Μάχη για ελάχιστη κατανάλωση

Διαβάστηκε από 2102 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/2/2019

Polo και Prius κοντράρονται στο γήπεδο του πρατήριου καυσίμων, μετά από χρήση 100.000 χιλιομέτρων. Δύο οικονομικά μοντέλα με διαφορετική τεχνολογία. Ποιο συνιστά την καλύτερη αγορά ως μεταχειρισμένο?

 
   
Βάζουμε στο μικροσκόπιο δύο διαφορετικά μοντέλα με χαμηλή κατανάλωση, αξιολογώντας τα ως προς αυτή, αλλά και ως προς κάποια άλλα χαρακτηριστικά όπως είναι η αξιοπιστία, η μακροζωία και η οδική συμπεριφορά πριν καταλήξουμε στην τελική μας ετυμηγορία.

Ο λόγος για το Polo 5ης γενιάς με τεχνολογία Bluemotion και το υβριδικό Prius III της Toyota. Δύο ασύμβατα με μια πρώτη ανάγνωση μοντέλα, πλην όμως με ένα κοινό χαρακτηριστικό: την κατανάλωση. Καθόμαστε πίσω από το τιμόνι του 1,2 TDI BlueMotion θέλοντας να διαπιστώσουμε αν είναι όντως τόσο φειδωλό στην κατανάλωση, όσο ακούγεται ότι είναι. Στη δοκιμαστική διαδρομή στους επαρχιακούς δρόμους με ταχύτητα τα 90 χλμ/ώρα η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 3 λίτρα. Αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση εμφανίζει και το Prius, παρότι υπάρχει μια διαφορά κυβισμού της τάξης των 600 κ. εκ. (1,2 έναντι 1,8 λίτρων).



Ο 1800άρης κινητήρας σε συνδυασμό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες είναι πιο οικονομικός από εκείνον του Polo, καθώς κατά την εκκίνηση είναι αμιγώς ηλεκτρικός, ενώ όταν το όχημα επιβραδύνει, η μπαταρία επανακτά ενέργεια (φορτίζεται από τους κινητήριους τροχούς που μετατρέπουν τον ηλεκτροκινητήρα σε γεννήτρια). Στην εθνική οδό ο κινητήρας του Polo είναι όμως πιο φειδωλός σε καύσιμο και πιο ήσυχος σε λειτουργία έναντι του υβριδικού. Το τελευταίο οφείλεται στην καλύτερη μόνωση στο χώρο του κινητήρα του Polo. Αν μάλιστα το γερμανικό μοντέλο διέθετε μία ακόμη σχέση στο κιβώτιο (δηλαδή 6άρι αντί για 5άρι) ίσως και να εμφάνιζε ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση.



Οι Ιάπωνες φαίνεται να έλαβαν σοβαρά υπόψη το θέμα της μόνωσης, καθώς το Prius III και μετά το facelift εκτός από την ποιοτική αναβάθμιση εμφανίζει και καλύτερη μόνωση. Μεταξύ των λίγων είναι η αλήθεια, αδύνατων σημείων του Prius συγκαταλέγεται και η υβριδική μπαταρία, κάτι που οφείλεται όμως κυρίως στην παλαιότητα, μιας και το σύστημα διαχείρισης φόρτισης παραμένει στο ίδιο επίπεδο. Κατά κανόνα η μπαταρία έχει μια διάρκεια ζωής της τάξης των 250.000 χλμ. αν όμως χαλάσει είναι μια αρκετά δαπανηρή υπόθεση, καθώς η ιαπωνική εταιρεία αντικαθιστά και δεν επισκευάζει τη μπαταρία και αυτό κοστίζει 5.000 ¤ και πάνω (Γερμανία). Από το Prius IV και μετέπειτα ανέλαβαν κάποια εξουσιοδοτημένα συνεργεία την επισκευή μεμονωμένων τμημάτων του υβριδικού συστήματος έναντι χαμηλότερου αντιτίμου (ακόμη και για το Prius III). H Toyota εκφράζει πάντως τις επιφυλάξεις της σχετικά με την αρτιότητα της επισκευής.
 
Εν κατακλείδι
Το Polo είναι ένα αυτοκίνητο με 200.000 χλμ. στο κοντέρ και είναι λογικό, ο κινητήρας να είναι θορυβώδης και να εμφανίζει κραδασμούς κατά την οδήγηση. Αλλά 200.000.χλμ. είναι αυτά. Οι κραδασμοί και οι τριγμοί κατά την εκκίνηση είναι άγνωστη λέξη για το Prius έχει όμως διανύσει και σχεδόν 70.000 χλμ λιγότερα από το γερμανικό μοντέλο. Αυτό το οποίο θα ενοχλήσει ενδεχομένως στο Prius είναι ο μονότονος ήχος του κινητήρα και η καθυστερημένη απόκριση στην επιτάχυνση. Στο τέλος της μέρας όμως ένα είναι σίγουρο: το Prius είναι ένα «καθαρό» αυτοκίνητο, καθώς εκπέμπει λιγότερο CO2, εμφανίζει παρόμοια κατανάλωση με το Polo, παρά το μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα του, ενώ ξεχωρίζει και στην ποιότητα κατασκευής.
 
VW Polo 1,2 BlueMotion - Γερμανός με λίγα αδύνατα σημεία
Το γερμανικό μοντέλο 5ης γενιάς με τον TSI των 1,2 λίτρων και το DSG μας έπεισε κατά τη δοκιμή διαρκείας των 100.000 χλμ. αποκομίζοντας το συνολικό βαθμό 2+, αν και η αλήθεια είναι ότι οι εν λόγω κινητήρες σε συνδυασμό με τους συμπλέκτες DSG δεν συνιστούν δα και την πρώτη επιλογή στα μεταχειρισμένα. Αυτά τα στοιχεία εκλείπουν στον BlueMotion TDI για το οποίο υπήρχε όμως ανάκληση λόγω ρωγμών στο φίλτρο καυσίμου, από τις οποίες και θα μπορούσε να προκύψει διαρροή. Ένα αυτοκόλλητο στο χώρο της ρεζέρβας με το ακρωνύμιο «2OU7» μας δείχνει αν αποκαταστάθηκε όντως το εν λόγω πρόβλημα.



Εξοπλισμός
Το επίπεδο εξοπλισμού του Polo ήταν μάλλον φτωχό, αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν διέθετε καν πρακτικά πράγματα όπως το διαιρούμενο πίσω κάθισμα επί παραδείγματι. ούτε ως στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού.
Κιβώτιο ταχυτήτων
Η αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο μόνο ομαλά δεν πραγματοποιείται, καθώς γίνονται αισθητοί θόρυβοι, αλλά και κραδασμοί από το κεντρικό ελαττωματικό έδρανο αυτού.
Δίσκοι φρένων
Ο συχνά συντηρητικός τρόπος οδήγησης έχει ως αποτέλεσμα τη μονόπλευρη φθορά των δίσκων, κάτι το οποίο υποπίπτει στην αντίληψη των ελεγκτών κατά τον τεχνικό έλεγχο.
Σκάνδαλο με το «πειραγμένο» λογισμικό στους κινητήρες ΕΑ-189
Οι λανθασμένες ενημερώσεις στο γνωστό λογισμικό μπορούν να επιδράσουν αρνητικά τόσο στα μπεκ, όσο και στα φίλτρα σωματιδίων καπνού. Αυτό ισχύει και για τον 1,2 TDI.
 
Toyota Prius III - Ποιοτικό και ανθεκτικό
Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, έτσι και το Prius III διεκπεραίωσε τη δοκιμασία των 100.000 χλμ. χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αν εξαιρέσει κάποιος δύο καμένες λάμπες των προβολέων. Η πρόταση μας: επιλέξτε ένα μοντέλο από τον Απρίλιο του 2012 και μετά, το οποίο διαθέτει καλύτερη ποιότητα κατασκευής, πιο συμπαγές αμάξωμα και πιο άνετες θέσεις. Αλλά και τα προ facelift μοντέλα είναι κατά βάση ανθεκτικά.



Υβριδική μπαταρία
Η διάρκεια της ανέρχεται σε 250.000 χλμ. Σε περίπτωση βλάβης η Toyota προβαίνει σε πλήρη αντικατάσταση αυτής (από 5.000 ¤). Ειδικά εξουσιοδοτημένα συνεργεία την επισκευάζουν στο 1/5 της ανωτέρω τιμής.
Σύστημα πέδησης
Διαρκεί μια ζωή, καθώς δεν ζορίζεται ιδιαίτερα, μαζεύει όμως βρωμιά, η οποία και προκαλεί τριγμούς. Αποσυναρμολόγηση και καθαρισμός αποκαθιστούν το πρόβλημα.
Ποιότητα κατασκευής
Τα μοντέλα από το 2012 και μετά είναι πιο ποιοτικά, πιο συμπαγή, με καλύτερο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση, ενώ και η μόνωση είναι αισθητά βελτιωμένη.
Χαμηλωμένο αμάξωμα
Η μπροστινή ποδιά είναι χαμηλά τοποθετημένη, οπότε η επαφή με το πεζοδρόμιο είναι μάλλον αναπόφευκτη. Ελέγξτε τη θέση του προφυλακτήρα για να δείτε αν έχει χαλαρώσει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW Polo 1.2 TDI Toyota Prius
Τύπος κινητήρα τρικύλινδρος τούρμπο, diesel τερακύλινδρος/υβριδικός
Βαλβίδες/εκκεντροφόροι 12./2 16/2
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199 1.798
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 75/2.000 99/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 180/2.000 142/4.000
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173 180
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 14,7 11,4
Κατανάλωση δοκιμής 4,8 λτ/100χλμ. 4,9 λτ. /100 χλμ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ/καύσιμο 45 λτ./diesel 45 λτ./super
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5/χειροκίνητο/μπροστά αυτόματο/μπροστά
Μήκος/πλάτος/ύψος (χλστ.) 3.970/1.682/1.465 4.460/1.745/1.490
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 280-952 445-1.545
Καθαρό βάρος/ωφέλιμο φορτίο (κιλά) 1.132/458 1.390/415
 

 
   

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων