Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
3 φωτογραφίες »

Μπορούν να εντοπίσουν τον COVID-19 τα νέα φίλτρα καμπίνας;

1/1/2021

Γνωρίζουμε ότι το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου ελέγχεται από το φίλτρο καμπίνας, το οποίο προστατεύει τον οδηγό από διάφορες βλαβερές ουσίες. Τι θα λέγατε αν μπορεί να «καταπολεμήσει» και τον COVID-19;

Η επέλαση του κορωνοϊού έχει αναπροσαρμόσει κάθε συνθήκη της ζωής μας, απαιτώντας διαρκώς νέες λύσεις αντιμετώπισης των κινδύνων. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται και βιομηχανίες στον χώρο της αυτοκίνησης. Μέχρι τώρα, ξέραμε ότι το φίλτρο καμπίνας μπορεί να προστατεύσει τον οδηγό και το εσωτερικό του αυτοκινήτου από διάφορες μικροουσίες, οι οποίες είναι δύσκολο να ανιχνευθούν με γυμνό μάτι. Πρωτοεμφανίστηκε το 1957 στην Γερμανία από τον Όμιλο Freudenberg, ενώ από 1989, όταν η εταιρεία άρχισε να παράγει φίλτρα καμπίνας για τη Mercedes-Benz ο συγκεκριμένος εξοπλισμός έγινε ανάρπαστος. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιων ουσιών είναι η σκόνη, τα σωματίδια αιθάλης και η αλλεργική γύρη που μπορουν να προκαλέσει δάκρυσμα ματιών αλλά και φτέρνισμα.
 
Επόμενος μεγάλος στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών, λοιπόν, είναι η δημιουργία φίλτρου καμπίνας ικανού να εντοπίσει τον COVID-19. Σύμφωνα με την «Εταιρεία Μηχανικών Αυτοκινήτων» (Society of Automotive Engineers, SAE), αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της Geely. Ο κινεζικός κολοσσός παρουσίασε τον περασμένο Φεβρουάριο το ICON SUV, στο οποίο ισχυρίζεται ότι υπάρχει «Έξυπνο Σύστημα Καθαρισμού Αέρα» (Intelligent Air Purification System, IAPS). Το συγκεκριμένο σύστημα είχε δυνατότητα φιλτραρίσματος που εξασφάλισε προστασία από τον COVID-19, με πάνω από 30.000 προπαραγγελίες πριν ακόμη την ψηφιακή κυκλοφορία του.


 
Για να μπορέσει να φτάσει κορυφαία επίπεδα προστασίας πρέπει να έχει πιστοποιημένη αποτελεσματικότητα σε ποσοστό 95% που χαρακτηρίζει τις μάσκες που φορούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο της υγείας. Η Geely υποστήριξε ότι τα προηγμένα φίλτρα στο σύστημα κλιματισμού του Icon είχαν τέτοια αποτελεσματικότητα, εξοπλισμένα και με ένα βακτηριοκτόνο στρώμα που προοριζόταν να απενεργοποιήσει και να σκοτώσει τον ιό. Η SAE, πάντως, προειδοποίησε ότι για να υλοποιηθεί αποτελεσματικό φιλτράρισμα του περιβάλλοντος απαιτείται συμπίεση της καμπίνας με φιλτραρισμένο αέρα ποιότητας HEPA, σχεδόν ίδιο με εκείνον που συναντάμε σε αεροπορικές εταιρείες. Για όσους δεν γνωρίζουν, το HEPA (High-efficiency particulate air) καλύτερo όταν χρησιμοποιείται σε σταθερούς χώρους όπως νοσοκομεία ή βιομηχανικές εγκαταστάσεις, και όχι ηλεκτρικές σκούπες ή άλλα οικιακά προϊόντα. Ομοίως, το HEPA δεν λειτουργεί σε εφαρμογές αυτοκινήτων, επειδή το φιλτράρισμα αέρα στα αυτοκίνητα δεν μπορεί να περιοριστεί δίχως να «ενοχλήσει» την άνεση των επιβατών.


 
Από την πλευρά της, η Geely παραδέχτηκε ότι οι καμπίνες της δεν είναι πλήρως σφραγισμένες, και από τη στιγμή που ανοίγει η πόρτα ή ένα παράθυρο, μπορεί να εισέλθει μη φιλτραρισμένος αέρας. Επίσης, δεν υπάρχουν επαληθεύσιμες εργαστηριακές δοκιμές που να δημιουργούν συγκεκριμένες αξιώσεις και φιλοδοξίες, ούτε υπάρχει προς το παρόν η σχετική γνώση για το πώς αυτά τα φίλτρα μπορούν να εφαρμοστούν για βέλτιστα αποτελέσματα στο αυτοκίνητο.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις