
Συγκρίνουμε το Citroen C3 Aircross Hybrid 145 PS με το VW Taigo 1,5 TSI 150 PS DSG
Συγκρίνουμε το Citroen C3 Aircross Hybrid 145 PS με το VW Taigo 1,5 TSI 150 PS DSG
3,5 χιλιάρικα φθηνότερο το C3 Aircross, περισσότερα «λούσα» το Taigo των 150 ίππων.
Χάρη στο υβριδικό του σύστημα το C3 Aircross καίει έως και 850 ευρώ λιγότερα το χρόνο σε βενζίνη.
Πιο οικογενειακό σε χώρους το C3 Aircross, λίγο πιο σβέλτο το Taigo.
Με ειδική ανάρτηση και καθίσματα-πολυθρόνες το C3 Aircross για κορυφαία άνεση.
autoagora Team
Συγκρίνουμε το Citroen C3 Aircross Hybrid με το VW Taigo
Το καινούργιο Citroen C3 Aircross είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα και έχοντας αυξήσει σημαντικά τις διαστάσεις του (μήκος 4,395 μ.), το νέο γαλλικό SUV τοποθετείται από πλευράς μεγέθους στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Ωστόσο τιμολογιακά είναι στα επίπεδα των μικρών SUV, στοιχείο που φυσικά το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Το νέο Citroen C3 Aircross εκτός από την σχεδιαστική φρεσκάδα απέκτησε, χάρη στη νέα πλατφόρμα Smart Car και το ικανότατο 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis και το οποίο έχει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (τα περισσότερα ήπια υβριδικά δεν εκκινούν ή δεν παρκάρουν για παράδειγμα ηλεκτρικά).
Επίσης για πρώτη φορά «δέχθηκε» τη σοφιστικέ γαλλική ανάρτηση που χαρακτηρίζεται από τα Progressive Hydraulic Cushions. Αυτά λειτουργούν ως υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης με αποτέλεσμα την άνεση, αλλά και ταυτόχρονα τη σταθερότητα στην οδήγηση. Επιλέξαμε την ήπια υβριδική έκδοση των 145 ίππων που συνδυάζεται με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που είναι διαθέσιμη από την έκδοση Plus με 24.500 ευρώ. Nα σημειώσουμε πως το νέο C3 Aircross είναι διαθέσιμο επίσης ως βενζινοκίνητο με 100 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 113 ίππους.
Από την άλλη πλευρά έχουμε το VW Taigo, που ξεχωρίζει ανάμεσα στο μικρά SUV με το κουπέ στυλ του. Είναι στην αγορά αρκετό καιρό και προσφέρεται αποκλειστικά σε βενζινοκίνητες, μη εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η κορυφαία έκδοση έχει κινητήρα 1,5 TSI 150 ίππων (διαθέσιμο επίσης με 1,0 ΤSI κινητήρα 95 ή 116 ίππους) και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η συγκεκριμένη εκδοχή του VW Taigo προσφέρεται μόνο στην πλούσια έκδοση Style που χαρακτηρίζεται από την εξοπλιστική πληρότητα μεν, αλλά και την «αλμυρή» τιμή:
Για να διαπιστώσουμε ποιο από αυτά τα δύο ξεχωριστά SUV είναι καλύτερο, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του ήπια υβριδικού Citroen C3 Aircross 145 PS απέναντι στο VW Taigo των 150 PS:
| Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
| 1 | Τιμή: Citroen C3 Aircross Hybrid145 PLUS: 24.500ευρώ VW Τaigo 1,5 TSI 150 PS DSG Style: 27.980 ευρώ Η διαφορά των 3.500 ευρώ είναι σημαντική και δίνει δίποντο στο Citroen C3 Aircross. |
![]() |
| 2 | Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ. VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της Citroen και έτσι τo C3 Aircross αποκτά προβάδισμα 3 πόντων. |
![]() |
| 3 | Κατανάλωση πόλης (λτ./100 χλμ.): Citroen C3 Aircross Hybrid 145: 5,7λτ./100 χλμ. VW Taigo 1,5 TSI 150 PS DSG: 8,3ευρώ/100 χλμ. Το C3 Aircross έχει τη δυνατότητα να εκκινεί και να «τσουλάει» ηλεκτρικά έστω και για μικρό διάστημα. Η υπέρ του διαφορά στην κατανάλωση μέσα στην πόλη είναι μεγάλη. |
![]() |
| 4 | Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C3 Aircross: 20,0 εκατ. VW Taigo: 14,5 εκατ. Tο C3 Aircross κερδίζει ακόμα έναν πόντο χάρη στην ευρυχωρία της καμπίνας του. |
![]() |
| 5 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C3 Aircross Hybrid145: 38,0 μέτρα VW Taigo 1,5 TSI 150 PS DSG: 37,0 μ. Η διαφορά υπέρ του Taigo δεν είναι τεράστια, αλλά δικαιολογεί πόντο. |
![]() |
| 6 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα):CitroenC3 Aircross Hybrid 145: 5,1δλ. VW Taigo 1,5 TSI 150 PS DSG: 4,2δλ. Το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές βοηθά το C3 Aircross να μένει κοντά στο ισχυρότερο και ελαφρύτερο Τaigo. Ασφαλές προσπέρασμα και από τα δύο αυτόματα μοντέλα, αλλά το Taigo είναι πιο σβέλτο |
![]() |
| 7 | Εξοπλισμός άνεσης: Aπό τη μια έχουμε τη μεσαία έκδοση (Plus) του C3 Aircross και από την άλλη την πλούσια (Style) του Taigo με το συγκεκριμένο κινητήρα. Tο γερμανικό μοντέλο είναι αρκετά ακριβότερο, αλλά προσφέρει περισσότερα λούσα και κερδίζει το σχετικό πόντο προσφέροντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου, LED Matrix φώτα, διζωνικό κλιματισμό και navigation. Από την άλλη βέβαια το C3 Aircross διαθέτει στάνταρ την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions. | ![]() |
| 8 | Χώρος αποσκευών: Citroen C3 Aircross: 460λτ. VW Taigo: 440λτ. Και τα δύο μοντέλα έχουν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών. Τα 20 παραπάνω λίτρα του πορτ-μπαγκάζ στο C3 Aircross δεν δικαιολογούν πόντο. |
![]() |
| 9 | Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C3 Aircross: 74% VW Taigo:75% Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί από τους δοκιμαστές μας με παραπλήσια βαθμολογία στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. |
![]() |
| 10 | Ευελιξία: Citroen C3 Aircross Hybrid 145: 10,9 μέτρα κύκλος στροφής VW Taigo 1,5 TSI 150 PSDSG: 10,7 μέτρα κύκλος στροφής Και τα δύο μοντέλα είναι εύκολα στη χρήση και ευέλικτα στην πόλη χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, και τα 2 έχουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, με μια ελαφριά υπεροχή του C3 Aircross (193 χλστ. έναντι 184). |
![]() |
| 11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ (C3 Aircross), «έξυπνο» cruise control και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα. Ακόμα μια ισοπαλία. | ![]() |
| C3 Aircross–Taigo: 5-3 | ||
3,5 χιλιάρικα φθηνότερο και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση το C3 Aircross (3-0)
Tο υβριδικό Citroen C3 Aircross των 145 ίππων κάνει άμεσα το 3-0 όντας αισθητά φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση. Ειδικότερα, το C3 Aircross Hybrid 145 με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στη βασική, για αυτόν τον κινητήρα, έκδοση Plus κοστίζει 24.500 ευρώ μετά και από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας). Η αρχική έκδοση του VW Τaigo με τον 1,5 TSI των 150 ίππων (στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) είναι η πλούσια Style και κοστίζει 27.980 ευρώ. Τα 3.480 ευρώ διαφοράς είναι πολλά και χαρίζουν δίποντο στο γαλλικό μοντέλο, που έχει στάνταρ την ανάρτηση με Progressine Hydraulic Cushions.
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Citroen προσφέρει το C3 Aircross με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Taigo είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (4 χρόνια ή 80.000 χλμ.). Η υψηλή σχέση αξίας τιμής δίνει μεγάλο προβάδισμα στο Citroen C3 Aircross από την αρχή.
Έως 700 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το C3 Aircross (4-0)
Η μεγάλη διαφορά στο κόστος καυσίμου υπέρ του C3 Aircross είναι στην πόλη, όπου κάνουμε και το 80% των ετήσιων χιλιομέτρων. Το C3 Aircrossλόγω της δυνατότητας του ήπια υβριδικού συστήματος για ηλεκτρικές εκκινήσεις έχει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κατανάλωση 5,7λτ./100 χλμ., ενώ το Taigo των 150 ίππων είναι στα 8,2λτ./100 χλμ..
Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. με το 80% στην πόλη, το C3 Aircross θα χρειαστεί γύρω στα 1.500 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Taigo το κόστος καυσίμων είναι περί τα 2.200 ευρώ (υπολογιζόμενη μέση τιμή αμόλυβδης 1,7 ευρώ/λτ.). Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, το C3 Aircross όμως δεν πληρώνει τέλη.
Και πάλι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση των C3 Aircross είναι χαμηλότερη με 6,5 λτ./100 χλμ. (7,5 λτ./100 χλμ. το Taigo). Στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, το C3 Aircross θέλει 4,7λτ./100 χλμ., ενώ το Taigo (έχει σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) είναι στα 5,2 λτ./100 χλμ.
Πιο άνετη καμπίνα το C3 Aircross, φρενάρει πιο δυνατά το Taigo (5-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το C3 Aircross έχει διαθέσιμα 20.0 εκατ., όταν στο Taigo η ίδια μέτρηση έδειξε 14,5 εκατ. Η διαφορά είναι μεγάλη και σε συνδυασμό με την υπεροχή και στις άλλες μετρήσεις (+2,6 εκατ. πλάτος μπροστά, +2 εκατ. πλάτος πίσω, +6 εκατ. «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω), το γαλλικό μοντέλο κερδίζει κι άλλο πόντο.Το Taigo σημειώνει το πρώτο γκολ επειδή φρενάρει πιο δυνατά σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το Taigo χρειάζεται 37,0 μέτρα (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 205/55 στο μοντέλο δοκιμής) και το C3 Aircross 37,0 μ. (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 215/60 στο μοντέλο δοκιμής). Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω.












