Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Στο Golf η προσοχή μας πέφτει πάνω στο μπροστινό μέρος με τις οριζόντιες γρίλιες και το μαύρο περίγραμμα στα φωτιστικά σώματα που μας παραπέμπει στο Scirocco.

Για τα 0-100 χλμ./ώρα το γερμανικό μοντέλο χρειάζεται 9.6 δλ. με τελική ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα.

Η πολυτέλεια και η σύγχρονη σχεδίαση χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του χωρίς να ξεφεύγει όμως ολοκληρωτικά από την συντηρητική παραδοσιακή σχεδίαση της γερμανικής εταιρείας.

Με πιο εκλεπτυσμένο ύφος εμφανίστηκε το ανανεωμένο Leon μετά τις διακριτικές επεμβάσεις που δέχτηκε τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος.

Για τα 0-100 χλμ./ώρα το Leon χρειάζεται 9.4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 197 χλμ./ώρα.

Το Leon σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο διαθέτει καινούριο τιμόνι μοντέρνας (για την εποχή του) σχεδίασης, νέο επιλογέα ταχυτήτων, νέα χειριστήρια στο ηχοσύστημα και στον κλιματισμό, νέες ταπετσαρίες και ασημί φινίρισμα στον πίνακα οργάνων και στις θύρες.

Leon-τάρι εναντίον «αρχηγού»

Διαβάστηκε από 5499 αναγνώστες - 13/6/2017

Δημιουργώντας έναν εμφύλιο, φέρνουμε αντιμέτωπα το, ανανεωμένο το 2009, SEAT Leon με τον αρχηγό της κατηγορίας, VW Golf.

Το ένα είναι δυναμικό και το άλλο πιο συντηρητικό οπότε ένα από τα δύο σίγουρα θα σου ταιριάξει.

Με πιο εκλεπτυσμένο ύφος εμφανίστηκε το ανανεωμένο Leon μετά τις διακριτικές επεμβάσεις που δέχτηκε τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος. Πιο συγκεκριμένα, η εμπρόσθια μάσκα μεγάλωσε και ανασχεδιάστηκε ελαφρώς, ο προφυλακτήρας ήταν νέος, τα φωτιστικά σώματα μεγαλύτερα και οι εξωτερικοί καθρέπτες πιο ευμεγέθεις. Όσον αφορά το πίσω μέρος ο προφυλακτήρας ήταν ανασχεδιασμένος με πιο «έντονα» νεύρα και δυναμικό στυλ και ο χώρος αποσκευών είχε νέα σχεδίαση και ήταν και φαρδύτερος.

Με τη σειρά του το Golf ακολούθησε τη σχεδιαστική παράδοση της Volkswagen. Βέβαια η προσοχή μας πέφτει πάνω στο μπροστινό μέρος με τις οριζόντιες γρίλιες και το μαύρο περίγραμμα στα φωτιστικά σώματα που μας παραπέμπει στο Scirocco. Στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου διακρίνεται η φαρδιά πίσω κολώνα που χαρακτηρίζει το μοντέλο ενώ αν παρατηρήσει κάποιος προσεκτικά μπορεί να δει το «τονισμένο» νεύρο που διατρέχει το αμάξωμα, τους καμπυλόγραμμους καθρέπτες και τις πρακτικές χειρολαβές. Τέλος στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα τα οποία μας θυμίζουν έντονα το Touareg.
 

Τραβάνε από χαμηλά και δεν καίνε «μία».

Ένα από τα «όπλα» του ανανεωμένου Leon είναι ο κινητήρας TSI 1.4 λτ. με ονομαστική απόδοση 125 ίππους (133 ίππους στο δυναμόμετρο). Ο οδηγός θα αισθανθεί το τράβηγμα και την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λόγω της ροπής που ανέρχεται σε 219 Nm στις 2.180 στρ./λεπτό. Αν και ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος η ισχύς αποδίδεται γραμμικά ενώ το μηχανικό σύνολο βοηθά το μοντέλο να επιταχύνει με γοργούς ρυθμούς. Για τα 0-100 χλμ./ώρα το Leon χρειάζεται 9.4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 197 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6.4 λτ./100 χλμ. στην οποία να σημειωθεί ότι συμβάλλει το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και η μακριά έκτη ταχύτητα.

Και το νέο Golf εφοδιάζεται με τον κινητήρα TSI 1.4 λτ. (άλλωστε ήταν και το πρώτο μοντέλο του ομίλου με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο) ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 122 ίππους (141 ίππους στο δυναμόμετρο) και ροπή 222 Nm. Στην πόλη από τις χαμηλές στροφές εμφανίζει καλό τράβηγμα και η ελαστικότητα του κινητήρα (κάτω από τις 2.000 στρ./λεπτό). Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εμφανίζει γραμμική απόδοση της ισχύος του ενώ ανεβάζει με ευκολία στροφές παρ` όλο που μετά τις 5.000 στρ./λεπτό χάνει την ισχύ του. Για τα 0-100 χλμ./ώρα το γερμανικό μοντέλο χρειάζεται 9.6 δλ. με τελική ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6.2 λτ./100 χλμ. στην οποία να σημειωθεί ότι όπως και στο Seat Leon συμβάλλει το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.
 

Φτηνό και σπορτίφ ή ακριβό και πολυτελές;

Το ανανεωμένο Leon είναι αρκετά φρεσκαρισμένο στο εσωτερικό του. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο διαθέτει καινούριο τιμόνι μοντέρνας (για την εποχή του) σχεδίασης, νέο επιλογέα ταχυτήτων, νέα χειριστήρια στο ηχοσύστημα και στον κλιματισμό, νέες ταπετσαρίες και ασημί φινίρισμα στον πίνακα οργάνων και στις θύρες. Τα σκληρά πλαστικά εντυπωσιάζουν με τη στιβαρή τους συναρμολόγηση ενώ στην κεντρική κονσόλα τοποθετήθηκαν θύρες USB και AUX.
Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 341 λίτρα.

Όσον αφορά το Volkswagen Golf, η πολυτέλεια και η σύγχρονη σχεδίαση χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του χωρίς να ξεφεύγει όμως ολοκληρωτικά από την συντηρητική παραδοσιακή σχεδίαση της γερμανικής εταιρείας. Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι και ορισμένα χειριστήρια είναι δανεισμένα από το Passat CC ενώ με την πρώτη ματιά μπορεί να παρατηρήσει κανείς τις καμπύλες επιφάνειες που κυριαρχούν στο ταμπλό. Το πάνω τμήμα του ταμπλό και των επενδύσεων των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών είναι στιβαρή.
Η καμπίνα είναι αρκετά άνετη για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρά μεγαλύτερος από το Seat Leon (350 λίτρα) ειδικότερα αν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος (1.305 λίτρα). Τέλος τη φόρτωση στο χώρο αποσκευών διευκολύνει το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το τετραγωνισμένο σχήμα της.

 
Είναι σταθερά στις μεγάλες ταχύτητες και ευέλικτα στην πόλη.

Η ανάρτηση του Seat Leon (πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων) συνδυάζεται ιδανικά με το στιβαρό πλαίσιο, ενώ έχει δεχτεί νέες ρυθμίσεις με σκοπό την καλύτερη άνεση στο δρόμο. Στην πόλη το ισπανικό μοντέλο είναι ευέλικτο και πιο ξεκούραστο για τον οδηγό στις συνεχόμενες ανωμαλίες της ασφάλτου. Εκτός πόλης είναι σταθερό και ομοιογενές και κινείται με ασφάλεια ενώ στις ευθείες, δηλαδή σε υψηλές ταχύτητες «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο. Τέλος στις στροφές το αυτοκίνητο παραμένει στην πορεία του με περιορισμένες κλίσεις και το τιμόνι αντεπεξέρχεται πολύ καλά καθώς παρέχει θετική αίσθηση και αμεσότητα.

Το VW Golf επίσης συνδυάζει περίφημα την άνεση με την οδική συμπεριφορά ενώ ένα από τα βασικά του γνωρίσματα είναι ο ακριβός σε κόστος παραγωγής πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων. Στις ευθείες το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ενώ εξίσου σίγουρο είναι και στις στροφές όπου παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις