Για πρώτη φορά στην Ελλάδα τολμήσαμε δοκιμή 9 οικογενειακών SUV σε πραγματικές συνθήκες προσπέρασης, με γεμάτο πορτ-μπαγκάζ και 4 ενήλικες. Τι διαφορά θα έχουν σε σχέση με όταν είναι άδεια; Παραμένουν ασφαλή για προσπέραση; Ακολουθούν οι απαντήσεις!
Κύρος στο δρόμο, μεγάλοι χώροι για όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της, πλούσιος εξοπλισμός και άνεση εκτός δρόμου. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των οικογενειακών SUV, και για αυτό το λόγο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν ισχυρούς κινητήρες, αλλά είναι από κατασκευής τους ογκώδη και σχετικά βαριά. Πώς συμπεριφέρονται στην προσπέραση, μία διαδικασία που πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, προκειμένου να είναι ασφαλής; Τι επιπτώσεις έχει το έξτρα βάρος λόγω των επιπλέον ατόμων και των αποσκευών τους; Πόσο ασφαλές είναι ένα SUV όταν είναι γεμάτο με όλη την οικογένεια και τις αποσκευές της;
Στη μέτρηση με τα αυτοκίνητα άδεια, η Mercedes GLA 200 των 163 ίππων ήρθε πρώτη στην επιτάχυνση 80-120 χλμ/ώρα, με επίδοση 5,64 δευτερόλεπτα και 157 μέτρα, μπροστά από το ισχυρότερο αλλά τετρακίνητο Hyundai Tucson με 180 άλογα που χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα και 164 μέτρα. Στην 3η θέση βρίσκονται τα Renault Arkana και VW Tiguan, με 140 και 150 ίππους αντίστοιχα, και χρόνο 6,52 δευτερόλεπτα για το 80-120 χλμ/ώρα και 181 μέτρα.
Ο μέσος όρος των 9 αυτοκινήτων είναι 8,1 δευτερόλεπτα και 221 μέτρα. Πώς θα συμπεριφερθούν τα αυτοκίνητα με άλλους 3 ενήλικες και 70 κιλά βάρος στο πορτ-μπαγκάζ; Πάμε να δούμε τις διαφορές!
80-120 χλμ/ώρα με 4 άτομα:
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος |
δευτερόλεπτα |
μέτρα |
Mercedes GLA 200 1,3 163 PS Auto |
6,73 |
187 |
Hyundai Tucson 1.6T 180 PS Auto 4WD |
6,94 |
193 |
VW Tiguan 1,5 TSI DSG 150 PS Auto |
7,62 |
212 |
Renault Arkana 1,3 140 PS Auto |
7,95 |
221 |
Citroen C5 Aircross 1.2 130 PS EAT8 |
9,63 |
268 |
Peugeot 3008 1.5 Diesel 130 PS EAT8 |
9,83 |
273 |
Ford Kuga 1.5 150 PS Manual |
12,34 |
343 |
Skoda Karoq 1.5 TSI 150 PS Manual |
12,69 |
353 |
Nissan Qashqai 1,3 140 PS Manual |
12,89 |
358 |
Η
Mercedes GLA 200 εξακολουθεί να είναι γρηγορότερη, με επίδοση 0,9 δευτερόλεπτο πιο αργή σε σχέση με πριν (6,73 δευτερόλεπτα και 187 μέτρα). Το Tucson είναι πάλι 2
ο και είναι 1 δευτερόλεπτο πιο αργό συγκριτικά με την πρώτη μέτρηση με άδειο αυτοκίνητο. Στην 3
η θέση, οι 10 ίπποι που είχε περισσότερους το
Tiguan από το
Arkana αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποδοτικοί, αφού το SUV της VW είναι γρηγορότερο από το γαλλικό μοντέλο. Η υπόλοιπη κατάταξη είναι ίδια σε σχέση με πριν, και ο μέσος όρος επιτάχυνσης 80-120 χλμ/ώρα των φορτωμένων SUV είναι 9,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργός, με το μέσο όρο απόστασης να είναι πλέον 267,5 μέτρα.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως τα 3 χειροκίνητα μοντέλα, παρόλο που δεν ήταν τα πιο αδύναμα, κατέκτησαν τις τελευταίες θέσεις στην επιτάχυνση εν κινήσει, αποδεικνύοντας τα άλματα προόδου που έχει κάνει η τεχνολογία των αυτόματων κιβωτίων τα τελευταία χρόνια.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μετρήσεις προσπεράσματος με 4 άτομα και φορτωμένο πορτ-μπαγκάζ σε 9 οικογενειακά SUV
Ξέρετε πόσα μέτρα παραπάνω θα μείνετε εκτεθειμένοι στην αριστερή λωρίδα, με πλήρες φορτίο;
Το πιο αργό από το πιο γρήγορο, θέλει 170 μέτρα παραπάνω.
Εσείς με πόσα μέτρα θα νιώθατε «άνετα» για να βγείτε για προσπέραση;