Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ανετα, όμορφα και με τεράστιους χώρους αποσκευών.

Διαβάστηκε από 5645 αναγνώστες - 5/4/2018

Τρία μοντέλα από την κατηγορία των μεσαίων που διαθέτουν δυναμική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά προσανατολισμένη στην άνεση και πλούσιους χώρους.

Δε θα βρεις πιο μεγάλο πορτ-παγκάζ από την Skoda Octavia5.

Παρά τον οικογενειακό της προσανατολισμό η Octavia 5 διαθέτει δυναμικό και ελκυστικό design, χωρίς ακρότητες στην εμφάνιση. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά απέκτησε σχεδόν εντελώς ανασχεδιασμένο -με καμπύλες- μπροστινό άκρο, ελαφρώς διαφοροποιημένα φωτιστικά πίσω, αλλά και εσωτερικό με σαφώς περισσότερο ενδιαφέρουσα εικόνα. Το σίγουρο είναι ότι το αποτέλεσμα της δουλειάς των ανθρώπων της Skoda χαρίζει αρκετή φρεσκάδα στο μεσαίο τους μοντέλο.

Αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν και ποιοτικό κρίνεται το εσωτερικό. Το ενδιαφέρον στο ταμπλό εντοπίζεται στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, στο νέο τιμόνι, αλλά και στην επίσης διαφοροποιημένη αλλά πολύ εργονομική κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί το ηχοσύστημα, αλλά και διαφορετικούς διακόπτες κλιματισμού. Όσο για τα μαλακά υλικά που συνθέτουν το ταμπλό, αυτά έχουν πολύ καλά επίπεδα ποιότητας, ενώ άνω του μέσου όρου είναι επίσης το φινίρισμα και η συναρμογή.

Από πλευράς χώρων, η Octavia 5 παραμένει κοντά στην κορυφή της κατηγορίας της, με πολύ καλές παροχές τόσο στους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (580 λίτρων). Ακολουθεί το Avensis με αποθηκευτικό χώρο 509 λίτρα και
Στο δρόμο, ο οικογενειακός προσανατολισμός απαιτεί απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά και αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους δύο παράγοντες ως βασικούς άξονες, οφείλουμε να τονίσουμε τις ιδιαίτερα προβλέψιμες αντιδράσεις που έχει το αρκούντως στιβαρό αμάξωμα της Octavia5, ακόμα και όταν πιεστεί πολύ. Η ρύθμιση των αναρτήσεων (Γόνατα ΜακΦερσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι προσανατολισμένη προς την άνεση των επιβατών, επιτρέποντας μόνο πολύ λογικές κλίσεις στο βάρους 1.319 κιλών αμάξωμα. Τάσεις υποστροφής κάνουν πολύ προοδευτικά την εμφάνισή τους, οι οποίες όμως ελέγχονται εύκολα, χάρη στο καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, ενώ, όπου απαιτείται, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.
 


Το Toyota Avensis έχει πάρα πολύ οικονομικούς κινητήρες.

Στην τρίτη γενιά του Avensis μεγάλος πρωταγωνιστής δεν είναι μόνο η ανανεωμένη και μοντέρνα σχεδίαση ή η ακόμη υψηλότερη άνεση, αλλά οι εξελιγμένοι βενζινοκινητήρες φιλοσοφίας Optimal Drive.
Προϊόν του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδιασμού της εταιρείας, εισάγει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία. Σε αυτό το μοτίβο μεγάλος πρωταγωνιστής του αμαξώματος είναι το νέο εμπρός τμήμα, τα μεγάλα σε διαστάσεις πίσω φωτιστικά, καθώς και οι μακρύτερες και μικρότερης κλίσης εμπρός και πίσω κολόνες της οροφής, οι οποίες δίνουν στο αυτοκίνητο μια πιο δυναμική και αθλητική εικόνα. Μάλιστα, αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι το αυτοκίνητο να δείχνει υπό γωνίες μοντέλο της «αδελφής» Lexus, κερδίζοντας σε premium χαρακτηριστικά.
Αναβαθμισμένη είναι η ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό, γεγονός που οφείλεται κατά πλείστο λόγο στην επιλογή των υλικών. Αυτά δείχνουν πολυτελή, ενώ σε επίπεδο φινιρίσματος και συναρμογής, γενικά το εσωτερικό είναι προσεγμένο, με κάποιες μικρές ατέλειες στη βάση μόνο της κεντρικής κονσόλας και στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Μέσα από μια απλή και απέριττη αισθητική, έχει δημιουργηθεί ένα όμορφο και οικείο περιβάλλον.
Στο δρόμο από την άλλη, χαρακτηριστικό του Avensis είναι τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, όμως σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές. Σε γενικές γραμμές πάντως, η υποστροφή εμφανίζεται σχετικά καθυστερημένα, γεγονός είναι όμως ότι συνολικά το αυτοκίνητο στερείται και πάλι σπορτίφ στοιχείων. Βελτιωμένο επίσης σε σύγκριση με το παρελθόν είναι το τιμόνι.
 


Η Citroen C5 έχει με διαφορά τον πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό.

Το Citroen C5 δεύτερης γενιάς διαθέτει ένα πανέμορφο και αεροδυναμικό σχήμα, που βασίζεται στο πρωτότυπο C- Airscape. Οι διαστάσεις του είναι μεγάλες αναλόγως του ανταγωνισμού, αφού το μήκος του ανέρχεται στα 4.779 χιλιοστά, όμως παρά το αυξημένο μήκος διαθέτει μια άκρως αρμονική σιλουέτα, η οποία διακρίνεται από χυτές γραμμές και έντονες καμπύλες. Παράλληλα εξασφαλίζει την οικογενειακή του ταυτότητα, προάγοντάς την στην επόμενη γενιά. Σε σχέση με τη Skoda Octavia 5 και το Toyota Avensis, το C5 ίσως έχει την πιο επιθετική και επιβλητική σχεδίαση.

Αναλόγως εντυπωσιακό και εξίσου καλοφτιαγμένο είναι το εσωτερικό, με αφρώδη υλικά να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η ποιότητα είναι ορατή από τους αρμούς που χωρίζουν τις λαμαρίνες, μέχρι την υφή των μαλακών πλαστικών και των πλούσιων υφασμάτινων επενδύσεων που στολίζουν το σαλόνι. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος, ενώ το σύνολο αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας, χωρίς να φλυαρεί. Φυσικά δε λείπουν οι ιδιαιτερότητες στις οποίες έχουν συνηθίσει οι αγοραστές της φίρμας, όπως το τιμόνι με το σταθερό κεντρικό μέρος και η φορτωμένη κεντρική κονσόλα.

Αναφορικά με τους χώρους, στη πίσω σειρά των καθισμάτων θα καθίσουν με άνεση τρεις ενήλικες επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 439 λίτρων κρίνεται ικανοποιητικός για τις μεταφορικές ανάγκες ακόμα και στην περίπτωση ενός μακρινού ταξιδιού.

Η οδική συμπεριφορά της C5 είναι προσανατολισμένη στην άνεση, αφού η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) απορροφούν με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ωστόσο, δε λείπουν οι πλεύσεις στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στα σφιχτά κομμάτια του δρόμου δεν μπορεί να κρύψει τον όγκο της, τη στιγμή που και το τιμόνι δεν προσφέρει τη καλύτερη δυνατή πληροφόρηση και ακρίβεια. Στον σύνολο της, πάντως, η οδηγική εμπειρία είναι σοβαρά αναβαθμισμένη από το παρελθόν, αλλά και άκρως ανταγωνιστική, με τον τρόπο της, για τα στάνταρ της κατηγορίας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις