.jpg)
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Smart #3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
29/9/2025
Ας δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά την κατανάλωση, στην ευρυχωρία της καμπίνας, αλλά και τις επιδόσεις του smart #3 BRABUS 428 PS 66 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Smart #3 | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Χώροι | ||||||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 14 | 22 | BYD ATTO 3 FWD 204ps 62 KWh | 14 | MERCEDES EQA 250+ 190ps 73,9 KWh | |
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 5,8 | 10 | SKODA ELROQ 85 286ps 82 KWh | 3 | CITROEN C4 X Electric Standard Range 136ps 50 KWh | |
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,38 | 1,43 | PEUGEOT 3008 e Standard Range 210ps 73 KWh | 1,35 | LYNK AND CO 02 ELECTRIC 272ps 69 KWh | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 370 | 550 | OPEL GRANDLAND Electric 213ps 77 KWh | 340 | MERCEDES EQA 250+ 190ps 73,9 KWh | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | ||||||
Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 428 | 428 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | 113 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 543 | 545 | AUDI Q4 e-tron 45 286ps 82 KWh | 124 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,1 | 4,1 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | 11,5 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 3,4 | 3,4 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | 8,7 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,4 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,84 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,56 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,78 | |||||
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | ||||||
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 16 | 19,8 | PEUGEOT 3008 e Standard Range 210ps 73 KWh | 13,5 | HONDA e:Ny1 EV 204ps 68,8 KWh | |
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1910 | 1581 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | 2207 | OPEL GRANDLAND Electric 213ps 77 KWh | |
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 428 | 428 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | 113 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | ||||||
Ροπή (Nm) | 543 | 545 | AUDI Q4 e-tron 45 286ps 82 KWh | 124 | CITROEN C3 AIRCROSS Electric 113ps 45 KWh | |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | ||||||
Φρένα | ||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,3 | 35,7 | LYNK AND CO 02 ELECTRIC 272ps 69 KWh | 40,4 | MERCEDES EQB 250+ 190ps 73.9 KWh | |
Για Ηλεκτρικά | ||||||
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 62 | |||||
Αν ήταν βενζίνη, θα λέγαμε πως είναι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτισηΣυνολική χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 66 | |||||
Κατανάλωση στην πόλη (KWh/100 χλμ.) | 15,5 | 11,9 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 68.5 KWh | 19,1 | MERCEDES EQB 300 4MATIC 228ps 69,7 KWh | |
Πραγματική Κατανάλωση στο ταξίδι με 120 χλμ (kWh/120 χλμ) | 22,1 | 18 | MERCEDES EQA 250+ 190ps 73,9 KWh | 22,1 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | |
Πραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.) | 19 | 14 | CITROEN C4 X Electric Standard Range 136ps 50 KWh | 22,5 | MERCEDES EQB 300 4MATIC 228ps 69,7 KWh | |
Πραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα | 281 | 407 | FORD EXPLORER EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh | 281 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh | |
Θεωρητική Αυτονομία (χλμ.) | 415 | |||||
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση τέτοια ώστε στο τέλος της εγγύησης η υγεία της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον στο 70%Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια) | 8 | 7 | OMODA 5 EV FWD 204ps 64 KWh | 8 | AUDI Q4 e-tron 45 286ps 82 KWh |
Ρίχνοντας μία καλύτερη ματιά στις μετρήσεις επιτάχυνσης, το 0-100 των 4,1 δλ. – μάλιστα με λειτουργία «Rocket Launch» ενεργοποιούμενη από τα μενού στην οθόνη – δεν είναι το μοναδικό εντυπωσιακό νούμερο. Το 80-120 χλμ./ώρα έρχεται σε 3,4 δλ., υποδεικνύοντας πως η επιτάχυνση είναι καταιγιστική οποιαδήποτε στιγμή το δεξί πόδι απαιτήσει επιτάχυνση – μέχρι βέβαια τα 180 χλμ./ώρα όπου περιορίζεται η τελική ταχύτητα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και της ακόρεστης ανάγκης για περισσότερους ίππους, οι χρόνοι επιτάχυνσης μόνο δεν το καθιστούν αξιόλογο. Αυτό επιτυγχάνεται στην πράξη, αφού είναι εντυπωσιακό πόσο καλά καταφέρνει να κρύψει το βάρος των 1,9 τόνων με τις αλλαγές κατεύθυνσης να γίνονται σχεδόν ακαριαία και με μηδενικές κλίσεις. Η πρόσφυση είναι επαρκής ακόμα και σε αμφίβολης «ποιότητας» ελληνικά οδοστρώματα χάρη στην τετρακίνηση, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργούν με γνώμονα να κάνουν την πορεία του προβλέψιμη χωρίς να στερούν από την απόλαυση.
.jpg)
Τα τέσσερα οδηγικά προφίλ (Eco, Comfort, Sport, BRABUS) διαφοροποιούνται αισθητά μεταξύ τους τόσο σε απόκριση γκαζιού και ελευθέρωση της ισχύος, όσο και σε βάρος τιμονιού, το οποίο θα λέγαμε πως είναι αρκετά ακριβές και σωστά «ζυγισμένο» στην ρύθμιση BRABUS, που αναμένεται να χρησιμοποιείται συχνά. Φυσικά, υπάρχει λειτουργία S-Pedal που επιτρέπει την οδήγηση μονάχα με το πεντάλ γκαζιού και διευκολύνει ιδιαίτερα την καθημερινή μετακίνηση.
Συνεχίζοντας με την κατανάλωση ρεύματος, τα 330 χλμ. αυτονομίας σε μεικτό κύκλο που αναφέραμε προηγουμένως αυξάνονται σε παραπάνω από 400 χλμ. εντός αστικού περιβάλλοντος, με την κατανάλωση ρεύματος να πέφτει στις 15,5 kWh/100 χλμ. Σε ταξίδι, βέβαια, μετρήσαμε τιμές κοντά στις 22,1 kWh/100 χλμ. (η μεγαλύτερη στην κατηγορία), κάτι που δικαιολογεί την σχετικά μικρή αυτονομία των 281 χλμ.
.jpg)
Αν και δεν ξεχωρίζει σε ευρυχωρία ανάμεσα στα μικρομεσαία ηλεκτρικά SUV, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί στενό. Μπορεί ο χώρος για τα γόνατα των πίσω να είναι ο μικρότερος στην κατηγορία, αλλά και πάλι ο μέσος επιβάτης θα απολαύσει 14 εκ. ελευθερίας κινήσεων μπροστά από αυτά. Επίσης, η χαμηλή κεκλιμένη οροφή δεν φαίνεται να «τιμωρεί» ιδιαίτερα τον μέσο επιβάτη, αφού και πάλι το κεφάλι του θα απέχει σχεδόν 6 εκ. από την οροφή.
Το αδύναμο σημείο του φαίνεται να είναι το πορτμπαγκάζ, αφού θα χωρέσει μονάχα 370 λτ. αποσκευών, νούμερο μικρό για την κατηγορία του. Πάντως, η ποιότητα συναρμογής και υλικών στο εσωτερικό είναι εξαιρετική, με πλήρη απουσία τριγμών και καλές επενδύσεις και φινιρίσματα. Στην κορυφαία έκδοση BRABUS αποπνέει αναμφίβολα πολυτέλεια.
Σελ. 1 | Πόσο καλό είναι το Smart #3 σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, ασφάλεια, εξοπλισμό, εγγυήσεις και τιμές. |
Σελ. 2 | Smart #3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Smart #3. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
autoagora Team