Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Citroen C4 Cactus

Ford Ecosport

Seat Ateca

Τα 3 SUV που δεν καίνε

28/9/2017

Αλλος ένας μύθος που καταρρίπτεται. Τα SUV πλέον δεν καίνε και τα C4 Cactus, Ecosport, Ateca το επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο.

Κινητήρες:  Ο 1000άρης Ecoboost κινητήρας της Ford είναι ένα μικρό τεχνολογικό επίτευγμα

Ο πολυβραβευμένος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας της Ford φαίνεται να έχει βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία. Τα 1337 κιλά δεν φαίνονται να είναι πρόβλημα για τον turbo 3κύλινδρο κινητήρα. Με την ιπποδύναμη να αγγίζει τα 140 άλογα και τη ροπή να φτάνει τα 180 Nm θα έχετε γκάζι να απολαύσετε σε όλο το φάσμα του κινητήρα.

Αμέσως μετά έρχονται τα 115 άλογα από τον επίσης 1000άρη turbo κινητήρα του Ateca. Με το βάρος να είναι 1280 κιλά και τη ροπή να φτάνει τα 200Nm ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά και δεν δείχνει να κουράζεται. Ο χαμηλός κυβισμός φαίνεται μόνο στα χαρτιά καθώς ο κινητήρας είναι μάχιμος και αρπάζει. Τέλος, βρίσκουμε τον 3κύλινδρο 12000άρη κινητήρα του Citroen C4 Cactus  με τα 82 του άλογα. Εδώ το βάρος μειώνεται αισθητά στα 1095 κιλά, ενώ η ροπή μετριέται στα 118 Nm. Παρόλο που οι επιδόσεις του δεν εντυπωσιάζουν, καταφέρνει να κάψει τη λιγότερη βενζίνη από όλα.


Οδική συμπεριφορά: Με το Ateca θα αγαπήσετε ξανά την οδήγηση

Το SUV της Seat είναι με λίγα λόγια ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά crossover αυτή τη στιγμή στην αγορά. Σφιχτές αναρτήσεις, πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενώ είναι ιδιαίτερα σταθερό σε ανοιχτό δρόμο και υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού. Επίσης, εμπνέει τον οδηγό να δοκιμάσει την γρήγορη οδήγηση με μόνο αρνητικό τον θόρυβο που περνάει εντός της καμπίνας στις υψηλές ταχύτητες. Όσον αφορά το μοντέλο της Ford, η κύλιση γίνεται καλύτερη όσο πιο γρήγορα πας και σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου, την στιβαρότητα του αμαξώματος και την απουσία τριγμών, το EcoSport σε κρατάει φρέσκο στο ταξίδι. Δεν μπορούμε επίσης να μην αναφέρουμε την πανοραμική μπροστινή θέα που θα κάνει κάθε διαδρομή ευχάριστη.  Για το C4 Cactus ο στόχος της άνεσης έχει επιτευχθεί ενώ το αμάξι δίνει ρεσιτάλ στις στροφές. Με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους, το Cactus «στρίβει» και φρενάρει αποτελεσματικά, κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις.


Εσωτερικό: Διάταξη σε λογική κινητού τηλεφώνου και 20 θέσεις για μικροαντικείμενα στο Ecosport.

Στο εσωτερικό του Ecosport , το ταμπλό έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Fiesta διαθέτοντας έτσι σχετικά μοντέρνα σχεδίαση ενώ ξεχωρίζει η παρουσία της κεντρικής κονσόλας, με κουμπιά, η διάταξη των οποίων είναι σε λογική κινητού τηλεφώνου. Το EcoSport κερδίζει σε πρακτικότητα, αφού στο εσωτερικό του μπορεί να βρει κανείς 20 διαφορετικές λύσεις αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Όσο για την πληθώρα των κουμπιών μην αγχώνεστε είναι εύκολα να τα χειριστείς. Στο μοντέλο της Citroen ξεχάστε το πατροπαράδοτο καντράν με τον πίνακα λειτουργιών. Οι οθόνες έχουν την τιμητική τους  με μία να παίρνει τη θέση του πίνακα οργάνων και την άλλη να δεσπόζει στου ταμπλό. Μην ανησυχείτε όμως θα λαμβάνετε περισσότερες πληροφορίες από πριν, ενώ  υπάρχει καλή συναρμογή και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Κλείνοντας, στο Ateca, oι σχεδιαστικές επιρροές από το Leon είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, με την κεντρική κονσόλα, τον πίνακα οργάνων και τους επιμέρους διακόπτες και χειριστήρια να προέρχονται αυτούσια από εκείνο. Η εργονομία είναι πολύ καλή με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμες θέσεις, με το εσωτερικό στο σύνολό του να είναι απόλυτα λειτουργικό.


Καταναλώσεις: Βασιλιάς της οικονομίας το C4 Cactus.

Το μοντέλο της Citroen ανεβαίνει επάξια στο θρόνο της χαμηλότερης κατανάλωσης καθώς στις δικές μας μετρήσεις πέτυχε το εντυπωσιακό 6,1 lt/1000km. Είναι το οικονομικότερο της σύγκρισης και ταυτόχρονα μία από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας. Δεύτερο έρχεται το SUV της Seat με τις μετρήσεις μας να δείχνουν  κατανάλωση 6,7 lt/100km. Τελευταίο αλλά πολύ κοντά έρχεται το Ecosport με μικτή κατανάλωση 6,8 lt/100km. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό ο μύθος πως το μέγεθος του αυτοκινήτου επηρεάζει την κατανάλωση σε βαθμό να τα κάνει απαγορευτικά καταρρίπτεται. Οι νέοι εξελιγμένοι κινητήρες φέρνουν καταναλώσεις..diesel.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις