autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Πώς η Toyota έδειξε το δρόμο για τον υβριδισμό

23/10/2020

Τέταρτη γενιά υβριδισμού; Τι προσφέρει;
Η 4η, πιο τελειοποιημένη από ποτέ γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με έναν βενζινοκινητήρα, και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί είτε αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό, είτε με συνεργασία και των δύο, και έχει ως αποτέλεσμα την μειωμένη κατά πολύ κατανάλωση καυσίμου, τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά παράλληλα και μια δυναμική και sport αίσθηση οδήγησης, απόρροια της άμεσης ροπής που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας.

Εκτός αυτού, το αυτοκίνητο θα μπορούσαμε να πούμε πως «φορτίζει μόνο του», χωρίς ανάγκη εξωτερικής παροχής ηλεκτρισμού. Πώς γίνεται αυτό; Η Toyota κατάφερε και εκμεταλλεύεται την παραγόμενη ενέργεια που γίνεται κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια, φορτίζοντας την μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι, όσο περισσότερο φρενάρετε, τόσο περισσότερο φορτίζει η μπαταρία. Έξυπνο.



Μιας και αναφέραμε τη μπαταρία, όλες οι μπαταρίες των υβριδικών συστημάτων 4ης γενιάς της Toyota έχουν ελαφρύνει σε σχέση με τις προηγούμενες, ενώ έχουν μειωθεί και οι εξωτερικές τους διαστάσεις, σε αντίθεση με την σημαντική αύξηση που έχει γίνει στην πυκνότητα ισχύος καθώς και την επίσης μεγάλη αύξηση της ροής του ρεύματος, αύξηση η οποία αγγίζει το 100% μεγαλύτερης ροής εντός της μπαταρίας και 50% εκτός.

Οι μικρότερες διαστάσεις μεταφράζονται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στα αυτοκίνητα για επιβάτες και αποσκευές, ενώ η μείωση του βάρους έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων.



Σχετικά με τους βενζινοκινητήρες
Με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα, πάνω από το 50% των ημερήσιων αποστάσεων μπορεί να γίνει αμιγώς με τον ηλεκτρικό κινητήρα, εκμηδενίζοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου αλλά και τους ρύπους.

Παρόλα αυτά, ακόμα και ο βενζινοκινητήρας είναι ιδιαίτερα μελετημένος στην νέα γενιά Toyota Hybrid.
Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Atkinson, ο οποίος έχει καλύτερη κατανάλωση, αφού οι βαλβίδες εισαγωγής παραμένουν για περισσότερο χρόνο ανοιχτές. Έτσι η συμπίεση μειώνεται ενώ αυξάνεται η εκτόνωση, γεγονός που λειτουργεί θετικά ως προς τη μείωση της κατανάλωσης.
 
Οι βενζινοκινητήρες της 4ης υβριδικής γενιάς της Toyota έχουν ελαφρύτερους κυλίνδρους και ελαφρύτερη καδένα χρονισμού, τα οποία μειώνουν όχι μόνο το βάρος του κινητήρα αλλά και το κέντρο βάρους του.
Εκτός αυτού, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα μελετημένος με γνώμονα την οικονομία, κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο εξαιρετικά οικονομικό ακόμα και χωρίς τον ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ η λειτουργία των θερμικών μοτέρ είναι ιδιαίτερα αθόρυβη.
 

autoagora Team