Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα πιο ακραία concept supercars της δεκαετίας του 90

Διαβάστηκε από 5316 αναγνώστες - 7/1/2021

6) Alfa Romeo Scighera
Δεν γίνεται να υπάρξει ιταλικό concept χωρίς να είναι εντυπωσιακό. Ιδού η Alfa Romeo Scighera, ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο supercar κατασκευής της Italdesign που εμφανίστηκε το 1997, σχεδιασμένο επίσης από τον Fabrizio Giugiaro που δημιούργησε την BMW Nazca.
Το αυτοκίνητο διέθετε τον V6 κινητήρα της Alfa Romeo, ο οποίος με την προσθήκη 2 turbo απέδιδε πάνω από 400 άλογα, ισχύς που μεταδιδόταν και στους 4 τροχούς μέσω ενός έξυπνου σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων.
Το παρμπρίζ του μοντέλου ήταν εμπνευσμένο από τις αγωνιστικές Alfa Romeo των δεκαετιών του 50 και 60 και συνεχιζόταν στα πλάγια του αμαξώματος. Οι πόρτες είχαν τον ίδιο μηχανισμό με τη BMW Nazca C2, και τα παράθυρα ήταν αφαιρούμενα. Έτσι, η Scighera μπορούσε να μετατραπεί σε ανοιχτό όχημα.

Η Italdesign ήθελε να αποτελέσει το δικό της φόρο τιμής στις αγωνιστικές Alfa Romeo του παρελθόντος. Το εμπρός μέρος θύμιζε το ρύγχος των μονοθέσιων της Formula 1, και το τελείωμα του πρόβολου βρισκόταν σε πλήρη αρμονία με τον θυρεό της εταιρείας. Στο κάτω μέρος βρισκόταν μία μεγάλη φτερούγα, η οποία προσέφερε στο αυτοκίνητο αρκετή κάθετη δύναμη, η οποία ήταν πολύτιμη στις υψηλές ταχύτητες, αφού η Scighera είχε τελική 300km/h.

Ο σχεδιαστικός οίκος ήθελε να βγάλει το supercar σε παραγωγή, ενώ κατασκεύασε και αγωνιστική έκδοση. Παρόλα αυτά, το project δεν ευδοκίμησε, και έτσι ο μόνος τρόπος που καταφέραμε να οδηγήσουμε την όμορφη Scighera ήταν μέσω του βιντεοπαιχνιδιού Need For Speed III.


 
7) Ford Indigo
Το 1996 η Ford ήθελε να επιδείξει την τεχνολογία με την οποία εφοδίαζε τα Indy μονοθέσιά της, και παρουσίασε το Indigo, ένα ψυχεδελικό αυτοκίνητο με V12 κινητήρα, ο οποίος ήταν αποτέλεσμα ένωσης 2 Duratec V6.
Το αμάξωμα του Indigo εξελίχθηκε από τον Βρετανό κατασκευαστή αγωνιστικών Reynard Motorsport και ήταν κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα. Η ανάρτηση, ήταν ίδια, τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε υλικά, με αυτές των Indy, με μικρές μετατροπές προκειμένου να υποστηρίζουν την διθέσια διάταξη του αυτοκινήτου.

Το ακραίο όχημα είχε φώτα xenon τοποθετημένα στους πλευρικούς καθρέπτες και LED φλας στην εμπρόσθια αεροτομή. Το πίσω spoiler φιλοξενούσε τα οπίσθια φωτιστικά σώματα, τα οποία ήταν τεχνολογίας neon. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν επίσης φουτουριστικό, αφού είχε οθόνη LCD στη θέση του πίνακα οργάνων. Συνολικά κατασκευάστηκε 1 λειτουργικό Indigo και άλλο 1 στατικό μοντέλο. Ανάλογα με τις πηγές, τα στατικά πρωτότυπα ήταν 2, αλλά αυτό, όπως και πολλές από τις πληροφορίες σχετικά με τα διάφορα σπάνια και παράξενα οχήματα, είναι ανεπιβεβαίωτο.


 
8) Chrysler Atlantic
Μέσω αυτού του retro concept, η Chrysler κατέθεσε το 1995 έναν φόρο τιμής όχι μόνο σε ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα της δεκαετίας του 30, της Bugatti Type 57 Atlantique, αλλά και γενικότερα στην Art Deco εποχή, αφού θεωρείται μία από τις χρυσές περιόδους του σχεδιασμού αυτοκινήτων, μιας και δεν υπήρχαν περιορισμοί λόγω της προστασίας πεζών και επιβατών.
Η ιδέα γεννήθηκε στις αρχές του 1993, όταν ο τότε πρόεδρος της Chrysler, Bob Lutz, σχεδίασε σε μία χαρτοπετσέτα το πώς θα ήθελε να είναι το όχημα. Ο επικεφαλής σχεδιαστής, Tom Gale, συνέχιζε βάζοντας την πινελιά του, και έτσι δημιουργήθηκε το Atlantic.

Η μεγαλοπρεπής Chrysler είχε μεταξόνιο 3,25 μέτρων και τροχούς 21 ιντσών εμπρός και 22 πίσω. Ο κινητήρας της ήταν οκτακύλινδρος σε σειρά, ο οποίος βασιζόταν σε 2 ενωμένους τετρακύλινδρους από το ταπεινό… Dodge Neon.
Το αυτοκίνητο μάγεψε τα πλήθη, και κάνει περιστασιακά την εμφάνισή του σε διάφορες εκθέσεις ακόμα και σήμερα.