10 φωτογραφίες »

Νέα Skoda Fabia: Ριζικά αναβαθμισμένη

Διαβάστηκε από 34997 αναγνώστες - 9/5/2021

Η νέα Skoda Fabia είναι μεγαλύτερη, πιο ευρύχωρη και πιο δυναμική από ποτέ. Με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και ισχύ έως 150 ίππους, το νέο μοντέλο είναι πλήρως εξελιγμένο.

Η Skoda παρουσίασε επίσημα τη νέα Fabia, η οποία βρίσκεται πλέον στην 4η γενιά της. Το μοντέλο που έχει ιστορία 22 ετών, είναι πιο δυναμικό, ποιοτικό και ασφαλές από ποτέ, ενώ χάρη στην υιοθέτηση της πλατφόρμας MQB-A0 του ομίλου VW, είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο.

Εξωτερικά, κυριαρχούν οι γλυπτές γραμμές, οι οποίες δίνουν στη νέα Fabia δυναμισμό και sport χαρακτήρα. Στο κέντρο του εμπρός πρόβολου δεσπόζει η μεγάλη κεντρική γρίλια, εκατέρωθεν της οποίας βρίσκονται τα φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED, που διακατέχονται από επιθετική σχεδίαση. Χαμηλότερα στον προφυλακτήρα συναντάμε ένα μακρόστενο άνοιγμα με κυψελωτή γρίλια, το οποίο στις άκρες του φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης. Το αμάξωμα δείχνει λαξεμένο και έχει έντονες ακμές. Η πλευρική γραμμή που βρίσκεται χαμηλά στις πόρτες παραπέμπει στην σημαία της Τσεχίας, χάρη στον τρίγωνο σχηματισμό που ακολουθείται από μία ευθεία. Πιο ψηλά, η γραμμή στο κάτω μέρος των παραθύρων, που ακολουθεί ανοδική πορεία, ενισχύει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το πίσω μέρος της νέας Skoda Fabia είναι εντυπωσιακό, χάρη στις έντονες νευρώσεις, οι οποίες συνάδουν με το σχήμα των φαναριών, που είναι επίσης LED. Ψηλά στο παρμπρίζ βρίσκεται μία αεροτομή, ενώ το τελείωμα του προφυλακτήρα διαθέτει ένα γκρι πλαίσιο.



Η Skoda, μέσω CFD, ή αλλιώς προσομοίωση ρευστοδυναμικής, κατάφερε να κάνει το νέο μοντέλο ιδιαίτερα αεροδυναμικό. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd=0,28 είναι ο χαμηλότερος για όχημα της κατηγορίας, κάτι που έχει άμεση συνέπεια στην κατανάλωση αλλά και τον παραγόμενο θόρυβο. Στην επίτευξη του χαμηλού αυτού αριθμού συντελούν οι ρυθμιζόμενες περσίδες στο κεντρικό άνοιγμα του προφυλακτήρα, οι οποίες κλείνουν αυτόματα όταν δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις για ψύξη, οι αεραγωγοί στις άκρες του εμπρόσθιου πρόβολου που η εταιρεία ονομάζει «αεροκουρτίνες» και κατευθύνουν τον αέρα στο πλάι του αυτοκινήτου, η σχεδίαση της πίσω αεροτομής καθώς και το επίπεδο πάτωμα της Fabia.

Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group, και έτσι οι διαστάσεις του είναι αυξημένες, παραμένοντας ωστόσο στα πλαίσια ενός αυτοκινήτου πόλης. Το μήκος είναι 4,108m, το πλάτος 2,564m και το ύψος 1,780m. Ο χώρος αποσκευών είναι κατά 50l αυξημένος σε σχέση με πριν, και πλέον μετρά 380 λίτρα. Χάρη στην νέα πλατφόρμα, η οποία επέτρεψε στην εταιρεία να χρησιμοποιήσει συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που συναντούμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, η νέα Skoda Fabia προσφέρει μεγάλη ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Για παράδειγμα, το Travel Assist, που προσφέρει υποστήριξη όχι μόνο με διαμήκη αλλά και με πλευρική καθοδήγηση και συνδυάζει πολλά συστήματα ταυτόχρονα, όπως προσαρμοστικό Cruise Control, έλεγχο διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση τυφλού σημείου. Παράλληλα, το αυτοκίνητο διαθέτει Park Assist για ταχύτητες έως 40km/h.



Το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι ριζικά ανανεωμένο, έχει εξελιχθεί με γνώμονα τη χρυσή τομή μεταξύ δυναμισμού και εργονομίας, και διαθέτει σχεδιαστικά στοιχεία από αυτό της Octavia. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη του infotainment, διάστασης έως 9,2 ίντσες, με εμφάνιση που θυμίζει tablet. Πίσω από το δίμπρατσο δερμάτινο τιμόνι, το οποίο έχει πλήκτρα πολλαπλών λειτουργιών, βρίσκεται ο πίνακας οργάνων. Στη βασική έκδοση είναι αναλογικός με μία οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών, ενώ προαιρετικά είναι ψηφιακός και πλήρως παραμετροποιήσιμος, με Virtual Cockpit και διάσταση 10,25 ίντσες. Στην sport λειτουργεία, το στροφόμετρο μεταφέρεται στο κέντρο, ένα στοιχείο που βρίσκουμε στις καθαρόαιμες «πολεμικές» κατασκευές.

Το κατά 10cm μεγαλύτερο μεταξόνιο κάνει την καμπίνα της νέας Fabia πιο ευρύχωρη, ενώ η Skoda έχει φροντίσει να εξοπλίσει το μοντέλο της με στοιχεία για περαιτέρω άνεση των επιβατών. Ο διζωνικός κλιματισμός διαθέτει αεραγωγούς και για τις πίσω θέσεις, τα smartphones μπορούν να συνδεθούν με το αυτοκίνητο χωρίς καλώδιο μέσω SmartLink, ενώ ένα eSIM χαρίζει στο όχημα μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο. Υπάρχουν διαθέσιμες 5 θύρες USB-C για τη φόρτιση συσκευών, μία εκ των οποίων βρίσκεται στη βάση του κεντρικού καθρέπτη, για να προσφέρει ενέργεια σε camera. Παράλληλα, χάρη στο phone box, τα κινητά μπορούν να φορτιστούν και ασύρματα. Εκτός αυτού, η πληθώρα Simply Clever χαρακτηριστικών, όπως κλιπ για πιστωτικές κάρτες στην κεντρική κονσόλα, αφαιρούμενη ποτηροθήκη ανάμεσα στα εμπρόσθια καθίσματα και θήκη μικροαντικειμένων για τους πίσω επιβάτες, εγγυώνται την αυξημένη ευελιξία και χρηστικότητα του εσωτερικού. Συνολικά, η Skoda έχει εξοπλίσει τη νέα Fabia με 43 τέτοιες λεπτομέρειες. Στον τομέα της ασφάλειας, 9 συνολικά αερόσακοι φροντίζουν για την προστασία των επιβαινόντων.



Η γκάμα κινητήρων του αυτοκινήτου πληροί προδιαγραφές Euro 6d. Αρχικά βρίσκουμε 1 τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 MPI EVO, απόδοσης 65 και 80 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Αμέσως μετά βρίσκουμε τον επίσης τρικύλινδρο TSI Evo σε 2 επιλογές ισχύος, 95 και 110 ίππων. Η πρώτη χρησιμοποιεί 5άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ η δεύτερη μπορεί να διατεθεί με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση της Skoda Fabia εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο TSI 1,5 λίτρου, ο οποίος έχει ισχύ 150PS, προσφέρεται αποκλειστικά με DSG σασμάν 7 σχέσεων, και διαθέτει τεχνολογία ενεργού κυλίνδρου, η οποία επιτρέπει την απενεργοποίηση 2 κυλίνδρων υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στο τέλος του έτους. Οι επίσημες τιμές θα ανακοινωθούν όταν θα πλησιάζει η ημερομηνία λανσαρίσματος της νέας Skoda Fabia στη χώρα μας.