα αγχωθείτε λεπτό σε προσπέραση, ενώ η οικονομία είναι ένα ακόμα θετικό. Εάν οδηγείτε ομαλά και χωρίς νευρικές αντιδράσεις, τα 3.9 λτ./100χλμ. που υπόσχεται η ισπανική εταιρία δεν είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Βέβαια μην το παρακάνετε και ζορίσετε το πεντάλ καθώς το νούμερο θα μεταμορφωθεί μαγικά. Καλή στήριξη σε ένα καλά φτιαγμένο κάθισμα, θα εξασφαλίσουν σε έναν χιλιομετροφάγο οδηγό, την άνεση που σίγουρα ψάχνει. Ο πίσω άξονας ρολάρει πιο γλυκά στη στροφή, με την νέα πλατφόρμα να μοιράζει καλύτερα το βάρος. Εάν βρεθείτε σε μία ανηφορική διαδρομή με στροφές, θα νιώσετε ασφάλεια και ένα δυνατό πάτημα, που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Είναι σίγουρα πιο ώριμο από ποτέ αλλά και πιο βαρύ. Τα παραπάνω 131 κιλά από την βενζινοκίνητη έκδοση δεν επηρεάζουν ούτε την αμεσότητα ούτε την ευελιξία του, καθιστώντας το και εδώ εξαιρετικά fun to drive. Για την πλήρη ακινητοποίηση του απαιτούνται 39,0 μέτρα και ίσως αυτός να είναι ο μόνος τομέας που επηρεάζει η παρουσία του βαρύτερου κινητήρα.
 

Seat Ibiza 1.0 TGI 90 PS
Η πιο οικολογική και σίγουρα πιο οικονομική πλευρά του Ibiza, χρησιμοποιεί φυσικό αέριο και σε πάει παντού με 13 ευρώ. Κάτω από το καπό του ευσυνείδητου Ibiza, συναντάμε τον 3κύλινδρο TGI 999 κ.εκ. απόδοσης 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων ενώ αρνείται πεισματικά να κάψει. Με μέση κατανάλωση 3.2.kg/100/χλμ. εκπέμπει μόλις 88gr/χλμ. και γεμίζει την CNG δεξαμενή του μόνο με 12.5 ευρώ.  Η συγκεκριμένη χωράει 13 κιλά αερίου ενώ υπάρχει και μία δεύτερη 40 λίτρων για την βενζίνη, η χρήση της οποίας ενεργοποιείται μόνο εάν αδειάσει πλήρως το CNG. Στην πράξη, την χρήση φυσικού αερίου θα την καταλάβετε μόνο ανοίγοντας το πορτ-παγκάζ όπου ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 99 λτ. καθώς το αυτοκίνητο διατηρεί το πολύ καλό εξοπλισμό μα και τις σπουδαίες αντιδράσεις του. Η διαφορά στο γκάζι θα φανεί ελάχιστα λόγω της μειωμένη ροπής, μα το 5άρι κιβώτιο φροντίζει να μην ασχολείστε συχνά μαζί του. Εάν διαλέξουμε το diesel για τους χιλιομετροφάγους, τη βενζίνη για καθημερινή λογική χρήση, τότε το CNG TGI Ibiza είναι η επιλογή που τα κάνει όλα. Με τα πρατήρια ανεφοδιασμού να πληθαίνουν, το αυτοκίνητο παρέχει οικονομικές μεταφορές άλλου επιπέδου.
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά 1.0 TSI DSG 1.6 TDI  95 PS 1.0 TGI 90 PS
       
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 999/3 σε σειρά 1.598/4 σε σειρά 999/3 σε σειρά
Καύσιμο Βενζίνη Πετρέλαιο CNG/Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 115/5.000 95/2.750-4.600 90/4.500-5.800
Ροπή (Nm/σαλ) 200/2.000 250/1.500-2.600 160/1.900-3.500
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 7/αυτόματο/μπροστά 5/χειροκίνητο/μπροστά 5/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 9,5 11.1 13.3
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 193 182 169
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 4,7 3.8 3.5
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 108 99 100
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 355 355 262
Τιμή από 15.700 14.570 15.700
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις