Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

BMW εναντίον Audi! Η πιο premium μάχη

28/4/2017

Μία premium μάχη μέχρις εσχάτων. BMW 118i απέναντι στο Audi A3 1.8 TFSI. Ποιο είναι πιο γρήγορο, ποιο είναι πιο άνετο και ποιο έχει καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο; Μάθε τώρα το νικητή.

Σχεδίαση: Σπορτίφ καταστάσεις

Η BMW Σειρά 1 δίχασε κοινό και ειδικούς. Ασπάζεται περισσότερο από ποτέ τη λογική με το μακρύ καπό και την καμπίνα τραβηγμένη πίσω, ενώ έχει όλες τις λεπτομέρειες που την καθιστούν ομοιογενή αισθητικά με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Σε κάθε περίπτωση, η χαμηλή σιλουέτα και οι σπορ λεπτομέρειες σε προφυλακτήρες και μάσκα, δημιουργούν το επιθυμητό μυώδες αποτέλεσμα. Από την άλλη, το A3, που είναι λίγο πιο κοντό, αλλά με ίδιες τις υπόλοιπες διαστάσεις, δείχνει σαφώς πιο εύπεπτο σε σχεδιασμό. Ωστόσο, παραμένει κομψό και διαχρονικό, αφού για αρκετά χρόνια και με μόνες ουσιαστικές αλλαγές στα φώτα, καταφέρνει και εκπροσωπεί επάξια την αισθητική της Audi στη μικρομεσαία κατηγορία.

Χώροι: Κυρίαρχο το Audi

Οι χώροι δεν υπήρξαν ποτέ το δυνατό σημείο της μικρομεσαίας BMW. Σε αυτό το μοντέλο, και σε σχέση με τα προηγούμενα, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, αλλά και του μεταξονίου, ωφέλησαν σαφώς την εσωτερική άνεση, αλλά χωρίς να τη εκτοξεύουν σε σχέση με το  Audi. Για την ακρίβεια, ο χώρος για τα κεφάλια στις μπροστινές θέσεις είναι καλύτερος στο Audi, με τη BMW να «παίρνει κεφάλι» πίσω. Ακριβώς το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό πλάτος, ενώ ίδια ουσιαστικά είναι και η άνεση που απολαμβάνουν τα γόνατα των καθήμενων πίσω. Και παρά τα επιπλέον εκατοστά μήκους της BMW (+3,5 εκ.), το Audi εξακολουθεί και έχει κατά 10 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι, στο Audi πίσω θα χωρέσουν 3 άτομα πιο άνετα από τη BMW.

Εσωτερικό: Πάνω από όλα η ποιότητα

Αν κάτι πρέπει να διαθέτει όποιο μοντέλο θέτει εαυτόν premium, αυτό είναι η ποιότητα που το διακρίνει από τις φθηνότερες επιλογές. Εδώ και τα δύο αυτοκίνητα έχουν να επιδείξουν πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας και συναρμογής στο εσωτερικό τους. Μέσα στην 118i, ο συνδυασμός των soft touch επιφανειών είναι πιο πολύπλοκος και πιο γοητευτικός από εκείνον του Audi, σε ταμπλό και πόρτες, ενώ όλα είναι σφιχτά δεμένα μεταξύ τους με μηδενικές ανοχές στους αρμούς. Παράλληλα, η σχεδίαση μπορεί να μην ενθουσιάζει, αλλά δείχνει πιο ψαγμένη από του Audi. Από την άλλη, το A3 ακολουθεί την αισθητική πεπατημένη της παλαιότερης γενιάς Audi, αλλάι δεν μπορείς να του προσάψεις και τίποτα. Η απλούστερη σχεδίαση του συνδυάζεται με πιο προσιτή εργονομία, ενώ και εδώ, η ποιότητα είναι πανταχού παρούσα. Παράλληλα, ο εξοπλισμός είναι εξίσου πλήρης και στα δύο μοντέλα, ενώ στη BMW, πολλά στοιχεία ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, και στα δύο μοντέλα η ηχομόνωση είναι εξαιρετική.

Στο δρόμο: Πιο οδηγοκεντρική η BMW, πιο άνετο το Audi 

Ακόμα ένας από τους ρόλους που πρέπει να παίξουν τα μικρομεσαία της premium λίγκας είναι ο συνδυασμός του σπορ χαρακτήρα με την άνεση. Η BMW σε «βάζει στην πρίζα» με το καλημέρα. Σπορτίφ θέση οδήγησης, ακριβές τιμόνι, σφιχτή ανάρτηση, που βαραίνει ακόμα περισσότερο στη θέση sport, προσφέρουν οδηγικές συγκινήσεις, ακρίβεια και δυναμισμό. Αν πρέπει να παίξει το ρόλο του «πάω βόλτα στην πόλη με την οικογένεια ή με παρέα» τότε ξεδιπλώνει τον «αντικοινωνικό» χαρακτήρα της προαιρετικής σπορ ανάρτησης, που δεν αφήνει χαλίκι αδιάβαστο… Στο αντίποδα, το Audi μπορεί να προσφέρει άνεση στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με υποδειγματική ποιότητα κύλισης και αντιδράσεις που δε θα προβληματίσουν το μέσο οδηγό. Στο σύνολο του, ωστόσο, έχει σαφώς πιο αδιάφορη οδική συμπεριφορά, το τιμόνι του δεν είναι ακριβές και άμεσο, τα φρένα έχουν χειρότερες επιδόσεις από εκείνα της BMW, ενώ στο όριο το ESP θα σώσει τον υποστροφικό του χαρακτήρα.

Κινητήρες: Το τούρμπο έχει την τιμητική του 

Στην 118i, o ο TwinPower turbo κινητήρας των 1,6 λτ. είναι εξαιρετικός. Έχει δύναμη και ροπή σε όλο το εύρος των στροφών, ώστε ποτέ να μην αφήνει τον 1,5 τόνο της BMW εκτεθειμένο ενώ καταναλώνει πολύ λογικά ακόμα και αν πιέζεται. Με τη βοήθεια του συστήματος που ρυθμίζει κιβώτιο, τιμόνι, γκάζι και ανάρτηση σε 4 modes, οι αλλαγές στο Sport mode γίνονται αργά, ή στο χειροκίνητο πρόγραμμα δεν αλλάζουν ούτε στον κόφτη. Εξίσου ικανός και αποδοτικός είναι και ο κινητήρας 1,8 TFSI του Audi, που έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά και περισσότερους (δυναμομετρημένους) ίππους. Η λειτουργία του είναι και εδώ γραμμική και ποιοτική σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ οι επιδόσεις, από στάση είναι εξίσου γρήγορες με τη BMW. Εκεί που το Α3 υστερεί είναι στην κατανάλωση, που τόσο στα χαρτιά (+1 λτ./100 χλμ.), όσο και στην πράξη είναι αρκετά πιο υψηλή. Από την άλλη, η ποιότητα λειτουργίας κινείται στα ίδια επίπεδα, με απόδειξη τις, σχεδόν ταυτόσημες, τιμές της ηχομέτρησης.
 
Εξοπλισμός:  Κερδίζει στα σημεία το Audi
Ο κοινός εξοπλισμός περιλαμβάνει: σύστημα ESP, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού/πλευρικοί/οροφής, ρυθμιζόμενο τιμόνι, υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κλιματισμό και ηχοσύστημα.  Το Audi συμπεριλαμβάνει , σε αντίθεση με τον αντίπαλο της, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.


Συμπέρασμα 

Στην ουσία, το μόνο αντικειμενικό μειονέκτημα της BMW 118i εστιάζεται στην πολύ σκληρή, προαιρετική ωστόσο, ανάρτηση που στέλνει περίπατο την άνεση, ειδικά για τους πίσω. Στοιχείο στο οποίο το Audi κερδίζει αδιαμφισβήτητα. Η BMW σε πείθει με την τεχνολογία της στο σύνολο κινητήρα-κιβώτιο, λόγω απόδοσης και κατανάλωσης, σε κερδίζει με την ποιότητα κατασκευής και σε «κλειδώνει» με το οδηγικό ταμπεραμέντο της. Το Audi δεν έχει εμφανή μειονεκτήματα, αλλά με εξαίρεση την ποιότητα και την πολυτέλεια των υλικών, κάνει ό,τι και ένα απλό μικρομεσαίο, χωρίς την premium ανωτερότητα.
 


 
Τεχνικά χαρακτηριστικά  
Μοντέλο BMW 118i Audi A3 1,8 TFSI 160PS
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.798
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 170/4.800* 181/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500-4.500* 270/3.510
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 7,4 7,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 4,5** 6,3/9,0
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 5,1** 8,4/11,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 222 222
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,6 6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* 131 153
Βάρος (κιλά) 1.428 1.362
*Εργοστασιακές μετρήσεις, **με kickdown


 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις