
Τιμές μοντέλων: 30/04/2025 | |
NISSAN JUKE 1.6LT HEV A/T: 24 900€ | SUZUKI VITARA 1.5 STRONG HYBRID: 26 380€ |
Το υβριδικό Juke κερδίζει το αντίστοιχο Vitara
1,5 χιλιάρικo φθηνότερο το Juke Hybrid στη βασική έκδοση, «μετράει» η εγγύηση της μπαταρίας του.
Ισχυρότερο (+30 άλογα) και πιο οικονομικό το by Renault υβριδικό σύστημα του Juke.
Υστερεί σε διάκοσμο και αίσθηση ποιότητας το Vitara που ουσιαστικά είναι μοντέλο 10ετίας…
Το Juke κερδίζει και τη μάχη της ευρυχωρίας με +65 λτ. στο πορτμπαγκάζ και +2,6 πόντους στα γόνατα πίσω.
Συγκρίνουμε το Nissan Juke Hybrid 145 PS με το Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD
To Nissan Juke ήταν ουσιαστικά προπομπός των SUV πόλης όταν παρουσιάστηκε. Σήμερα αυτή η κατηγορία είναι η πιο hot της αγοράς. Σχεδόν κάθε εταιρεία έχει προσθέσει και ένα «SUVάκι» στη γκάμα της, με τη δεύτερη γενιά Juke να είναι από τους πρωτοπόρους της full υβριδικής τεχνολογίας, μαζί με το Renault Captur με το οποίο άλλωστε μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη.
Tο υβριδικό Nissan Juke έχει συνολική ισχύ στα 145 άλογα, η οποία προκύπτει από το συνδυασμό τριών κινητήρων. Το κυρίως μοτέρ είναι ένας 1.600άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας 94 ίππων, που λειτουργεί με τρόπο ώστε να καίει ελάχιστο καύσιμο. Έπειτα είναι τα 2 ηλεκτρικά μοτέρ. Το ισχυρότερο από αυτά αποδίδει 49 ίππους, µε το μικρότερο να αποδίδει 20 ίππους. Το δεύτερο έχει υπό τον έλεγχό του τον συγχρονισµό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε ένα επαρκές ποσοστό ώστε να µπορεί να εκκινεί ο βενζινοκινητήρας.
Και οι δύο πάντως συμβάλλουν στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Το σύνολο συμπληρώνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 1,2 kWh. Ο προηγμένος τεχνολογικός χαρακτήρας του υβριδικού Nissan Juke γίνεται περισσότερο αντιληπτός στην περίπτωση του κιβωτίου Μultimode, διαθέτει ουσιαστικά 6 σχέσεις (4 για τον θερμικό κινητήρα και 2 για τον ηλεκτρικό). Πραγματοποιεί οµαλές και ανεπαίσθητες αλλαγές, εξασφαλίζοντας πολύ καλές ενδιάμεσες επιδόσεις και ελάχιστο θόρυβο στην πλήρη επιτάχυνση.
Από την άλλη, υπάρχει το Suzuki Vitara της νέας εποχής, αν και όλα είναι φυσικά σχετικά μιας και η τρέχουσα γενιά κυκλοφορεί από το 2015 έχοντας στο ενδιάμεσο κάποια facelift. Σίγουρα πάντως δεν έχει καμία σχέση με το σκληροτράχηλο μοντέλο που ξέραμε παλαιότερα. Είναι πλέον ένα αστικό SUV και πρόσφατα λανσαρίστηκε και σε full υβριδική έκδοση. Η τελευταία βασίζεται επίσης σε έναν 1,5 λτ. κινητήρα βενζίνης, που μόνος του αποδίδει 102 άλογα και 138 Nm ροπής, συνδυαστικά όμως με τον 33 ίππων και 60 Νm ροπής ηλεκτροκινητήρα, το Vitara κινείται από 116 άλογα. Τη μετάδοση της ροπής στους τροχούς αναλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο ονομάζεται «AGS» («Auto Gear Shift»).
Στην πλήρη επιτάχυνση ο θόρυβος είναι πιο έντονος από του Juke, αλλά ένα πλεονέκτημα που έχει το υβριδικό Suzuki Vitara είναι η προσφορά τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Bέβαια, η τετρακίνητη έκδοση του υβριδικού Vitara που έχουμε δοκιμάσει, ξεφεύγει αρκετά σε τιμή μιας και ξεκινάει από 29.180 ευρώ στη βασική εξοπλιστική έκδοση GL+ και φτάνει στις 32.480 ευρώ στην GLX (32.980 ευρώ με ηλιοροφή). Κατά συνέπεια επιλέγουμε την 4Χ2 που στην έκδοση GL+ κοστίζει 26.380 ευρώ (29.180 ευρώ η έκδοση GLX και 29.680 με ηλιοροφή) και στον τομέα επιδόσεις-κατανάλωση θα λάβουμε υπ’ όψιν τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δυο μικρά υβριδικά SUV είναι καλύτερο ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Ας δούμε ποιο θα είναι το σκορ της αναμέτρησης.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Nissan Juke Hybrid 145 PS και Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Nissan Juke Hydrid 145 PS Acenta: 24.900ευρώ Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD GL+: 26.380ευρώ Το υβριδικό Juke είναι 30 άλογα ισχυρότερο και 1,5 χιλιάρικo φθηνότερο. |
![]() |
2 | Εγγύηση: Nissan Juke Ηybrid 145 PS: 3 χρόνια ή 100.000 χλμ./8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία. Suzuki Vitara Strong Hybrid: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. για μηχανικά μέρη και μπαταρία Μπορεί το Vitara να έχει 2 χρόνια παραπάνω εγγύηση στα μηχανικά μέρη, αλλά σε ένα full υβριδικό σημασία έχει η εγγύηση μπαταρίας και εκεί το Juke υπερτερεί σημαντικά. |
![]() |
3 | Eπιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα): Nissan Juke Hybrid 145 PS: 10,1 δλ. Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD: 12,7 δλ. Mε 29 παραπάνω άλογα το Nissan Juke έχει αισθητά καλύτερες επιδόσεις. |
![]() |
4 | Κατανάλωση: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 4,8λτ./100 χλμ. Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD: 5,1λτ./100 χλμ. Τόσο στα χαρτιά, όσο και στην πράξη, το υβριδικό Nissan Juke είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση. |
![]() |
5 | Xώρος αποσκευών: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 354 λτ. Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD: 289 λτ. Ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών δίνει έναν ακόμα πόντο στο Nissan Juke. |
![]() |
6 | Γόνατα πίσω επιβατών: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 13,8εκατ. Suzuki Vitara Strong Hybrid 116 PS 2WD: 11,2εκατ. Tο Nissan Juke κερδίζει και τη μάχη για τα γόνατα των πίσω επιβατών. |
![]() |
7 | Απόσταση από το έδαφος: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 172 χλστ. Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 116 PS: 175 χλστ. Και τα δύο μοντέλα έχουν μπόλικο «αέρα» από το έδαφος. Η διαφορά των 3 χλστ. υπέρ του Vitara είναι ασήμαντη, αλλά το ιαπωνικό μοντέλο θα κερδίσει τον πόντο γιατί προσφέρει προς επιλογή σύστημα τετρακίνησης (+2.800 ευρώ). |
![]() |
8 | Αίσθηση πολυτέλειας: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 70%. Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD 116 PS: 58% Παλαιομοδίτικο και με βασικό φινίρισμα το εσωτερικό του Vitara Hybrid, που υστερεί αισθητά απέναντι στο πολύ πιο «φρέσκο» και ποιοτικό Juke. |
![]() |
9 | Ευελιξία: Nissan Juke Hybrid 145 PS: 10,6 μ. κύκλος στροφής Suzuki Vitara Strong Hybrid 2WD: 10,4 μ. κύκλος στροφής Και τα δύο μοντέλα έχουν μικρό κύκλο στροφής, παρκάρουν εύκολα και έχουν στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, που είναι αγχολυτικό στην κίνηση της πόλης. |
![]() |
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Aυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και κάμερα όπισθεν, αισθητήρες παρκαρίσματος και πλοήγηση, αισθητήρες βροχής και φώτων, cruise control και ηλεκτρικές ευκολίες και εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα συναντάμε και στα δύο μοντέλα. To Nissan Juke έχει κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών συνδυασμένη με 8 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων, το Vitara είναι με κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών και δερμάτινες επενδύσεις. Το Juke προσφέρει keyless entry και ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεφτών, το Vitara έχει ζάντες αλουμινίου από τη βασική. To Nissan Juke βέβαια είναι αρκετά φθηνότερο, όπως αναφέρθηκε αρχικά. |
![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση και αποφυγή ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ. και ελέγχου κούρασης του οδηγού, καθώς και υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα. Το Vitara έχει και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού. Και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP. | ![]() |
Nissan Juke Hybrid 145 PS – Suzuki Vitara Strong Hybrid 4X2: 7-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
1,5 χιλιάρικο κάτω και με καλύτερη εγγύηση μπαταρίας το Juke (2-0)
Το υβριδικό Nissan Juke έχει καλύτερο Value for Money όντας πολύ ισχυρότερο και κοστίζοντας 1.500 ευρώ λιγότερα στη βασική έκδοση. Ειδικότερα στην έκδοση Acenta το Nissan Juke Hybrid κοστίζει 24.900 ευρώ, με την αντίστοιχη εξοπλιστική έκδοση του υβριδικού Suzuki Vitara (GL+) να είναι στα 31.730 ευρώ. Η διαφορά αγγίζει τα 2,5 χιλιάρικα στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι το N-Connecta για το Juke (26.900 ευρώ με στάνταρ τις ζάντες αλουμινίου) και το GLX για το Vitara (29.180 ευρώ με δερμάτινες επενδύσεις) Σημαντική διαφορά τιμής και μάλιστα με παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Το υβριδικό Juke κερδίζει και τον πόντο της εγγύησης παρότι για αυτή που αφορά στα μηχανικά μέρη προσφέρει 3 χρόνια ή 100.000 χλμ. και στο Vitara είναι στα 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.. Εδώ έχουμε τις υβριδικές εκδόσεις και το άγχος των αγοραστών αφορά κυρίως τη μπαταρία. Εκεί το Juke προσφέρει 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. και το Vitara παραμένει στα 5 χρόνια ή 100.000 χλμ..Πιο γρήγορο, πιο οικονομικό και πιο πρακτικό το Juke (6-0)
H υπεροχή του υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί το Nissan Juke φαίνεται τόσο στη διαφορά της απόδοσης (145 άλογα έναντι 116 του Vitara), όσο και στη χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Η αυξημένη ισχύς του υβριδικού Nissan Juke εξασφαλίζει 0-100 σε 10,1 δλ., όταν οι αντίστοιχες υποσχέσεις της Suzuki λένε 12,7 δλ. για το υβριδικό 4Χ2 Vitara. Επίσης η εργοστασιακή κατανάλωση του υβριδικού Nissan είναι 4,8 λτ./100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, όταν στο υβριδικό Suzuki της αντιπαράθεσης είναι 5,1 λτ./100 χλμ. (5,6 λτ./100 χλμ. αν μιλάμε για το τετρακίνητο).Χάρη στην ευρυχωρία του, το Nissan Juke μεγαλώνει και άλλο τη διαφορά. H μπαταρία του υβριδικού συστήματος κλέβει χώρο από το πορτ-μπαγκάζ του Vitara με αποτέλεσμα η χωρητικότητα να πέφτει από τα 362 λτ. στα 289 λτ. που είναι λίγα για την κατηγορία. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο Juke, που πάντως προσφέρει 354 λτ. (από 422 λτ.) και χαρίζει ακόμα έναν πόντο στο SUV-άκι της Nissan, το οποίο έχει και μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (13,8 εκατ. έναντι 11,2 εκατ. του Vitara). Το Vitara πάντως έχει πιο φαρδύ πίσω κάθισμα με το Juke να υστερεί σε αυτό το κομμάτι (134,5 εκατ. ένατι 12,7 εκατ.).
Προσφέρει τετρακίνηση το Vitara, πιο ποιοτική αίσθηση το Juke (7-1)
Το πλεονέκτημα του υβριδικού Suzuki Vitara είναι η δυνατότητα αγοράς του και με σύστημα τετρακίνησης (+2.800 ευρώ), με το Juke να προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Από την άλλη, το υβριδικό Nissan Juke προσφέρει πιο ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό. Παρά τις ανανεώσεις και τις ψηφιακές ενέσεις, το ταμπλό του Suzuki Vitara είναι παλαιομοδίτικο και σίγουρα δεν αφήνει την ίδια αίσθηση ποιότητας. Άλλωστε οι δοκιμαστές μας το έχουν αξιολογήσει με μόλις 58% στην αίσθηση πολυτέλειας, όταν για το Juke το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 70%. Από ένας πόντος σε κάθε μοντέλο και το τελικό σκορ γίνεται 7-1.Συμπέρασμα: Το υβριδικό Juke είναι μια κλάση πάνω
Όντας φθηνότερο, οικονομικότερο και κερδίζοντας σε πολλούς κρίσιμους τομείς, στην αντίστοιχη έκδοση του Suzuki Vitara, τo υβριδικό Nissan Juke είναι μια πολύ καλύτερη και ολοκληρωμένη επιλογή. Το Suzuki Vitara είναι ακριβότερο και υστερεί στους περισσότερους τομείς, ακόμα και στην οικονομία και την εγγύηση μπαταρίας που είναι βασικό ζητούμενα για ένα full υβριδικό.
Σχολιάστε |