Test Συνεργείων
Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Toyota Starlet GT turbo/Glanza: Φονέας γιγάντων!
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota Starlet GT turbo/Glanza: Φονέας γιγάντων!

Διαβάστηκε από 18843 αναγνώστες - 13/5/2022

Τόσο τα Toyota Starlet Glanza, όσο και τα προηγούμενα GT Turbo, έγιναν ξακουστά στην Ελλάδα και τον κόσμο, χάρη στην μεγάλη «ψυχή» που είχε ο 4E-FTE κινητήρας τους. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του hatchback της Toyota που μετατράπηκε σε θρύλο.

Τα hot hatches σημείωσαν και σημειώνουν λαμπρή πορεία στην αγορά, αφού είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους νέους που αγαπούν τη γρήγορη οδήγηση. Στην χώρα μας, έκαναν λαμπρή καριέρα ευρωπαϊκά μοντέλα όπως τα Peugeot 106, Citroen Saxo, Fiat Punto GT, καθώς και τα παλαιότερα Fiat Uno Turbo και Renault 5 GT Turbo. Στον αντίποδα, γνωρίσαμε μερικά Ιαπωνικά μοντέλα που ήρθαν να σπάσουν το κατεστημένο των Ευρωπαίων, δημιουργώντας το δικό τους φανατικό κοινό, και αποκτώντας cult χαρακτήρα. Ένας μεγάλος εκπρόσωπος της Ιαπωνικής σχολής των 90s, ερχόταν από μακριά με τον χαρακτηριστικό ήχο που «έβγαζε» το turbo μοτέρ, και τους μεγάλους προβολείς ομίχλης στον προφυλακτήρα, και άκουγε στο όνομα Toyota Starlet Glanza.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Το μικρό της Toyota, έχει ιστορία που πηγαίνει 49 χρόνια πίσω. Η πρώτη γενιά εμφανίστηκε το 1973, ως μία μεγαλύτερη και πλουσιότερη έκδοση του Toyota Publica. Με κωδικό P40 και P50, το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1000 και 1200 κυβικών. Παρόλο που τα ανταγωνιστικά Datsun Cherry ήταν δημοφιλή στην Ευρώπη, όπως και τα Fiat 127 και Renault 5, το Starlet δεν ήρθε ποτέ σε αυτή την ήπειρο.



Το επόμενο μοντέλο, το θρυλικό P60, ή «KP» όπως έγινε γνωστό στην Ελλάδα, έγινε ξακουστό σε όλο τον κόσμο, και ήταν το πρώτο Starlet που πωλήθηκε εκτεταμένα εκτός Ιαπωνίας. Κατασκευάστηκε από το 1978 έως το 1984 και, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, ήταν διαθέσιμο σε hatchback και station wagon εκδόσεις, αμφότερες με 3 ή 5 πόρτες. Στη γκάμα των κινητήρων προστέθηκε και ένας 1300cc.

Ως πισωκίνητο, το τρίδυμο των KP60/61/62, έγραψε τη δική του ιστορία πλαγιολισθαίνοντας σε χώμα και άσφαλτο, τη μέρα σε επίσημους αγώνες και τα βράδια σε νυχτερινά βουνά, μακριά από τα φώτα της πόλης. Όντας οικονομικότερη πρόταση από τη μυθική Corolla AE86, το Starlet αυτής της γενιάς υπήρξε ένα τεράστιο σχολείο για όσους είχαν τον πόθο να οδηγούν «με το πλάι», και συνεχίζει να διατηρεί αυτό το ρόλο έως σήμερα.



To 1984, η συνταγή άλλαξε. Η Toyota αποφάσισε να κάνει τις μετέπειτα γενιές του Starlet προσθιοκίνητες. Τα Κ μοτέρ έδωσαν τη θέση τους σε αυτά με τον κωδικό E, ενώ παράλληλα με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1 και 1,3 λίτρων, στην Ιαπωνία έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά ένα υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο, που χρησιμοποιούσε τον 2E-TELU κινητήρα.
 

Οι θαυμαστές της εταιρείας, αναγνωρίζουν άμεσα το μαγικό T στον κωδικό του μοτέρ, που φυσικά σημαίνει «turbo». Με βάρος 750kg και ιπποδύναμη 112PS, το σεμνά ονομασμένο Starlet Turbo EP71 ξεκινούσε να χαράζει το δρόμο για τα πυραυλάκια που θα το διαδέχονταν. Ξεχώρισε από τα ταπεινά του αδέλφια χάρη στην εμφάνισή του, η οποία αποτελούταν από νέους προφυλακτήρες, sideskirts, μεγάλη πίσω αεροτομή, και την όμορφη εμπρόσθια μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης.

Η τέταρτη γενιά εμφανίστηκε στη δύση του 1989. Μιας και πλησίαζαν τα 90s, ο σχεδιασμός του μοντέλου ήταν αρκετά πιο στρογγυλεμένος. Το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, και οι απλές του εκδόσεις ήταν σύνηθες θέαμα στους δρόμους. Οι καρδιές των petrolhead όμως, χτυπούσαν για την καυτή έκδοση, την περίφημη GT turbo.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε