Τόσο τα Toyota Starlet Glanza, όσο και τα προηγούμενα GT Turbo, έγιναν ξακουστά στην Ελλάδα και τον κόσμο, χάρη στην μεγάλη «ψυχή» που είχε ο 4E-FTE κινητήρας τους. Κάνουμε αναδρομή στην ιστορία του hatchback της Toyota που μετατράπηκε σε θρύλο.
Τα hot hatches σημείωσαν και σημειώνουν λαμπρή πορεία στην αγορά, αφού είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους νέους που αγαπούν τη γρήγορη οδήγηση. Στην χώρα μας, έκαναν λαμπρή καριέρα ευρωπαϊκά μοντέλα όπως τα Peugeot 106, Citroen Saxo, Fiat Punto GT, καθώς και τα παλαιότερα Fiat Uno Turbo και Renault 5 GT Turbo. Στον αντίποδα, γνωρίσαμε μερικά Ιαπωνικά μοντέλα που ήρθαν να σπάσουν το κατεστημένο των Ευρωπαίων, δημιουργώντας το δικό τους φανατικό κοινό, και αποκτώντας cult χαρακτήρα. Ένας μεγάλος εκπρόσωπος της Ιαπωνικής σχολής των 90s, ερχόταν από μακριά με τον χαρακτηριστικό ήχο που «έβγαζε» το turbo μοτέρ, και τους μεγάλους προβολείς ομίχλης στον προφυλακτήρα, και άκουγε στο όνομα Toyota Starlet Glanza.
Οι θαυμαστές της εταιρείας, αναγνωρίζουν άμεσα το μαγικό T στον κωδικό του μοτέρ, που φυσικά σημαίνει «turbo». Με βάρος 750kg και ιπποδύναμη 112PS, το σεμνά ονομασμένο Starlet Turbo EP71 ξεκινούσε να χαράζει το δρόμο για τα πυραυλάκια που θα το διαδέχονταν. Ξεχώρισε από τα ταπεινά του αδέλφια χάρη στην εμφάνισή του, η οποία αποτελούταν από νέους προφυλακτήρες, sideskirts, μεγάλη πίσω αεροτομή, και την όμορφη εμπρόσθια μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης.
Η τέταρτη γενιά εμφανίστηκε στη δύση του 1989. Μιας και πλησίαζαν τα 90s, ο σχεδιασμός του μοντέλου ήταν αρκετά πιο στρογγυλεμένος. Το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, και οι απλές του εκδόσεις ήταν σύνηθες θέαμα στους δρόμους. Οι καρδιές των petrolhead όμως, χτυπούσαν για την καυτή έκδοση, την περίφημη GT turbo.
Σχολιάστε |
Copyright © 2023 - autoagora.gr