Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το ανανεωμένο Polo GTI έχει σπορ αίσθηση και είναι ιδιαίτερα απολαυστικό.

Στο πίσω μέρος, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης ξεχωρίζουν.

Ο 1.8 TSI κινητήρας αποδίδει 192 ίππους και 320 Nm ροπής από τις 1.450 μόλις στροφές ενώ είναι εξαιρετικός σε λειτουργία και προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις.

Το εσωτερικό του Polo GTI συνεχίζει να ξεχωρίζει για την σπορτίφ ατμόσφαιρα και την ποιότητά του.

Ανανεωμένο VW Polo GTI

26/1/2016

Το ανανεωμένο VW Polo GTI εξοπλίζεται με τον «καλό» 1.800άρη TSI κινητήρα του Group, που αποδίδει 192 ίππους, και ανάβει φωτιές σε επιδόσεις και ευχαρίστηση.

Οι σημαντικότερες αλλαγές στο ανανεωμένο VW Polo GTI είναι δύο: ο κινητήρας, που από 1.400 ανεβαίνει στα 1.800 κυβικά, και το κιβώτιο, που τώρα είναι μηχανικό 6τάχυτο, σε σχέση με το DSG του προκάτοχου. Όσον αφορά την ιπποδύναμη, αυτή έχει ανέβει στους 192 ίππους, ενώ διατίθεται και το Sport Performance Kit, ένα προαιρετικό πακέτο με επιπλέον σπορ ρυθμίσεις για την ανάρτηση, το τιμόνι, την απόκριση του γκαζιού και τον ήχο του κινητήρα, που κοστίζει μόλις 300 ευρώ και δίνει στο μικρότερο GTI έναν ακόμη πιο σπορ χαρακτήρα που κατακτά την καρδιά του οδηγού του.

Σχεδίαση
Το ανανεωμένο Polo GTI διατηρεί μια συγκρατημένη αλλά άμεσα αναγνωρίσιμη, «GTI» αισθητική. Μπροστά, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει τους τετραγωνισμένους προβολείς ομίχλης, ενώ στη μάσκα, το γνωστό κόκκινο σιρίτι των GTI είναι πιο χαμηλά τοποθετημένο και μπαίνει μάσα στα φωτιστικά σώματα για πρώτη φορά. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο διαχύτης με την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Μέσα από τις σπορ ζάντες των 17 ιντσών διακρίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, που τονίζουν τον δυναμισμό του Polo GTI.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Polo GTI οι αλλαγές σε σχέση με πριν είναι μικρές. Ουσιαστικά, το τιμόνι με τα νέας σχεδίασης χειριστήρια, ο μικροαλλαγμένος πίνακας οργάνων, το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με οθόνη αφής και ο νέος επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, είναι αυτά που δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε με το ανανεωμένο μοντέλο. Η ατμόσφαιρα είναι αρκούντως σπορτίφ, όπως απαιτείται και τα μπάκετ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος, χωρίς να χάνουν σε άνεση. Στο ίδιο μοτίβο, τα πεντάλ είναι αλουμινένια, το τιμόνι διατηρεί τη flat-bottom σχεδίασή του, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου, το τιμόνι και το χειρόφρενο ντύνονται με δέρμα με κόκκινες ραφές. Ποιοτικά, τα υλικά είναι τα καλύτερα δυνατά και τα πάντα είναι άρτια φινιρισμένα. Οι χώροι παραμένουν επαρκείς για 4 ενήλικες μαζί με τις αποσκευές τους (280 λτ.).

Κινητήρας
Ο νέος κινητήρας του Polo GTI είναι προδιαγραφών Euro 6 και ανήκει στην 3η γενιά TSI κινητήρων της VW. Έχει χωρητικότητα 1.798 κ.εκ. και ενσωματώνει διπλό σύστημα ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα του εκκεντροφόρου. Η ισχύς του φθάνει τους 192 ίππους (+12 ίππους σε σχέση με τον προηγούμενο 1.400άρη) και η ροπή του τα 320 Nm διαθέσιμα μάλιστα σε ένα μεγάλο φάσμα από τις 1.450 έως τις 4.200 σ.α.λ. Στην πράξη, ο κινητήρας κλέβει τις εντυπώσεις με το γεμάτο του τράβηγμα ακόμη και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές. Έτσι, δεν «κρεμάει» πουθενά, ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και παράλληλα, χωρίς να το φωνάζει φθάνει σε ταχύτητες πολύ πιο πάνω από το νόμιμο όριο σε πολύ γρήγορους χρόνους. Στο ύψος του και με το παραπάνω στέκεται και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που παρέχει γρήγορες και άμεσες αλλαγές σχέσεων χωρίς κομπιάσματα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με το Normal πρόγραμμα οδήγησης και εκμεταλλευόμενος τη ροπή του κινητήρα, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με μια μέση κατανάλωση κάτω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., (7,8 λτ/100 χλμ. ήταν η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας) ωστόσο με το «Sport» του Sport Performance Kit ενεργοποιημένο και σε γρήγορους ρυθμούς, τα νούμερα ανεβαίνουν αρκετά. Η απόλαυση «καίει» κάτι παραπάνω, έτσι δεν είναι;

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Polo GTI είναι απολαυστικό και αυτό τα λέει όλα. Ειδικά με το προαιρετικό Sport Performance Kit που συνοδεύεται για πρώτη φορά από ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το μικρότερο GTI έχει περισσότερη αίσθηση. Πατάς τον διακόπτη «Sport», που σφίγγει τα αμορτισέρ, κάνει πιο άμεσο το τιμόνι και αλλάζει την απόκριση και τον ήχο του κινητήρα, και αρχίζει η διασκέδαση. Χάρη στο εμπρός μπλοκέ διαφορικό XDS+, το polo GTI στρίβει με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε μια σφιχτή διαδρομή και εμφανίζει περιορισμένες τάσεις υποστροφής στο όριο, ειδικά σε σχέση με το προηγούμενο. Εξαιρετικά είναι τα φρένα, που εμπνέουν σιγουριά.

Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Polo GTI είναι άξιος συνεχιστής των «GTI» δημιουργιών της VW και ένα από τα καλύτερα της μικρής κατηγορίας. Προσφέρεται με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και η τιμή του είναι κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ (19.940 για το 3θυρο και 19.950 ευρώ για το 5θυρο). Μην ξεχάσετε το πακέτο Sport Performance Kit, που κοστίζει μόνο 300 ευρώ επιπλέον, αλλά θα το απολαύσετε.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις