Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Γιατί γυρίζει πλάτη στις εκδόσεις MPS η Mazda?

10/11/2020

Οι εκδόσεις MPS ήταν το τελευταίο πικάντικο στοιχείο στην γκάμα αυτοκινήτων της Mazda. Εδώ και ένα χρόνο γεμάτα από φήμες για την πιθανή έλευση ενός 3 MPS, έλαβαν τέλος, μέσα από επίσημες δηλώσεις που το αποκλείουν. Το καθαρό αυτοκίνητο, κέρδισε και πάλι το γρήγορο?

Πλέον μοιάζει σαν πόλεμος. Η στροφή της αυτοκίνησης σε καθαρότερα και πιο φιλικά για το περιβάλλον αυτοκίνητα, έχει κυριεύσει όλο τον πλανήτη. Αυτό φυσικά ήταν μονόδρομος, αφού πλέον ήταν απαραίτητο να παρθούν μέτρα σε όλο τον κόσμο, προς μια πιο «πράσινη» ζωή. Οι βιομηχανίες, ξεκίνησαν να αναπτύσσουν τεχνολογίες που μηδένισαν (σε πολλές περιπτώσεις) τους ρύπους και παλεύουν να εναρμονιστούν με τα νέα όρια.  

Οι περισσότερες από αυτές, εξαφάνισαν τα μοντέλα επιδόσεων από την  γκάμα τους, σχεδόν αναγκαστικά, αν και υπήρξαν εξαιρέσεις που συνέχισαν να σχεδιάζουν νέα performance αυτοκίνητα. Η Mazda παρουσίασε μια μεγάλη σειρά νέων μοντέλων, με νέα γενιά κινητήρων και πιο premium αισθητική. Η αλήθεια είναι πως κατάφερε η στροφή στην premium κατηγορία να γίνει πολύ εντυπωσιακά, αλλά ουσιαστικά, κανένα διαθέσιμο μοντέλο της στην χώρα μας, δεν είναι σχεδιασμένο για οδηγικές συγκινήσεις. Σε κάποιες αγορές, η Ιαπωνική βιομηχανία προσφέρει το Mazda 3 με turbo κινητήρα 2,5 λίτρων με απόδοση 230 άλογα και 420 Nm ροπής, με αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο και τετρακίνηση. 

Εκπρόσωπος της Mazda, προχώρησε σε δηλώσεις που επισημοποίησαν τα σχέδια για χρήση της τεχνολογίας wankel, ως range extender στα ηλεκτρικά μοντέλα της, αλλά και την άρνηση της εταιρείας να προχωρήσει σε σχεδιασμό MPS εκδόσεων. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως, η Mazda έχει χαράξει πορεία προς την premium κατηγορία και σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάποιο πλάνο για έκδοση MPS. Είναι γεγονός πως η γκάμα αυτοκινήτων της Mazda έχει αναβαθμιστεί πάρα πολύ, αλλά μια έκδοση MPS θα χαλούσε το profile? Λογικά δεν είναι αυτό, καθώς έχει να κάνει με την γενικότερη διαφορετική πολιτική στην σχεδίαση κινητήρων από πλευράς Mazda

Κάπου εδώ όμως μπαίνει και ο παράγοντας, οδηγική ευχαρίστηση. Η επιθετική προώθηση όλων των «πράσινων» αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, έχει αφήσει πολύ πίσω τα μοντέλα επιδόσεων, που στο παρελθόν ζούσαν χρυσές μέρες. Πραγματικά μερικές φορές, μοιάζει με πόλεμο, αφού δεν εξαφανίστηκαν ξαφνικά οι πελάτες που θέλουν περισσότερα στο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας. Ναι, να υπάρξει η απαραίτητη ανανέωση και η στροφή προς μια πιο καθαρή μετακίνηση στους δρόμους, αλλά να μην δημιουργούμε κενά στις επιλογές των πελατών. Δύσκολη εξίσωση, που δεν είναι εύκολο να λυθεί, κάτι που θα έπρεπε να δουν πιο σφαιρικά, όλες μαζί οι βιομηχανίες. 

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις