Κόντρες και Ατυχήματα στην Αθήνα του 1899

Διαβάστηκε από 13727 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/9/2019

Πότε «πάτησε» στην Αθήνα το πρώτο αυτοκίνητο? Υπήρχε Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας? Που έβρισκαν καύσιμο για ανεφοδιασμό τα πρώτα αυτοκίνητα? Πότε πραγματοποιήθηκε η πρώτη αυτοσχέδια κόντρα? Υπήρχαν διόδια εκείνη την εποχή?

 
   
Η Αθήνα δεν ήταν πάντα μια πρωτεύουσα γεμάτη κόσμο και τεράστιες πολυκατοικίες. Δεν ήταν γεμάτη με αυτοκίνητα και μηχανάκια σε κάθε στενό… Υπήρξε και η εποχή που οι αμαξάδες «έκαναν κουμάντο» στους δρόμους, και τα αυτοκίνητα αγόραζαν βενζίνη από τα Φαρμακεία της πόλης. Η αυτοκινητιστική ιστορία της χώρας μας είναι μεγάλη και με ιστορίες που δύσκολα μπορούν να αντιληφθούν οι πιο πολλοί από εμάς. Βλέπεις, έχει περάσει και 1.5 αιώνας από τότε και πολλά πράγματα, δύσκολα μπορούμε να τα κατανοήσουμε, αφού η καθημερινότητα μας είναι πολύ διαφορετική…



Τα πρώτα οχήματα στους Ελληνικούς δρόμους
Στην χώρα μας το πρώτο αυτοκίνητο που πάτησε τους χωματόδρομους και τα μονοπάτια, ήταν ένα από τα πρωτότυπα της μετέπειτα βιομηχανίας με το όνομα Gardner. Επρόκειτο για ένα όχημα 14 θέσεων, που πραγματικά είχε εντυπωσιάσει τον κόσμο στο πέρασμα του, αλλά προκαλούσε και τον φόβο, σε όσους δεν μπορούσαν να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του. Οι επιθέσεις που δέχτηκε από τους αμαξάδες της εποχής, έχουν γράψει ιστορία, αφού ο ιδιοκτήτης του (Κωνσταντίνος Χρηστομάνος) το χρησιμοποιούσε ως το πρώτο Taxi της χώρας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι πρώτες αψιμαχίες για το ποιος θα έπαιρνε «κούρσα» τους πελάτες…

Το δεύτερο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, ήταν ένα Peugeot με μονοκύλινδρο κινητήρα δύο ίππων. Ο τυχερός ιδιοκτήτης του, έκανε ένα τεράστιο ταξίδι να το φέρει από την Γαλλία, χωρίς να τον επηρεάσουν τα χιλιόμετρα. Ως οδηγός ήταν άριστος, αλλά οι γνώσεις του επάνω στα μηχανολογικά του οχήματος, ήταν μηδενικές. Το επικό αυτό Peugeot, κυκλοφόρησε με καμάρι για 3 ολόκληρες εβδομάδες στην πρωτεύουσα, και τέλος… Πέρασε την υπόλοιπη ζωή του, αχρηστεμένο σε ένα Αθηναϊκό χωράφι. Ο λόγος? Δυστυχώς ο ιδιοκτήτης του δεν είχε καμιά μηχανολογική γνώση, συνεργεία δεν υπήρχαν και έτσι, όταν πρόεκυψε η πρώτη βλάβη, το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε…
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων