autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το υβριδικό Kuga βγάζει νοκ άουτ το Tiguan
Τιμές μοντέλων: 04/10/2024
FORD KUGA 2.5 Duratec FHEV 180 PS: 37 837€ VOLKSWAGEN TIGUAN 1.5 eTSI 150 PS DSG7: 37 900€

Το υβριδικό Kuga βγάζει νοκ άουτ το Tiguan

Διαβάστηκε από 8854 αναγνώστες - 30/9/2024

Mε εγγύηση-κανόνι 8 ετών το Kuga, τα μισά χρόνια δίνει το Tiguan
Έως και 1.000 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το full υβριδικό Kuga
Περισσότερη ευρυχωρία στην καμπίνα του Tiguan
Ίδια λεφτά κοστίζουν στις βασικές τους εκδόσεις τα δύο μοντέλα, αλλά το Kuga είναι full υβριδικό

Τα δύο οικογενειακά SUV της αντιπαράθεσης κοστίζουν ακριβώς τα ίδια λεφτά στις βασικές εξοπλιστικές του εκδόσεις, αλλά έχουν μια σημαντική διαφορά: Το Ford Kuga είναι full υβριδικό, που σημαίνει πως έχει κάποιες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια, παρκάρισμα), ενώ το VW Tiguan ήπια υβριδικό με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί απλά υποστηρικτικά στο έργο του κινητήρα βενζίνης. Από εκεί και πέρα, το ανανεωμένο Ford Kuga, που είχαμε στην διάθεσή μας στην εισαγωγική Titanium, φέρει όλες τις κύριες σχεδιαστικές αλλαγές, χάρη στις οποίες το οικογενειακό SUV της Ford έγινε περισσότερο μοντέρνο και πιο μυώδες. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η Coast-to-Coast LED Lightbar, η λεπτή LED μπάρα που εκτείνεται κατά μήκος της ανασχεδιασμένης μάσκας, με το οβάλ έμβλημα της Ford να μετακινείται πια στο κέντρο της (ήταν πάνω στο καπό). Ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω μέρος, ενώ και ο εργοστασιακός εξοπλισμός της έκδοσης είναι πλουσιότερος από ό,τι στο παρελθόν.

Στα ίδια ακριβώς χρήματα με το full υβριδικό Ford Kuga των 180 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) μπορεί να αγοράσει κανείς το νέας γενιάς (3η) VW Tiguan, που έχει πιο premium στόχευση. Η έκδοση κινητήρα είναι αυτή με τον 1,5 TSI των 150 ίππων. Αυτός συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα, όπου ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει το έργο του κινητήρα βενζίνης για καλύτερη οικονομία καυσίμου (ο συγκεκριμένος κινητήρας μπορεί να δουλεύει και με τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν οι συνθήκες οδήγησης το επιτρέπουν).

Ποιο από τα δύο μοντέλα θα μείνει όρθιο στην αρένα του autoagora.gr; Aς αρχίσει η αντιπαράθεση και ας δούμε ποιο θα είναι το τελικό «σκορ».

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του υβριδικού Ford Kuga FHEV 180 PS απέναντι στο VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Εγγύηση:Ford Kuga: 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.
VW Tiguan: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.
 
Εντυπωσιακή η εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η Ford, που είναι η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια για την ελληνική αγορά. Το Kuga σημειώνει ένα εύκολο δίποντο για αρχή.
2 Κατανάλωση: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 5,8 λτ./100 χλμ.
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 8,5 λτ./100 χλμ.

 Όντας full υβριδικό, το Ford Kuga εμφανίζει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, ειδικά μέσα στην πόλη, όπου κάνουμε το 80% των ετήσιων χιλιομέτρων. Ακόμα ένα δίποντο για το Ford Kuga.
3 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 4,5 δλ.
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 5,2 δλ.
 
Πιο δυνατό κατά 30 άλογα, το Ford Kuga αποδείχθηκε αρκετά πιο γρήγορο σε όλες μας τις μετρήσεις.
4 Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 41,2 μ.
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG: 36,2 μ.

To VW Tiguan φρενάρει καλύτερα και κερδίζει τον πρώτο του πόντο.
5 Γόνατα πίσω επιβατών: Ford Kuga:19,0 εκ.
VW Tiguan: 24,0 εκ.

Το Tiguan προσφέρει 5 εκατοστά περισσότερου «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν την πρακτικότητα του συρόμενου πίσω καθίσματος, καθώς και επαρκές πλάτος καμπίνας.
6 Χώρος αποσκευών: Ford Kuga: 395-536 λτ.
VW Tiguan: 652 λτ.

Ακόμα και στη μεγαλύτερη διαμόρφωσή του, ο χώρος αποσκευών του Kuga υπολείπεται 116 λτ. από αυτόν του Tiguan, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
7 Εξοπλισμός άνεσης: Η βασική έκδοση Titanium του Ford Kuga έχει κυριολεκτικά τα πάντα από εξοπλισμό. Από αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό και 17άρες ζάντες αλουμινίου μέχρι σύστημα πλοήγησης στην οθόνη των 13,2 ιντσών και αισθητήρες βροχής και LED φώτων. To VW Tiguan στη βασική έκδοση Life μπορεί να έχει στάνταρ 3ζωνικό κλιματισμό και αερόσακο γονάτων οδηγού, δεν έχει όμως στοιχεία του Kuga, όπως keyless entry, κάμερες 360 μοιρών, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό και προβολείς με λειτουργία corner assist. H oθόνη του Tiguan είναι 12,9 ιντσών, ενώ διαθέτει όπως και το Kuga ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως με μόλις 400 ευρώ επιπλέον (38.300 ευρώ), η έκδοση More του Tiguan προσφέρει κάποια από τα στοιχεία που λείπουν από τη βασική, όπως το keyless entry.
8 Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Ford Kuga: 79%
VW Tiguan: 88%
Mε πιο premium στόχευση ήρθε το νέο VW Tiguan.
9 Τιμή: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS Titanium: 37.837 ευρώ
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS DSG Life: 37.900 ευρώ
 
Στις βασικές τους εκδόσεις τα δύο μοντέλα έχουν την ίδια τιμή.
10 Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν σουίτες με τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι συναντάμε στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ και προειδοποίηση κόπωσης οδηγού. Το Tiguan έχει και αερόσακο γονάτων οδηγού.
11 Θόρυβος στα 120/140 χλμ./ώρα: Ford Kuga 2,5 FHEV 180 PS: 67,4/70,7 db
VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV ACT 150 PS: 67,8/69,1 db

Παραπλήσια χαμηλά επίπεδα θορύβου εμφανίζουν και τα δύο μοντέλα, ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα ταξιδιού.
Ford Kuga –VW Tiguan : 6-4

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

8ετής εγγύηση-κανόνι για το Kuga (2-0)
Το Ford Kuga ξεκινάει με δίποντο από τα αποδυτήρια χάρη στο μεγάλο πλεονέκτημα της 8ετούς εργοστασιακής εγγύησης (ή 100.000 χλμ.), που συνοδεύει την αγορά του. H Ford προσφέρει τη μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια εγγύηση μηχανικών μερών για την ελληνική αγορά. Στον αντίποδα, η ελληνική αντιπροσωπεία της VW δίνει πλέον 4 χρόνια εγγύηση σε όλα τα μοντέλα της φίρμας (ή 80.000 χλμ.). Με το Kuga έχεις 4 χρόνια παραπάνω το κεφάλι σου ήσυχο.
 

Καίει λιγότερο και είναι πιο γρήγορο το Kuga (5-0)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Ford Kuga έχει το πάνω χέρι χάρη στη full υβριδική του τεχνολογία. Η μέση κατανάλωση του Kuga στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 5,9 λτ. /100 χιλιόμετρα. Το VW Tiguan, παρά την ήπια υβριδική τεχνολογία και τη δυνατότητα να λειτουργεί με τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, εμφανίζει αρκετά υψηλότερη μέση κατανάλωση με 8,5 λτ. /100 χιλιόμετρα, που είναι περίπου 40% υψηλότερη. Με τιμή αμόλυβδης στο 1,8 ευρώ/λτ. και 20.000 χιλιόμετρα ετησίως τα κόστη για καύσιμο είναι 2.100 ευρώ για το Kuga και 3.100 ευρώ για το Tiguan.


Στην πόλη η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του Kuga, που λειτουργεί αρκετά ηλεκτρικά και έδειξε 4,8 λτ. /100 χιλιόμετρα, όταν στο Tiguan είναι γύρω στα 8 λτ. /100 χιλιόμετρα. Το Kuga στην πόλη είναι 70% πιο οικονομικό. Με δεδομένο πως το 80% των ετήσιων χλμ. το κάνουμε στην πόλη, το υβριδικό Kuga απαιτεί γύρω στα 1.400 ευρώ το χρόνο, όταν το Tiguan θέλει 2.300 ευρώ… Ακόμα και με το φόρο πολυτέλειας που πληρώνει το Kuga λόγω κυβισμού, πάλι έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης. Αμφότερα τα μοντέλα πάντως μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο, το Kuga όμως δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας (99 ευρώ το Tiguan).


Από την άλλη, η διαφορά ιπποδύναμης (180 ίπποι το Kuga έναντι 150 το Tiguan) εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις στο Kuga, το οποίο επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ. /ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 4,5 δευτερόλεπτα, όταν το Tiguan θέλει 5,2 δευτερόλεπτα. Η διαφορά στο 80-120 είναι 1,5 δευτερόλεπτο, αφού το Tiguan ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 6,8 δευτερόλεπτα και το Kuga σε 5,3 δευτερόλεπτα. Καλύτερη επιτάχυνση από και στάση έχει το Kuga (0-100 8,6 δλ. έναντι 9,7 δλ. το Tiguan) με το μοντέλο της VW πάντως να έχει λίγο υψηλότερη τελική ταχύτητα (210 έναντι 196 χλμ. /ώρα. Να σημειωθεί πως και τα δύο μοντέλα είναι αυτόματα, το Kuga με κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης) και το Tiguan με διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το Kuga είναι και πιο σβέλτο, αλλά και πιο οικονομικό ταυτόχρονα και με το σχετικό 3πόντο παίρνει ξεκάθαρο προβάδισμα.
 

Φρενάρει πιο δυνατά και είναι πιο ευρύχωρο το Tiguan (5-3)
Οι μετρήσεις μας επιβεβαίωσαν την αίσθηση από την οδήγηση και έτσι φάνηκε πως το VW Tiguan «κοκαλώνει» σε μικρότερη απόσταση όταν ο οδηγός βρεθεί σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό SUV της VW χρειάζεται 36,2 μέτρα, όταν το Ford Kuga «προδομένο» από τα πράσινα ελαστικά του απαιτεί 41,2 μέτρα. Πρώτος πόντος για το VW Tiguan, το οποίο σημειώνει άλλους δύο πόντους χάρη στην ευρυχωρία του.


Παρά το μικρότερο μήκος (4,53 μ.) και μεταξόνιο (2.677 χιλιοστά), το VW Tiguan κερδίζει σε χώρους για επιβάτες το Ford Kuga (4,615 μ. με μεταξόνιο 2.711 χιλιοστών). Το 5 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατα των πίσω επιβατών στο Tiguan είναι αισθητή διαφορά (240 χλστ. έναντι 190 χλστ. στο Kuga), αν και τα δύο μοντέλα έχουν ανάλογα φαρδιά καμπίνα, αλλά και συρόμενο πίσω κάθισμα (στάνταρ στο Kuga). To Τiguan σκοράρει επίσης και με το χώρο αποσκευών των 652 λίτρων, ο οποίος είναι 116 λίτρα μεγαλύτερος από του Kuga ακόμα και στη μεγαλύτερη διαμόρφωση του τελευταίου.


Καλύτερος εξοπλισμός στη βασική έκδοση για το Kuga (6-3)
Η βασική έκδοση Titanium του Ford έχει κυριολεκτικά τα πάντα από εξοπλισμό. Από αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό και 17άρες ζάντες αλουμινίου μέχρι σύστημα πλοήγησης στην οθόνη των 13,2 ιντσών και αισθητήρες βροχής και LED φώτων. To VW Tiguan στη βασική έκδοση Life μπορεί να έχει στάνταρ 3ζωνικό κλιματισμό και αερόσακο γονάτων οδηγού, δεν έχει όμως στοιχεία του Kuga, όπως keyless entry, κάμερες 360 μοιρών, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό και προβολείς με λειτουργία corner assist. H oθόνη του Tiguan είναι 12,9 ιντσών, ενώ διαθέτει όπως και το Kuga ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως με μόλις 400 ευρώ επιπλέον (38.300 ευρώ), η έκδοση More του Tiguan προσφέρει κάποια από τα στοιχεία που λείπουν από τη βασική, όπως το Keyless Entry.
 

Πιο premium αίσθηση στο Tiguan (6-4)
Το νέο VW Tiguan ήρθε με ξεκάθαρες premium βλέψεις, όπως αυτές αποτυπώνονται στην ποιότητα των υλικών, στο φινίρισμα και στην εξαιρετική συναρμογή του εσωτερικού του. Γι΄ αυτό άλλωστε και βαθμολογήθηκε από τους δοκιμαστές μας με 88% στην αίσθηση ποιότητας. Για το 3ης γενιάς Ford Kuga, η facelift έκδοση του δημοφιλούς SUV «σβήνει» τις όποιες επιφυλάξεις υπήρχαν για το φινίρισμα κάποιων υλικών ταμπλό. Έτσι, η νέα αξιολόγηση του έδωσε ένα 79% στην αίσθηση ποιότητας, αλλά και πάλι Tiguan κερδίζει τον πόντο.

Συμπέρασμα: 6-4 κερδίζει το Ford Kuga

Το ανανεωμένο Ford Kuga προσφέρει μεταξύ άλλων άπαιχτη εγγύηση, πλούσιο εξοπλισμό, full υβριδική τεχνολογία που του επιτρέπει να συνδυάζει σβελτάδα και χαμηλή κατανάλωση, ευκολία χρήσης, ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά και άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Όλα αυτά τα στοιχεία καθιστούν το full υβριδικό Ford Kuga είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της κατηγορίας των οικογενειακών SUV. Το νέο VW Tiguan στην ήπια υβριδική έκδοση με τα 150 άλογα κοστίζει τα ίδια ακριβώς χρήματα στη βασική έκδοση Life και υπερέχει σε πρακτικότητα και πολυτέλεια καμπίνας, ενώ φρενάρει πιο δυνατά. Τελικά όμως χάνει γιατί δεν μπορεί να κοντράρει το Kuga σε εγγύηση και κατανάλωση βενζίνης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε