Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
11 φωτογραφίες »

Peugeot 309 GTI: Ο μεγάλος αδελφός του 205

12/5/2021

Το Peugeot 309 GTI είχε ίδιο κινητήρα με το 205 GTI 1.9, ενώ παράλληλα είχε καλύτερη κατανομή βάρους και μακρύτερο μεταξόνιο. Παρόλα αυτά, ζει στη σκιά του μικρότερου αδελφού του. Σας παρουσιάζουμε την ιστορία του 309 με τους 130 ίππους, που αργότερα έγιναν 160 στο 309 GTI 16.

Όταν αναπολούμε τα καυτά Peugeot της δεκαετίας του 80 θυμόμαστε αμέσως το θρυλικό 205 GTI, ενώ αρκετές φορές ξεχνούμε τον μεγάλο του αδελφό, που δεν είναι άλλο από το 309 GTI, το οποίο ήταν ο πρόγονος του εξαιρετικού 306 GTI-6 που πήρε τη σκυτάλη στις στριφτερές διαδρομές των 90s.

Με κινητήρα 1900cc, βάρος 930kg και ισχύ 130 ίππους, οι οποίοι στο GTI 16 έγιναν 160, το μοντέλο ήταν ένας άξιος αντίπαλος στο ring των hot hatches, και, κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν, παρουσιάζουμε την ιστορία του Γαλάτη που ξεχώριζε από τους 4 προβολείς στον προφυλακτήρα.

Το Peugeot 309 αντικατέστησε το Talbot Horizon , ενώ αρχικά προοριζόταν να φέρει την επωνυμία της Talbot και να ονομάζεται Arizona. Η εξέλιξή του Projet C28, όπως λεγόταν, ξεκίνησε το 1982, από το τμήμα της PSA που απαρτιζόταν από την πάλαι ποτέ Chrysler/Simca. Ο σχεδιασμός έγινε στο Coventry της Αγγλίας, στα παλιά studio της Chrysler-Rootes, και τα μηχανικά μέρη αναπτύχθηκαν στην Γαλλία, στο εργοστάσιο της Simca στο Poissy.



Η διοίκηση της PSA ζήτησε να χρησιμοποιηθούν όσο γίνεται περισσότερα εξαρτήματα από τρέχοντα μοντέλα. Έτσι, το πάτωμα του αυτοκινήτου ήταν βασισμένο σε αυτό του Peugeot 205, μόνο που πλέον επιμηκύνθηκε, ενώ από το ίδιο όχημα ήταν και οι πόρτες.

Το 1985 η μητρική PSA αποφάσισε να καταργήσει την Talbot ως μάρκα, και έτσι το αυτοκίνητο έμεινε στην ιστορία ως Peugeot 309. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου στο Poissy της Γαλλίας, ενώ τον Οκτώβριο το αυτοκίνητο άρχισε να παράγεται και στο εργοστάσιο του Ryton, 8 χιλιόμετρα έξω από το Coventry.
Το Peugeot 309 ήταν διαθέσιμο στην αρχή μόνο με 5θυρο αμάξωμα, και η γκάμα κινητήρων αποτελούταν από τα μοτέρ βενζίνης 1,1 και 1,3 λίτρων που χρησιμοποιούσε το Horizon, καθώς και τους XU της Peugeot, 1580 και 1905cc. Την επόμενη χρονιά, προστέθηκαν 2 diesel επιλογές, 1,7 και 1,9 λίτρων.

Το 1987 έκανε το ντεμπούτο της η τρίθυρη έκδοση του μοντέλου. Μέχρι τότε, στην κορυφή των εκδόσεων βρισκόταν η SRI, με τον 1600άρη κινητήρα του 205 GTI 1.6, ο οποίος απέδιδε 115 ίππους.  Αυτή η έκδοση προοικονομούσε το πραγματικά «καυτό» 309 GTI, που έκανε την εμφάνισή του την ίδια χρονιά.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις