Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μη περιμένετε διαφορές στην εμφάνιση από τις λοιπές εκδόσεις. Είναι το Audi που αγαπάτε.

Κομψό, όμορφο και πάντα premium έρχεται να προσθέσει και την οικονομία του CNG.

Το λογότυπο είναι διακριτικό και απλά βρίσκεται για να υπενθυμίζει ότι δεν είναι ένα από A3.

Premium εσωτερικό με άριστα υλικά, προσαρμογή και εργονομία.

Μέσα σε 3 λεπτά θα έχετε φουλάρει φυσικό αέριο σε ένα από τα πρατήρια ανεφοδιασμού της ΔΕΠΑ.

Έξυπνη αγορά: Audi A3 Sportback 1,4 TFSI g-tron

18/4/2018

Θέλεις οικονομία, εμφάνιση αλλά και εντυπωσιακές επιδόσεις;Η απάντηση είναι Audi A3 Sportback 1,4 TFSI g-tron. Με κατανάλωση ενός scooter και επιδόσεις ανεπηρέαστες, η συγκεκριμένη έκδοση καίει CNG και αποτελεί ίσως την πιο έξυπνη αγορά.

Τι κερδίζεις αυτόματα;
• Οικονομία έως και 700 ευρώ το χρόνο από τα καύσιμα
• Μεγαλύτερη αυτονομία
• Φουλάρεις σε 3 λεπτά σε ένα από τα πρατήρια ανεφοδιασμού της ΔΕΠΑ.
• Ίδιες επιδόσεις, με έναν πιο οικολογικό κινητήρα και λιγότερα καυσαέρια

Με δύο δεξαμενές φυσικού αερίου
Το A3 1,4 ΤFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών CNG. Υπάρχει και ρεζερβουάρ 50λτ. βενζίνης, το οποίο όμως χρησιμοποιείται μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, χωρίς ο οδηγός να έχει δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των δύο καυσίμων. Μάλιστα στην Audi κατάφεραν να προσαρμόσουν το σύστημα καύσης φυσικού αερίου στο αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του τόσο όσον αφορά την εμφάνιση και τους χώρους όσο και την οδική συμπεριφορά του.

Δεν θα βρείτε σημαντικές διαφορές από τις λοιπές εκδόσεις 
Εξωτερικές διαφορές μην περιμένετε να αντιληφθείτε με την πρώτη ματιά, μιας και η μόνη ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου είναι τα λογότυπα «g-tron» στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Από εκεί κι έπειτα, ο σχεδιασμός του αμαξώματος διαφοροποιείται ελάχιστα στο πίσω μέρος, όπου ο πίσω προφυλακτήρας διαθέτει μια διαφορετική σχεδίαση, όπου ενσωματώνεται και διαχύτης. Περνώντας στο εσωτερικό θα βρείτε την ίδια σχεδιαστική προσέγγιση, με την καμπίνα των επιβατών να βρίθει από ποιότητα, ενώ εντυπωσιάζει όσες φορές κι αν την έχεις αντικρίσει, η αναδυόμενη λεπτή οθόνη του Συστήματος MMI Νavigation Plus, όπως κι οι επενδύσεις σε βουρτσισμένο αλουμίνιο. Το ταμπλό ντύνεται από αφρώδες πλαστικό, ενώ η κεντρική κονσόλα καλύπτεται από σκληρό πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης στο εσωτερικό του A3 g-tron, είναι στον πίνακα οργάνων, όπου εκεί υπάρχουν οι δυο δείκτες καυσίμων (CNG και βενζίνης) καθώς και το λογότυπο g-tron, τα οποία σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε ένα… πιο οικολογικό Α3.

Μόνη διαφορά στον χώρο των αποσκευών
Οι επιβάτες του Α3 1,4 g-tron, δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα, μιας και υπάρχουν άνετοι χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα, δημιουργώντας ένα ευάερο εσωτερικό χώρο. Θεωρητικά ο χώρος πίσω υπολείπεται κατα 100 λίτρα, όμως στην πράξη ακυρώνεται ο διπλός πάτος (χάνεις τη ρεζέρβα) και ο χώρος αποσκευών παραμένει λειτουργικός στο ωφέλιμο τμήμα των 280 λίτρων.

Κινητήρας - Επιδόσεις: Τεχνολογία αιχμής!
Το Audi A3 g-tron κινείται από έναν κινητήρα τεχνολογίας TFSI, χωρητικότητας 1.400 κ.εκ., με απόδοση 110 ίππων και ροπή 200 Nm. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει βελτιωθεί στα σημεία για λειτουργία με φυσικό αέριο, το οποίο φυλάσσεται σε δυο δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά. Πρόκειται για 2 επιπρόσθετες δεξαμενές υψηλής πίεσης 7,2 κιλά έκαστη) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής CFRP-GRP matrix ζυγίζουν 16 κιλά η κάθε μία (27 κιλά λιγότερο συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ). Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν προστεθεί στο χώρο του εφεδρικού τροχού ο οποίος έχει αντικατασταθεί με kit επισκευής.

Στην πράξη, ο κινητήρας προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, αλλά τον νιώθεις ελαφρώς… συγκρατημένο στο χαμηλό φάσμα στροφών όταν λειτουργεί με το φυσικό αέριο. Σε γενικές γραμμές όμως ο TFSI κινητήρας προσφέρει σβέλτες επιδόσεις. Η διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα με CNG ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ, ενώ όταν “γυρίζει” σε βενζίνη η διαφορά είναι μηδαμινή μιας και απαιτούνται 9,6 δλ. Σε αυτή την τάξη μεγέθους κυμαίνεται η διαφορά και στις ρεπρίζ, όπου η διαδικασία 60-100 χλμ/ώρα με 4η ολοκληρώνεται σε 7,9 δλ, ενώ με βενζίνη σε 7,8 δλ. Τα 80-120 χλμ/ώρα με 5η σε 11,2 και 11,1 με CNG και βενζίνη αντίστοιχα.
Όμως ο ιδιοκτήτης του g-tron, πέρα από τις καλές επιδόσεις, απολαμβάνει και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία αγγίζει τα 3,8 kg/100 χλμ, (3,3 kg/100 χλμ η εργοστασιακή κατανάλωση) κινούμενος σε σβέλτους ρυθμούς. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει πως η αυτονομία του CNG αγγίζει τα 400 χλμ, ενώ της βενζίνης τα 900, προσφέροντας έτσι μια μικτή αυτονομία της τάξεως των 1.300 χλμ.
 
CNG vs Βενζίνης. Η ΔΕΠΑ μεγαλώνει το δίκτυο ανεφοδιασμού.
Η μέτρηση και η πώλησή του φυσικού αερίου, γίνεται σε κιλά (kg). Ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,5 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, με 1,3 λίτρα ντίζελ, και σε 2 λίτρα υγραερίου. Πρόκειται για το οικονομικότερο καύσιμο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά, η καύση του στον κινητήρα είναι ιδιαίτερα αθόρυβη (παρουσιάζει χαμηλή ηχορύπανση), ενώ είναι ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας των καυσαερίων του σε ρύπους και αέρια του θερμοκηπίου.
Δίκτυο ανεφοδιασμού: 6 πρατήρια εντός Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη, 1 στο Βόλο, 1 στη Λάρισα και ένα νέο στη Λαμία μπορούν να σας φουλάρουν το αμάξι μέσα σε 3 λεπτά. Η τωρινή τιμή του φυσικού αερίου ανέρχεται στα 0.89 ευρώ/κιλό ενώ της αμόλυβδης 1,552 ευρώ για τα 95 οκτάνια. Εάν υποθέσουμε λοιπόν πως ένα οδηγός διανύει κάθε έτος 15.000χλμ, έχοντας την βενζινοκίνητη έκδοση με την κατανάλωση στα 5.0λτ.100χλμ θα ξοδέψει περί τα 1.164 ευρώ ετησίως για τα καύσιμα του. Το αντίστοιχο ποσό για την CNG έκδοση καιι τη κατανάλωση στα 3.5kg/100χλμ. το ποσό πέφτει στα 467 ευρώ!
Συνολικά 697 ευρώ μένουν στη τσέπη σας κάνοντας χρήση φυσικού αερίου. Τι λέτε; Δεν είναι και λίγα.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις