Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Με πιο επιθετική σχεδίαση από ποτέ, η έκδοση Monte Carlo ξεχωρίζει αισθητά.

Γραμμική σχεδίαση με οριζόντια νεύρα που στο σύνολο τους τραβούν τα βλέμματα. Βοηθά βέβαια και το κόκκινο.

Μέσω του SmartLink+ μπορείτε να συνδέσετε το smartophone σας με το infotainment και να δημιουργήσετε τέχνη.

Δοκιμή: Skoda Fabia Monte Carlo 1,0 TSI 95 PS

25/1/2019

Αισθητικά προκαλεί… αίσθηση - Εμπλουτίζει την λιτή της εμφάνιση, φέρνει δεκάδες συστήματα ασφαλείας ενώ παίζει μπάλα αποκλειστικά με βενζίνη.

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την ανανέωση της 3ης γενιάς Fabia, με την έκδοση Monte Carlo να ξεχωρίζει αστραπιαία. Ας την δούμε καλύτερα.

Εμφάνιση σχεδίαση: Το Monte Carlo μετακόμισε Ελλάδα
Στην έκδοση δοκιμής, Monte Carlo, συναντάμε πληθώρα αλλαγών που αναβαθμίζουν αισθητά το μοντέλο από τις «απλές» εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα βλέμματα τραβάνε, η μαύρη οροφή, οι 16άρες ζάντες αλουμινίου, τα πλαϊνά μαρπσιέ και τα ειδικά λογότυπα Monte Carlo στις μεσαίες κολώνες. Όλα αυτά συμπληρώνουν φυσικά και τις γενικότερες αλλαγές του F/L που δεν είναι λίγες, όπως η νέα μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, ο νέος προφυλακτήρας με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης – φανάρια και τα φώτα ημέρας LED (για πρώτη φορά). 

Νέος εξοπλισμός για μεγαλύτερη ασφάλεια και συνδεσιμότητα
 Πέρα από τα κλασικά συστήματα υποβοήθησης όπως κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και clima, η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση παρκαρίσματος, αλλά και μεγάλης σκάλας φώτων. Ο βασικός εξοπλισμός επεκτάθηκε με φώτα ημέρας LED και υπολογιστή με το σύστημα Skoda Care Connect. 

Εσωτερικό: Premium αύρα στην έκδοση Monte Carlo
Την αρκετά λιτή ατμόσφαιρα των βασικών εκδόσεων, αντισταθμίζει πλήρως η ειδική έκδοση Monte Carlo. Αρχικά, η φάσα του ταμπλό μαζί με το ανθρακί πίνακα οργάνων και τα σπορ καθίσματα, ανεβάζουν τους παλμούς του οδηγού πριν ακόμα γυρίσει το κλειδί. Κόκκινες διακοσμητικές ραφές δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα μαζί με το τριάκτινο τιμόνι, ενώ επικρατεί μία αίσθηση ευρυχωρίας.  Πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, για γυαλιά, ξύστρα πάγου και άλλες ευκολίες μεταφοράς- αποθήκευσης, εμπίπτουν στην φιλοσοφία Simply Clever  και ανεβάζουν κατακόρυφα την εργονομία του αυτοκινήτου. 

Κινητήρας-επιδόσεις: Τέρμα το diesel, ζήτω η βενζίνη
Η Fabia λέει όχι στο diesel και εμείς από την γκάμα βενζίνης, δοκιμάζουμε τον 3κύλινδρο 1.000άρη TSI με απόδοση 95 άλογα και 160 Nm ροπής. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνεται πως όλη η προσοχή έχει στραφεί στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις. Πιο αναλυτικά, το 0-100 έρχεται σε 10.8 δευτ. η τελική δεν ξεπερνά τα 184 χλμ./ώρα.με την κατανάλωση να κολλάει πεισματικά στα 5.8 λτ./100χλμ. ακόμα και υπό πίεση. Το κιβώτιο είναι 5άρι με μακριές διαδρομές και ίσως χρειαστεί κατέβασμα μέχρι και 2 σχέσεων για προσπέρασμα σε αντίξοες συνθήκες.  Οι 16άρες ζάντες με 215/45 ελαστικά την έκδοσης Monte Carlo δίνουν το κάτι παραπάνω και οδηγικά στο αυτοκίνητο. Πιο  συγκεκριμένα, η Fabia είναι πλήρως διαχειρίσιμη και προβλέψιμη, ενώ το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση. Καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων, άνετο πέρασμα πάνω από λακκούβες και αυξημένη πρόσφυση συνθέτουν ένα τρίπτυχο απόλαυση για τις εντός πόλης μετακινήσεις. Να σημειώσουμε την στάνταρ παρουσία δίσκων πίσω και την αξιοσημείωτη απόδοση-αντοχή του συστήματος πέδησης.

Συμπέρασμα
Το ώριμο μικρό αυτοκίνητο αφήνει μια φρέσκια εντύπωση, λειτουργεί ευχάριστα όπως πάντα και προσφέρει περισσότερο εξοπλισμό, σχεδόν στην ίδια τιμή.  Γιατί όχι λοιπόν;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις