Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πιο αιχμηρό από ποτέ, ειδικά στην έκδοση S-Line σε προκαλεί στα ίσια.

Premium, με πολύ καλά υλικά και φανερά οδηγοκεντρική διάταξη.

Πλήρης πληροφόρησης ο digital πίνακας οργάνων, ο οποίος μπορεί να μεταμορφωθεί.

Τα πίσω φώτα LED έχουν κίνηση και κάνουν το A1 πραγματικά μοναδικό τις νυχτερινές ώρες.

Με την νέα πλατφόρμα MQB A0, ξεπέρασε τα 4 μ. σε μήκος.

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI S-Tronic - Ο Βασιλιάς των Supermini

11/2/2019

Είναι supermini. Είναι premium. Είναι ορόσημο. Το νέο Audi A1 είναι η απόδειξη πως το μέγεθος δεν μετράει, όσο η ποιότητα. Δείτε την εντυπωσιακή και υπερπλούσια 2η γενιά του.

Με ήδη 8 χρόνια παρουσίας στην πλάτη του, και την χλιαρή πορεία της πρώτης γενιάς να έχει καταλαγιάσει, οι υπεύθυνοι έπρεπε να πάρουν μία σημαντική απόφαση: Θα το αποσύρουν όπως το Α2 ή θα το ανεβάσουν επίπεδο; Ευτυχώς για όλους μας, επέλεξαν το δεύτερο, και όλοι πλέον έχουν τη δυνατότητα να χαρούν ένα τόσο καλό αυτοκίνητο.

Εμφάνιση-σχεδίαση:  Αποκλειστικά 5θυρο και πολύ-πολύ πιο ωραίο
Η νέα γενιά του A1 πατάει πάνω στην καινούργια MQB A0 πλατφόρμα, διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρη Sportback έκδοση και κατασκευάζεται λίγο έξω από Βαρκελώνη. Εμφανισιακά μπορούμε να πούμε πως είναι σίγουρα μέσα στα τρία πιο εντυπωσιακά μικρά, και σε αυτό βοηθάνε (εκτός από την σχεδίαση) και οι αυξημένες διαστάσεις του. Φτάνει πλέον τα 4 μέτρα, έχει μεγαλύτερο φάρδος και σίγουρα σου γεμίζει πολύ περισσότερο το μάτι. Στα πιο ενδιαφέροντα τώρα, είναι άρδην πιο αιχμηρό από πριν, με επιθετικούς προφυλακτήρες (ειδικά στην έκδοση s-line), τεράστια μπροστινή μάσκα και τρείς νέες μικρές εισαγωγές αέρα. Τα φτερά των τροχών είναι «ντοπαρισμένα», τα φωτιστικά σώματα ανασχεδιασμένα και σε κοιτάνε στα μάτια, ενώ το πίσω μέρος ακολουθεί την ίδια γραμμή. Για την ακρίβεια, τα πίσω φώτα αποτελούνται από μία σειρά LED που δημιουργούν την αίσθηση του βέλους. Μόλις το δείτε, θα μας θυμηθείτε.

Εσωτερικό-χώροι: Ακριβά υλικά και ιδιαίτερα high-tech αύρα
Το νέο Audi A1 δεν άλλαξε μόνο έξω, αλλά και μέσα, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τον ποιοτικό και ακριβό του χαρακτήρα. Η χρήση πολύ καλών υλικών που ξεχωρίζουν για την στιβαρότητα και το άριστο φινίρισμα τους μαζί με τις πολλές ακμές και αιχμηρές γραμμές, συνθέτουν ένα άκρως premium εσωτερικό. Τεχνολογικά, ακόμα και από την βασική έκδοση, υπάρχουν ψηφιακά όργανα με οθόνη 10.25 ιντσών, ενώ με μόλις 170 ευρώ παραπάνω μπορείτε να απολαμβάνετε και Virtual Cockpit. Εάν μάλιστα διαθέσετε μερικά ακόμα ευρώ, προτιμήστε και το MMI Navi Plus που συνοδεύεται από έγχρωμη οθόνη αφής 10.1 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα, είναι αρκετά στραμμένη προς τον οδηγό, και μαζί με την υπέροχη θέση οδήγησης, φτιάχνουν ένα έντονο οδηγοκεντρικό προφίλ. 
Στον τομέα των χώρων, παρά την κατά 9.4 εκ. αύξηση του μεταξονίου, δεν είδαμε θαύματα. Πιο συγκεκριμένα, ενώ ο χώρος για τους μπροστά είναι τυπικός της κατηγορίας, για τους πίσω τα πράγματα  είναι λίγο πιο στριμωχτά. Το τούνελ σχεδόν απαγορεύει την παρουσία τρίτου επιβάτη, ενώ για τους άλλους δύο ο χώρος για τα γόνατα είναι κάπως περιορισμένος. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 65 λτ., αγγίζοντας τα 335 λτ., και τα 1.090 με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Εκδόσεις και τιμή
Για την ώρα, το νέο A1 είναι διαθέσιμο μόνο σε μία έκδοση, την 30 TFSI και διαθέτει δύο επίπεδα εξοπλισμού. Την Advanced και την S-Line, με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο 7άρι S-Tronic, διπλού συμπλέκτη. Η τιμή του στην πιο απλή έκδοση, ξεκινάει από τα 22.200 ευρώ, με το αυτόματο από 25.630 ευρώ και μπορεί να ανεβεί κατά πολύ, ανάλογα με τις επιλογές σας σε τομείς όπως του εξοπλισμού και της εμφάνισης.

Κινητήρας-επιδόσεις: Με περίσσιο νεύρο ο 3κύλινδρος 1.000άρης
Κάτω από το εντυπωσιακό νέο καπό του A1 κρύβεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας, απόδοσης 115 ίππων και 200 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο, στο μοντέλο δοκιμής, συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic  και μας φέρνει αρκετά καλές επιδόσεις όπως το 0-100 σε 9.8 δευτ. τελική στα 203 δευτ. και πραγματική κατανάλωση, 0.3 λτ. κάτω από τα 7λτ./100χλμ. Ένα premium μικρό που δίνει το κάτι παραπάνω όσο συμπεριφέρεται περισσότερο σαν μικρομεσαίο παρά σαν μικρό.

Οδηγική συμπεριφορά: Σαν ένα μικρό A3
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, το μοντέλο δοκιμής είναι έκδοση S-line με αποτέλεσμα η ανάρτηση να έχει πιο σφικτή ρύθμιση, δίνοντας στο A1 ζηλευτά επίπεδα αυτοκυριαρχίας σε όλα τα τερέν. Βέβαια μερικές εγκάρσιες ανωμαλίες  (διαθέτει και 17 ιντσών τροχούς) θα περάσουν στην καμπίνα, μα στον βωμό της οδηγικής συμπεριφοράς, αξίζει. Πολύ πιο ευχάριστο από το προηγούμενο, έχει ακριβέστατο turn-in, αστραπιαίες αντιδράσεις και απίθανα φρένα. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε πληροφόρηση και ικανοποιητικό σε αίσθηση. Γενικότερα σου δίνει την σιγουριά να το πιέσεις αρκετά, ενώ να αναφέρουμε πως η χειροκίνητη έκδοση προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Συμπέρασμα
Πραγματικά αναγεννήθηκε από τις στάχτες του και σίγουρα είναι το πιο premium μικρό με δεκάδες καλά στοιχεία. Διαθέτει εμφάνιση, επιδόσεις, εξοπλισμό και ποιότητα που το κάνουν να ξεχωρίζει.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις