Τετραπλή μάχη Μικρομεσαίων

    Διαβάστηκε από 74421 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/11/2019

    Με ό,τι προαναφέρθηκε βρεθήκαμε κιόλας στο μέσον της δοκιμής. Τετραπλή μάχη των μικρομεσαίων, λοιπόν, με το οικονομικό Opel να μην είναι το πλέον... φιλάργυρο. Ο τελευταίος χαρακτηρισμός αποδίδεται στο Renault Megane TCe 140, που εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα. Μόνο 6,3 λίτρα μέση κατανάλωση, θαυμάσια! Και 0,2 λίτρα καλύτερα σε σχέση με το δεύτερο τρικύλινδρο μοντέλο σε αυτήν τη σύγκριση, το Ford Focus Active 1.0 EcoBoost.



    Ο τέταρτος ανταγωνιστής έχει και στον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα του το 4, αλλά και με 7,2 λίτρα την υψηλότερη κατανάλωση. Το KIA Ceed 1.4 T-GDI κατετάγη τελευταίο στη -σχετική με την κατανάλωση- δοκιμή μας. Και στο ίδιο το test, όμως; Υπομονή, φίλοι, υπομονή. Η δίψα για καύσιμα είναι μία υπόθεση, οι ικανότητες είναι κάτι άλλο. Ας αρχίσουν, λοιπόν, οι αγώνες!



    Ποιότητα κατασκευής και ευχρηστία
    Πρώτα θα ρίξουμε μία ματιά στην ποιότητα, όπου συναντούμε διαφορές. Μόνο στη στήριξη του μπροστινού καπό όταν το ανοίγουμε. Το Megane είναι το μοναδικό, που δεν εφοδιάζεται με τη γνωστή ράβδο, που πρέπει ο χρήστης να στηρίξει με κάποιον τρόπο, αλλά με αμορτισέρ πίεσης αερίου. Δυστυχώς, όμως, κάτω από την παχιά μοκέτα στο χώρο αποσκευών υπάρχει ένα πλαστικό τμήμα με μονωτικό υλικό γύρω του, το οποίο εμείς δεν μπορούμε να το αξιολογήσουμε αμέσως.



    Υπάρχουν άλλα αρνητικά παραδείγματα; Ναι, για παράδειγμα στο Ford. Στο Focus, λοιπόν, υπάρχουν μεν αυτές οι υποδειγματικές ελαστικές τσιμούχες, που προστατεύουν πάντα την πόρτα, όταν αυτή ανοίγει. Ωστόσο, δυστυχώς, δύο μαύρα καλύμματα, κατασκευασμένα πολύ πρόχειρα, ανάμεσα στα πίσω φώτα και το χώρο αποσκευών προκαλούν τόσο αλγεινή εντύπωση, που δε θέλαμε σε λίγα χρόνια καλύτερα να τα ξαναδούμε.



    Στο Astra έχουν γράψει μεν το είδος του λαδιού στο καπάκι (υποδειγματικό μεν αυτό), αλλά μέσα στο χώρο του κινητήρα, στο εσωτερικό ανακαλύπτουμε απλώς πολλές έντονες ακμές. Αυτό σημαίνει ότι το φινίρισμα έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ακόμη. Και, έτσι, κερδίζει στο κεφάλαιο της ποιότητας ο Κορεάτης. Όποιος θέλει να μάθει, πόσο καλή έχει γίνει η KIA, μπορεί να απομακρύνει με το ένα χέρι το πάνω -αφαιρούμενο- μέρος του του πατώματος του χώρου αποσκευών και να τοποθετήσει ένα σκαλί χαμηλότερα. Αυτή η διαδικασία γίνεται με θαυμάσια αρμονία και ευκολία!


     
    Οδηγώντας
    Ωστόσο, εδώ το ζήτημά μας είναι το εξής: Γίνεται με τρεις κυλίνδρους να κατακτήσει κανείς την πρώτη θέση; Επιβιβαζόμαστε, λοιπόν, στο Astra, ξεκινάμε τη διαδρομή μας, έχοντας ενεργοποιήσει στους υαλοκαθαριστήρες την πρώτη σκάλα, διακεκομμένης λειτουργίας, ενώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ανωμαλίες της ασφάλτου, που έχουν προκληθεί από τις ρίζες των δέντρων.



    Ένα όνειρο για εμάς, τους δοκιμαστές αναρτήσεων, αλλά μία σκληρή δοκιμασία για το Astra. Στις μεγάλες κυματοειδείς ανωμαλίες το μικρομεσαίο Opel παρουσιάζει την τάση να σείεται, με αποτέλεσμα εμείς να νομίζουμε ότι έχουμε επιβιβαστεί σε λάθος αυτοκίνητο. Είναι πραγματικά αυτό το Opel, του οποίου την ανάρτηση πάντα επαινούσαμε; Όχι, αυτό εδώ κινείται με πολλές ταλαντώσεις στην κακής ποιότητας άσφαλτο, το σύστημα διεύθυνσής του είναι ένα «τσικ» πολύ πιο ελαφρύ απΆ όσο θα θέλαμε, ενώ στο τέλος παρατηρήσαμε ασυνήθιστους θορύβους τριξίματος στους λιθόστρωτους δρόμους.



    Παρόλ αυτά, το νέο τρικύλινδρο Astra μάς αρέσει. Σημειώστε πως οι νέοι κινητήρες έχουν εξελιχθεί από την ίδια την Opel, και όχι από την PSA. Ναι,ο κινητήρας των 1,2 λίτρων χρειάζεται στροφές για να λειτουργήσει καλά, κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. «αισθάνεται» άβολα. Αλλά τότε καταλαβαίνεις τη ροπή των 225 Nm του, τότε εκρήγνυται. Αλλωστε, έχει εξηγηθεί και επιστημονικά: Επιταχύναμε το Astra με 4η σχέση στο κιβώτιο από τα 60 έως τα 100 km/h σε 8,6 δευτ., δηλαδή κατά μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα σε σχέση με το τρικύλινδρο Focus.



    Επιπλέον, αυτό το Opel είναι... ελαφρών βαρών. Με τα 1.272 κιλά του επικρατεί σε αυτήν αξιολόγηση όλων με μεγάλη διαφορά. Ακολουθούν τα Megane (1.318 kg), Ceed (1.346 kg) και Focus, που με 1.351 kg είναι σαν «κουβαλάει» επιπλέον ένα μέσο επιβάτη σε σχέση με το Astra. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν καταλαβαίνουμε κατά την οδήγηση! Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου μας αρέσει και στην κάπως βαρύτερη έκδοση Active, αφού είναι εξαιρετικά πολύστροφος (φτάνει έως και τις 6.000 σ.α.λ.!), ενώ μπορείς να τον εκμεταλλευτείς επίσης στις μεγαλύτερες σχέσεις και με λίγες στροφές λειτουργίας.



    Και ναι, μας αρέσει το σαφές τιμόνι, κάτι που η Ford κατέχει άριστα και όσο λίγοι σε αυτήν την κατηγορία. Αλλά αναρωτιόμαστε: Γιατί τα δημοσιογραφικά Focus είναι κάθε φορά της έκδοσης Active; Επειδή το μικρομεσαίο Ford δεν είναι απλώς τόσο επιθετικό σε οδική συμπεριφορά όσο το «απλό» Focus, σε κάθε στροφή καταλαβαίνεις την υψηλότερη ανάρτηση, τις μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος και την περιορισμένη δυναμική.



    Το KIA καταφέρνει τα πάντα καλύτερα. Το Ceed έχει μία ισορροπημένη ανάρτηση, που ανάλογη γνωρίζουμε μόνο από το Golf. Στις επαρχιακές οδούς το καταλαβαίνουμε σφικτό, το τιμόνι είναι ακριβές, ενώ το Ceed, όντας μετρημένο, φεύγει αρκετά μπροστά. Από στάση έως τα 100 km/h, με 9,1 δευτ. είναι το ταχύτερο όλων, αλλά και την κίνηση με την αντίθετη δύναμη την καταφέρνει το KIA καλύτερα απΆ όλα τα άλλα: Απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h σε μόλις 32,9 μέτρα με κρύα φρένα και σε 33,4 μέτρα με ζεστά - δηλαδή περισσότερα από 3 μέτρα (ή το μήκος ενός μικρού αυτοκινήτου) καλύτερα σε σχέση με το Megane.



    Όχι, δεν είναι όλα κακά στο γαλλικό μοντέλο. Ωστόσο, πολλά δεν είναι και καλά. Για παράδειγμα το κιβώτιο ταχυτήτων: οι διαδρομές του είναι πολύ μεγάλες! Επιπλέον, το τιμόνι δεν παρέχει καλή αίσθηση, ενώ το μικρομεσαίο Renault δε δείχνει και πρόθυμο να περάσει από μεγάλες και μικρές κυματοειδείς ανωμαλίες.  


     
    Σας άρεσαν όλα αυτά που διαβάσατε; Καλώς, γιατί αυτά τα μοντέλα μπορεί κανείς να τα αποκτήσει χωρίς να πουλήσει ό,τι έχει και δεν έχει! Οικονομικά πιο συμφέρον απΆ όλα στη Γερμανία είναι το Astra με 26.055 ευρώ στην έκδοση της δοκιμής, που αξιολογήθηκε. Αυτή έφερε ζάντες 17 ιντσών, σπορτίφ εξοπλισμό GS και σύστημα πλοήγησης. Επίσης, αμφότερα τα Focus και Megane βρίσκονται κάτω από τα 27.000 ευρώ. Βέβαια, το ακριβότερο μοντέλο, με 29.760 ευρώ, κερδίζει στο κεφάλαιο των εξόδων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, πως το KIA Ceed έχει εγγύηση 7 ετών. Το κορεατικό αυτοκίνητο, όμως, επικρατεί και σε ό,τι έχει να κάνει με τις δυνατότητές του, αφού είναι ικανό στα πάντα, έστω και κατά λίγο, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.



    ΥΓ: Το Opel με τους 3 κυλίνδρους καταλήγει στην... 3η θέση!

    Συμπέρασμα
    Συγχαρητήρια, KIA! Το Ceed κερδίζει, καθώς είναι συνολικά το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο. Το Focus είναι ο πιο άμεσος ανταγωνιστής του, δεν έχει, όμως, στην υψηλότερη Active έκδοση τόσο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Το Astra είναι πιο φρέσκο από ποτέ, ενώ το Megane είναι ο... ατομικιστής στα μικρομεσαία.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


    Διαβαστε Ακομη

    Ροη Ειδησεων