autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Από την Laurin & Klement στη Skoda

Διαβάστηκε από 14609 αναγνώστες - 18/12/2020

Η εποχή Laurin & Klement/Skoda
Μετά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο, η Laurin & Klement άρχισε να παράγει φορτηγά, αλλά το 1924 αντιμετώπισε προβλήματα και έψαχνε συνεργάτη.
Συμπτωματικά, μια εταιρεία που ονομαζόταν Skoda Works και ήταν η μεγαλύτερη βιομηχανική επιχείρηση στην Τσεχοσλοβακία, και μία από της μεγαλύτερες στην Ευρώπη, ήθελε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε άλλους τομείς εκτός από την κύρια ασχολία της, που ήταν η κατασκευή όπλων. Έτσι, η Laurin & Klement εξαγοράστηκε από την Skoda το 1925, και ξεκίνησε να παράγει τα μοντέλα της με την νέα ονομασία.

Ο πρώτος καρπός της συνεργασίας ήταν το Laurin & Klement/ Skoda 110, το οποίο παρουσιάστηκε τόσο σε κλειστές, όσο και ανοιχτές εκδόσεις, ενώ ο χώρος των πίσω επιβατών ήταν αφαιρούμενος , και μετέτρεπε το αυτοκίνητο από οικογενειακό  σε διθέσιο pick-up
 


Οι δεκαετίες 1930- 1940
Η αρχή της δεκαετίας του 1930 ήταν δύσκολη για όλους, αφού είχε έρθει η Οικονομική Κρίση. Η Skoda εξέλιξε μία νέα πλατφόρμα αμαξώματος, η οποία χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο Skoda 420 Standard. Το 1934 κατασκεύασε το 418 Popular. 4 τέτοια Popular με ανοιχτή οροφή ξεκίνησαν από την Τσεχοσλοβακία στις 12 Μαΐου και έφτασαν οδικώς στην Ινδία στις 10 Σεπτεμβρίου. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε και το νέο μεγάλο οικογενειακό μοντέλο με την γνωστή σήμερα ονομασία Superb, το οποίο ήταν το πρώτο όχημα της εταιρείας με V8 κινητήρα και κίνηση στους 4 τροχούς.  

Η γκάμα εμπλουτίστηκε με το νέο Popular, που ήταν το πιο οικονομικό αυτοκίνητο της Skoda, καθώς και τα Rapid και Favorit, αμφότερα ονόματα που θα γνωρίζαμε ξανά στο μέλλον.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1940, το Skoda Tudor σημείωσε επιτυχία, και εξαγόταν μέχρι και την Αυστραλία.
 


Η περίοδος 1950-1970
Εκτός από τα 125 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας, φέτος η Skoda γιορτάζει 70 χρόνια από την μοναδική της συμμετοχή στον 24ωρο αγώνα του LeMans του 1950 με το Skoda Sport, ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε το 1949 και βασιζόταν στο Skoda Tudor.

Το 1955 εμφανίστηκε ένα νέο αυτοκίνητο, το Skoda 440, που παρήχθη σε sedan και station wagon έκδοση, και ήταν ο πρόγονος της Octavia, η οποία κατασκευαζόταν από το 1959 έως το 1964, όπου και αντικαταστάθηκε από το ολοκαίνουριο και μοντέρνο για την εποχή 1000MB. Το νέο μοντέλο ήταν ριζικά ανανεωμένο, και είχε τον κινητήρα πίσω. Η συγκεκριμένη διάταξη συνεχίστηκε μέχρι και το 1990, ενώ το όνομα «Octavia» θα περίμενε αρκετά χρόνια μέχρι να αναβιωθεί το 1996.
 


Τα 70s και 80s
Ο διάδοχος του 1000MB ήρθε το 1969 και έχασε ένα μηδενικό από την ονομασία του, κερδίζοντας όμως  μία sport έκδοση.
Το δίδυμο των Skoda 100 και 110 είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1000 κυβικών στο πίσω μέρος, και συμπληρωνόταν από το sport 110R coupe, που διέθετε ένα αναβαθμισμένο μοτέρ 1100cc και fastback αμάξωμα  που του έδωσε τον χαρακτηρισμό «η Porsche της ανατολής».
Ένα sedan Skoda 100 S πρωταγωνίστησε στην ταινία του 1988 «Η Αβάσταχτη Ελαφρότητα του Είναι», τα γεγονότα της οποίας διαδραματίζονται το 1968, ένα χρόνο πριν κυκλοφορήσει στην αγορά το μοντέλο.

To 1977 ήρθε ο καιρός να παρουσιαστεί η νέα γενιά, η οποία αποτελούταν από 3 μοντέλα: τα 105, 120 και 125. Αν δεν σας θυμίζει κάτι αυτή η ονομασία, είναι επειδή στην Ελλάδα έγιναν γνωστά ως Target.
Η προσιτή τιμή του Target, η ευκολία στη συντήρηση αλλά και το ευρύχωρο εσωτερικό του είχαν ως αποτέλεσμα να βλέπουμε συχνά το Skoda Target στους δρόμους.

Το μοντέλο σταμάτησε να παράγεται το 1987, και τη θέση του έλαβε το ολοκαίνουριο Favorit, το οποίο ήταν ένα hatchback με μοτέρ και κίνηση εμπρός.
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

autoagora Team