Ποια είναι τα μικρά μοντέλα βενζίνης που καίνε σαν diesel?

Διαβάστηκε από 4619 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/4/2019

Βενζίνη ή Diesel? Ποια είναι τα μικρά μοντέλα βενζίνης που καίνε σαν diesel? Το αιώνιο ερώτημα. Οι εξελιγμένοι βενζινοκινητήρες που εξοπλίζουν τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας δίνουν τις απαντήσεις..

 
   
Η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα το 2012, εκτόξευσε τις πωλήσεις των diesel μοντέλων κάθε κατηγορίας. Ο ενθουσιασμός επικράτησε της λογικής σε πολλές περιπτώσεις, φτάνοντας στα όρια της υπερβολής, με τα ποσοστά πωλήσεων των diesel μοντέλων να φτάνουν στο 70% της συνολικής αγοράς.

Τα τελευταία 2-3 χρόνια η αγορά δείχνει να κινείται πιο φυσιολογικά, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, με τους αγοραστές να προτιμούν βενζινοκίνητα μοντέλα σε ποσοστό 60% του συνόλου, όσο περίπου είναι και ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή αγορά δηλαδή. 
Στα μοντέλα της μικρής κατηγορίας η χρήση βενζινοκινητήρων φαντάζει ιδανική, και όχι άδικα. Οι βενζινοκινητήρες βελτιώθηκαν εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, κερδίζοντας το έδαφος που είχαν χάσει. Είτε 3κύλινδροι, είτε 4κύλινδοι, σε χωρητικότητες από 0,9 μέχρι 1.2 λτ. συνήθως, με προηγμένα συστήματα διαχείρισης καυσίμου και μικρά τούρμπο, έχουν καταφέρει να πετύχουν ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, χωρίς να υστερούν σε επιδόσεις.

Ο 1,2 λτ. PureTech κινητήρας της PSA (Peugeot-Citroen-Opel) έχει βραβευτεί σαν ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του 4 συνεχόμενες χρονιές, ενώ ο 1.0 Ecoboost της Ford, στην κατηγορία μέχρι 1.000 κ.εκ., 6 χρονιές! Από το γκρουπ VW μας έρχεται ο 3κύλινδρος 1.0 TSI, με πιο συνηθισμένη απόδοση 95 ή 115 ίππους, που εξοπλίζει αρκετά μοντέλα του γκρουπ και από το γκρουπ Hyundai-KIA ο επίσης 3κύλινδρος 1.0 T-GDi, απόδοσης 100 ή 120 ίππων, ανάλογα με το μοντέλο που εξοπλίζει. 
Ο 3κύλινδρος 0,9 λτ. της Renault απόδοσης 90 ίππων είναι ένας ακόμη σημαντικός παίκτης αυτής της ομάδας, ενώ η Toyota επιμένει με ατμοσφαιρικό κινητήρα, χωρητικότητας 1,5 λτ., έχοντας όμως επενδύσει ιδιαίτερα στην θερμοδυναμική του απόδοση, πετυχαίνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα τόσο σε απόδοση όσο και σε κατανάλωση.

Αναφορικά με την κατανάλωση, οι μέσες πραγματικές τιμές στα βενζινοκίνητα μοντέλα κυμαίνονται από 5,7 μέχρι 7,2 λτ./100χλμ. με τις αντίστοιχες τιμές όσων εταιρειών διαθέτουν diesel μοντέλα να κυμαίνονται από  4,9 μέχρι 6,1 λτ./100χλμ. με τα μοντέλα της PSA να ξεχωρίζουν (Citroen C3 με 4,9 λτ. και Peugeot 208 με 5,4 λτ./100χλμ. αντίστοιχα). 
Τέλος, με φίλτρα κατακράτησης μικροσωματιδίων έχουν αρχίσει να εξοπλίζονται και οι βενζινοκινητήρες ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο τα επίπεδα των ρύπων. 
Οι βενζινοκινητήρες είναι ελαφρύτεροι και μικρότεροι σε μέγεθος από τους αντίστοιχους diesel, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται τόσο η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης όσο και η οδική συμπεριφορά, χάρη στην πιο αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησης. Η μείωση του βάρους ωφελεί αντίστοιχα και την απόδοση του συστήματος πέδησης, μειώνοντας την απόσταση φρεναρίσματος.
Τα οφέλη που προκύπτουν λοιπόν στην συγκεκριμένη κατηγορία από την χρήση βενζινοκινητήρων είναι πολλαπλά. Ας δούμε στις επόμενες σελίδες τα μοντέλα του αφιερώματος πιο αναλυτικά.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
   

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων