Πρόκειται για τρία ολοκληρωμένα μικρά αυτοκίνητα, με αξιόλογους κινητήρες diesel που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση, μικρά πάγια έξοδα και καλές επιδόσεις.

Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment.

Tο εσωτερικό του Fiesta μετά την ανανέωση δείχνει πιο φρέσκο και ποιοτικό, αν και δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προ facelift μοντέλο.

Στο Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο από πλευράς διακόσμου είναι κάπως μουντός.

Diesel μεταχειρισμένο τετραετίας. Fiesta vs Clio vs Yaris

Διαβάστηκε από 5364 αναγνώστες - 1/9/2017

Συγκρίνουμε τρία μικρά diesel με χαμηλό κόστος χρήσης και διαφορετικά δυνατά σημεία. Το Clio έχει την πιο δυναμική εμφάνιση, το Fiesta είναι το πιο οικονομικό και το Yaris είναι το πιο μικρό.

 
 
Από σχεδίαση το Clio είναι το πιο δυναμικό, το Fiesta το πιο μοντέρνο και το Yaris το πιο compact.
Διαθέτοντας δυναμική και εντελώς μοντέρνα σχεδίαση, το Clio ξεχωρίζει, τη στιγμή που τα κρυμμένα στην κολόνα χερούλια της πίσω πόρτας δίνουν την αίσθηση του κουπέ. Το αποκλειστικά πεντάθυρο Renault Clio που εξετάζουμε είναι από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, αφού το μήκος του φτάνει στα 4.062 μ. 
 
Στη φυσιογνωμία του Fiesta, που είναι κάτω από τα 4 μέτρα σε μήκος (3.969 χλστ.), κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρόσθια μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς, το καπό, ο προφυλακτήρας και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, που εφαρμόζει η Ford. 
 
Αντίστοιχα μοντέρνα είναι και η παρουσία του Toyota Yaris, το οποίο έχει  τις πιο compact διαστάσεις (3.885 χλστ. σε μήκος) και διατηρεί ένα διακριτικά δυναμικό στιλ, με αρκετές γωνίες και ακμές, αλλά και με την υιοθέτηση της ίδιας μάσκας με τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota.
 
Το Clio είναι το πιο γρήγορο, το Fiesta το πιο οικονομικό και το Yaris έχει τις καλύτερες ρεπρίζ.
Το Yaris έχει το μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα. Είναι αλουμινένιος, με 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο, «έξυπνο» τούρμπο και 90 ίππους. 8βάλβιδο είναι και το Clio των 1.500 κ.εκ. με τους 90 ίππους. Το Ford Fiesta διαθέτει το μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα (8βάλβιδος, αλουμινένιος 1,6 λτ.) και αποδίδει 95 ίππους. Στην πράξη και τα τρία μηχανικά σύνολα έχουν πολιτισμένη λειτουργία, με σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και λογικά επίπεδα θορύβου. Με μικρή διαφορά θα ξεχωρίσουμε τα μοτέρ του Clio και του Yaris.
 
To Fiesta είναι το πιο ράθυμο στις χαμηλές στροφές και πρέπει να ξυπνήσει για τα καλά η τουρμπίνα, για να τραβήξει γερά. Το Yaris  είναι το μόνο με εξάρι κιβώτιο, που κολακεύει το τράβηγμα του κινητήρα και έτσι, το μικρό της Toyota εμφανίζει τις καλύτερες ρεπρίζ. Fiesta και Clio μοιράζονται πάντως το βραβείο για την υψηλότερη τελική ταχύτητα (178 χλμ./ώρα).
 
Πραγματικοί πρωταθλητές στην κατανάλωση καυσίμου είναι και τα τρία μοντέλα της δοκιμής.  Το Fiesta, χάρη και στο πακέτο ECOnetic Technologies (περιλαμβάνει start/stop, μακριές σχέσεις, βελτιώσεις στο σύστημα κλιματισμού, σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας, αεροδυναμικό πακέτο και ελαστικά χαμηλής αντίστασης στην κύλιση) κερδίζει το χρυσό μετάλλιο με μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 μόλις 87 γρ./χλμ. 
 
Το Clio διαθέτει επίσης start/stop και έτσι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ. Το Τoyota Yaris είναι ιδιαίτερα οικονομικό, με 3,9 λτ./100 χλμ., αλλά εκπέμπει 104 γρ.CO2 /χλμ.
 
Το Clio έχει το πιο ευφάνταστο εσωτερικό, το Fiesta είναι φρέσκο και ποιοτικό και το Yaris έχει την καλύτερη εργονομία.
Στο εσωτερικό τους, τα τρία αυτοκίνητα ακολουθούν τρεις διαφορετικούς δρόμους. Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά και έχει μια hi-tech αύρα χάρη στην έγχρωμη, hi-tech, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες δεν είναι κορυφαίο. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω). 
 
Από την άλλη, το εσωτερικό του Fiesta μετά την ανανέωση δείχνει πιο φρέσκο και ποιοτικό, αν και δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το προ facelift μοντέλο. Οι κύριες αλλαγές αφορούν στο μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, το σύστημα πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα (με σύστημα SYNC που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB και δυνατότητα Emergency Call) και στο φωτισμό ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα. Δε λείπουν και κάποιες αστοχίες συναρμογής, αλλά δεν παρατηρούνται τριγμοί. Από πλευράς εργονομίας, το σύστημα infotainment δεν είναι πολύ εύχρηστο, ενώ λείπουν και οι χειρολαβές για τους επιβάτες. 
 
Στο Yaris, ο θάλαμος των επιβατών διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τη στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του, ωστόσο από πλευράς διακόσμου είναι κάπως μουντός. Σημείο αναφοράς ωστόσο, αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών, που όπως και στο Clio δίνει μια hi-tech αίσθηση.
 
Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία τώρα, το Υaris μπορεί να  είναι το  πιο compact σε διαστάσεις είναι όμως και το πιο ευρύχωρο, με τους χώρους για τα γόνατα των πίσω και το εσωτερικό πλάτος να αντιστοιχούν σε εκείνους μικρομεσαίου μοντέλου. Επίσης, το Yaris έχει την πιο πρακτική καμπίνα με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Το ουσιαστικό μειονέκτημα των Fiesta και Clio είναι το περιορισμένο πλάτος πίσω, με το μικρό γαλλικό μοντέλο να έχει ένα σαφές προβάδισμα στο χώρο αποσκευών που φτάνει στα 300 λτ.
 
Και τα τρία μοντέλα έχουν αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP. Μετά την ανανέωση το Fiesta είχε υποβληθεί σε καινούργιες δοκιμές στην πλευρική σύγκρουση, ύστερα από την τοποθέτηση σχετικών στοιχείων ασφαλείας (μπάρες). Το Clio και το Yaris είχαν αξιολογηθεί εξ αρχής με τις αυστηρότερες προδιαγραφές του 2012. Σε κάθε περίπτωση, τα 3 μικρά μοντέλα αποδείχθηκε πως είναι σε θέση να προστατεύσουν με επάρκεια τους επιβάτες τους.
 
Το Clio ξεχωρίζει με το πάτημά του, το Fiesta είναι το πιο οδηγοκεντρικό και το Yaris το πιο ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση.
 Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι  ιδιαίτερα αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα. 
 
Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, αλλά το μικρό Ford δείχνει περισσότερο ότι, είναι μοντέλο της μικρής κατηγορίας. Έτσι, ο κινητήρας του ακούγεται  περισσότερο και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ο πιο νευρικός. 
 
Το Yaris από την πλευρά του, είναι ένα ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση μικρό αυτοκίνητο που παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο στην πόλη. Επίσης, τα αναπαυτικά καθίσματά του συμβάλλουν στην αρκετά ικανοποιητική προσφερόμενη άνεση, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων «φιλτράρονται» αποτελεσματικά και μόνο οι βαθιές λακκούβες θα γίνουν αισθητές στους επιβάτες.