Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Συγκρίνουμε σε 11 τομείς το Audi A3 SB με την Mercedes-Benz A 250 e

Συγκρίνουμε σε 11 τομείς το Audi A3 SB με την Mercedes-Benz A 250 e

Διαβάστηκε από 50717 αναγνώστες - 2/11/2023

Συγκρίνουμε τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των Audi A3 και Mercedes A-Class σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά ποιο είναι καλύτερη επιλογή για leasing και εταιρική χρήση.

Σαρωτική νίκη της Mercedes A-Class

Η νέα εποχή των premium μικρομεσαίων οικογενειακών είναι εδώ με μια γερή δόση ηλεκτρισμού στις plug–in υβριδικές εκδόσεις των Audi A3 40 TFSI e και Mercedes A 250 e. Ως plug-in ορίζονται τα υβριδικά που σε αντίθεση με τα αυτοφορτιζόμενα, έχουν μια μεσαία μπαταρία (γύρω στις 15 kWh), η οποία φορτίζει και από την πρίζα και εξασφαλίζει ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα για ηλεκτρική αυτονομία 50-60 χλμ.. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως στην καθημερινότητα μπορείς να κινείσαι εντελώς ηλεκτρικά χωρίς σταγόνα βενζίνη.

Το Audi A3 40TFSI e χρησιμοποιεί ως βάση του υβριδικού του συστήματος έναν 1,4 TSI turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού, ενώ η Mercedes A 250 e έναν 1,33 λτ. turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού επίσης. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα των δύο κινητήρων (δεν είναι απαραίτητο ότι προκύπτει από το επιμέρους άθροισμα, καθώς εξαρτάται από τις σ.α.λ. απόδοσης της κάθε τιμής) γέρνει την πλάστιγγα σαφώς υπέρ της A 250 e, που υπερέχει σε ισχύ (218 έναντι 204 ίππων), και κυρίως σε ροπή (450 έναντι 350 Nm), κι ας έχει μικρότερο κινητήρα. Παράλληλα, η Mercedes προσφέρει και πιο πολλά χλμ. (65) ηλεκτρικής αυτονομίας, που την κάνουν πιο οικονομική σε χρήση μέσα στην πόλη, κι ας έχει μεγαλύτερο βάρος! Μιλώντας για ηλεκτρική αυτονομία, η A-Class μπορεί να δεχθεί μέχρι 22 kW και φορτίζει σε 25 μόλις λεπτά, ενώ το Α3 μπορεί να δεχτεί 2,9 kW με αποτέλεσμα να θέλει 5 ολόκληρες ώρες για να φορτίσει, κάτι που κάνει την Mercedes και πιο πρακτική στην χρήση, αλλά και πιο οικονομική στην φόρτιση

Ποιο από τα δύο premium plug-in μικρομεσαία οικογενειακά είναι καλύτερη επιλογή για εταιρική χρήση;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Audi A3 SB 40 TFSIe απέναντι στη Mercedes A 250 e

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Hλεκτρική αυτονομία-Φόρτιση: Μιλάμε για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα οπότε η ηλεκτρική αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης έχουν σημασία. Τόσο η κατά WLTP, όσο και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η ηλεκτρική αυτονομία της Α 250 e είναι 65 χλμ. ενώ του Α3 είναι με το ζόρι 50.
2 Kατανάλωση: H μεγαλύτερη μπαταρία (15,6 kWh έναντι 13,0) και η πιο αποδοτική λειτουργία του συστήματος της Α 250 e έχουν θετική επίπτωση και στην κατανάλωση βενζίνης. Η Mercedes είναι και πιο σβέλτη και πιο οικονομική και σε χρήση βενζίνης (Mέση κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ. έναντι 5,6 λτ./100 χλμ, Tαξίδι: 6,5 λτ./100 χλμ. έναντι 10,1 λτ./100 χλμ.), κι ας είναι πιο βαριά.
3 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το A3 40 TFSIe χρειάζεται 35,7 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ η Α 250 e 3,5 μέτρα παραπάνω. 
4 Θόρυβος: Όταν λειτουργούν ηλεκτρικά δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα φυσικά, αλλά ο θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση είναι πιο έντονος στo Audi Α3 SB 40 ΤFSI e. H Mercedes A 250 e είναι πιο αθόρυβη.
5 Γόνατα πίσω επιβατών: Τον πόντο στnν Α 250 e δίνουν τόσο τα 4,4 παραπάνω εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, αλλά και η φαρδύτερη συνολικά καμπίνα. Πιο άνετη η καμπίνα επιβατών της A-Class.
6 Xώρος αποσκευών: Ο χώρος αποσκευών του Α3 SB 40 TFSI e είναι μικρότερος με 280 λτ., έναντι 310 λτ. της A 250 e. Η διαφορά είναι μια μικρή βαλίτσα, οπότε η Mercedes κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
7 Τιμή: 52.550 ευρώ κοστίζει η Mercedes A 250 e, ενώ το Audi A3 SB 40 TFSI e ξεκινάει από 45.900 ευρώ. Χωρίς αμφιβολία υψηλές τιμές και για τα δύο μοντέλα, που στοχεύουν κυρίως σε εταιρικές πωλήσεις σε αυτές τους τις εκδόσεις. Το A3 όμως είναι 7 χιλιάρικά κάτω και κερδίζει τον πόντο, παρά το πιο αργό σύστημα φόρτισης που διαθέτει.
8 After Sales: Πολύ καλύτερα τα πήγε η Mercedes στο test συνεργείων που πραγματοποιήσαμε. Είχε 66% επιτυχία στην ανεύρεση βλαβών και αξιολογήθηκε με 80% στον ποιοτικό έλεγχο. Από την άλλη η Audi απέτυχε να βρει το 66% των βλαβών και με τα βίας έπιασε τον μέσο όρο στον ποιοτικό έλεγχο.
9 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Εκμεταλλευόμενη την υπεροχή του σε δύναμη και ροπή, η plug-in υβριδική A-Class επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 3,3 δλ και το A3 SB 40 TFSI e σε 3,3 δλ. H διαφορά είναι μικρή και στο 80-120 χλμ./ώρα (4,0 δλ. έναντι 4,4 δλ.), ενώ γίνεται πιο εμφανής στο 0-100 (6,8 δλ. η A 250 e και 7,4 δλ. το A3 SB 40 TFSi e). Και τα δύο γερμανικά premium μοντέλα είναι ζωηρά σε όλες τις μετρήσεις επιδόσεων.
10 Εξοπλισμός: Τα δύο μοντέλα έχουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης με στάνταρ ζάντες αλουμινίου (16 ιντσών στο Α3 και 17 ιντσών στην A-Class), αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, οθόνες αφής και ψηφιακούς πίνακες οργάνων ( με κάμερα όπισθεν στην A 250 e), προβολείς LED, cruise control, επιλογή προγράμματος λειτουργίας, αισθητήρες βροχής και φώτων, καθώς και όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ανέσεις.
11 Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Audi Α3 SB 40 ΤFSI e τιμά τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. To ίδιο ισχύει και για την Mercedes A 250 e, που σχεδιαστικά έχει πολύ πιο εντυπωσιακό ταμπλό, ενώ η premium στόχευση τονίζεται από την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, όσο και από το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. 
Audi Α3 SB 45 TFSIe – Mercedes A 250 e :  2-6

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Περισσότερα ηλεκτρικά χλμ. και καλύτερη φόρτιση από την A 250 e (0-1)
Αιτία του… καλού στα plug-in είναι η, μεσαίας χωρητικότητας. μπαταρία που διαθέτουν: Στο Audi A3 SB 40 TFSI e είναι 13 kWh, ενώ στη Mercedes A 250 e είναι 15,6 kWh. H πιο αεροδυναμική Α-Classs (αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,27 έναντι 0,3 στο ΑΡ) έχει και χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και έτσι και βάσει εργοστασιακών, αλλά και βάσει των δικών μετρήσεων έχει καλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Για την ακρίβεια κάνει 65 χλμ., όταν το Α3 με δυσκολία κάνει 50 χλμ με μια πλήρη φόρτιση. Η τελευταία αργεί στο Α3 λόγω της μικρής υποδοχής που διαθέτει (2,9 kW) και διαρκεί 5 ώρες, ενώ η A 250 e μπορεί να δεχθεί μέχρι 22 kW και φορτίζει σε 25 μόλις λεπτά. Στην ηλεκτρική της λειτουργία, η Α 250 e έχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας μέσω των paddles στο τιμόνι, που στις άλλες λειτουργίες αλλάζουν σχέσεις στο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο τoy Α3 SB 40 TFSI e είναι 6 σχέσεων.
 
Kαι πιο σβέλτη και πιο οικονομική σε βενζίνη η A 250 e (0-2)
Η Α 250 e αποδίδει συνδυαστικά 218 άλογα με 450 Nm ροπής, όταν η απόδοση του συστήματος στο A3 SB 40 TFSI e 204 άλογα και 350 Nm ροπής. Σαν αποτέλεσμα, αν και περίπου 50 κιλά βαρύτερη, η Α 250 e είναι ταχύτερη, έστω και οριακά στο προσπέρασμα, ενώ κάνει 0-100 6,8 δλ. έναντι 7,4 δλ. του A3. Εκτός όμως από πιο σβέλτη, η A 250 e είναι και πιο οικονομική σε κατανάλωση βενζίνης, όταν αυτή χρειαστεί. H μεγαλύτερη  ηλεκτρική αυτονομία, αλλά και η καλύτερη αεροδυναμική βοηθούν την Α 250 e να έχει καλύτερη μέση κατανάλωση (4,8 λτ./100 χλμ. έναντι 5,6 λτ./100 χλμ.), όσο και στο ταξίδι (6,5 λτ./100 χλμ. έναντι 10,1 λτ./100 χλμ.).
 
Φρενάρει καλύτερα το Audi (1-2)
Tα νούμερα μιλάμε μόνα τους: Το Audi A3 SB 40 TFSI e χρειάζεται 35,7 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, όταν η βαρύτερη Mercedes A 250 e θέλει 3,6 μ. περισσότερα (39,2 μ.). Να σημειωθεί εδώ πως και τα δύο μοντέλα της δοκιμής «φορούσαν» τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 225/45 στην Α 250 e και 225/40 στο Α3 SB 40 TFSI e.
 
Πιο premium κύλιση από την A 250 e (1-3)
Mιλάμε για plug-in υβριδικά μοντέλα και η παύση του θερμικού κινητήρα όσο υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία ή όσο δεν επιζητάς την πλήρη ισχύ, καθιστά αμφότερα τα αυτοκίνητα ήσυχα. Ωστόσο ο αεροδυναμικός θόρυβος και αυτός από την κύλιση είναι πιο έντονος στο A3 SB 40 TFSI e, που έχει και τη λιγότερο αεροδυναμική σιλουέτα.  Η Mercedes A 250 e στα 100/120/140 χλμ./ώρα εμφανίζει 68,1/70,2/72,6 db όταν αντίστοιχα το Audi A3 Sportback 40 TFSI e έχει 69,0/71,0/73,0 db. Πιο ήσυχο το plug-in υβριδικό της Mercedes, ενώ η ανάρτηση παρότι πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα (πολλαπλών συνδέσμων στο Audi) έχει πιο μαλακή ρύθμιση και αντιδρά λιγότερο ξερά στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.
 
Μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας στην Α-Class (1-4)
Τα 4,4 εκατοστά παραπάνω χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών στην Mercedes είναι αισθητή διαφορά, ενώ το premium μικρομεσαίο με το αστέρι στην μάσκα έχει και φαρδύτερη καμπίνα συνολικά (πλάτος πίσω 1.370 χλστ, όταν στο A3 είναι 1.333 χλστ.). Το Α3 SB 40 TFSI e χωρίς να είναι μικρό, συγκριτικά είναι λιγότερο ευρύχωρο.  
 
Μεγαλύτερο από τα δύο μικρά πορτ μπαγκάζ για την Α 250 e (1-5)
Η μπαταρία στα Plug-in υβριδικά κλέβει λίτρα από το χώρο αποσκευών σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Έτσι συμβαίνει και στα δύο μοντέλα της αντιπαράθεσης με το πορτ μπαγκάζ του A3 από τα 380 λτ. να πέφτει στα 280 λτ, ενώ στην Α-Class έχει μειωθεί στα 310. Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για μικρές χωρητικότητες για μικρομεσαία οικογενειακά με την Α 250 e να καταφέρνει συγκριτικά να πάρει τον πόντο, αφού χωράει μια μικρή βαλίτσα παραπάνω.

Φθηνότερο το A3 SB 40 TFSI e (2-5)
52.550 ευρώ κοστίζει η Mercedes A 250 e, ενώ το Audi A3 SB 40 TFSI e ξεκινάει από 45.900 ευρώ. Χωρίς αμφιβολία υψηλές τιμές και για τα δύο μοντέλα, που στοχεύουν κυρίως σε εταιρικές πωλήσεις σε αυτές τους τις εκδόσεις. Το A3 όμως είναι 7 χιλιάρικά κάτω και κερδίζει τον πόντο, παρά το πιο αργό σύστημα φόρτισης και τη μικρότερη σε χωρητικότητα μπαταρία που διαθέτει.

Πολύ καλύτερο το after sales της Mercedes (2-6)
Στο τεστ συνεργείων που πραγματοποιήσαμε, η Mercedes αξιολογήθηκε πολύ καλύτερα και σύμφωνα με τον premium χαρακτήρα της μάρκας. Για την ακρίβεια είχε 66% επιτυχία στην ανεύρεση βλαβών (είχαμε προκαλέσει κρυφές βλάβες σε καίρια σημεία ελέγχου) και αξιολογήθηκε με 80% στον ποιοτικό έλεγχο. Από την άλλη η Audi δεν τα πήγε καθόλου καλά, αφού απέτυχε να βρει το 66% των βλαβών και με τα βίας έπιασε τον μέσο όρο στον ποιοτικό έλεγχο. Η Audi πρέπει να βελτιώσει τις after sales υπηρεσίες της. 

Συμπέρασμα: 2-6 κερδίζει η A 250 e
Kαι τα δύο μοντέλα έχουν απόλυτα premium στόχευση, ωστόσο στο τέλος η Mercedes A 250 e καταφέρνει να επικρατήσει και μάλιστα με διαφορά. Έχει ξεχωριστό design και υπερέχει σε image, κάνει περισσότερα ηλεκτρικά χιλιόμετρα και έχει καλύτερο σε λειτουργία και φόρτιση υβριδικό σύστημα, τη στιγμή που η εντυπωσιακή σε σχεδίαση καμπίνα είναι πιο ευρύχωρη και αισθητά πιο ήσυχη. Το Audi Α3 SB 40 ΤFSI e είναι αναμφίβολα ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, έχοντας μια μεγάλη υπέρ του διαφορά στην τιμή αγοράς. Συνολικά όμως δεν μπορεί να φτάσει την αντίπαλο από τη Στουτγκάρδη.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε