Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μεταχειρισμένη Fabia και καθάρισες για μια δεκαετία

Διαβάστηκε από 5317 αναγνώστες - 15/1/2018

Η Skoda Fabia συνεχίζει να διατηρεί τον value for money χαρακτήρα της και σε συνδυασμό με το ευρύχωρο εσωτερικό, αποτελεί μια έντιμη επιλογή στην κατηγορία των μικρών μεταχειρισμένων.

 
Διαβάστε τα πάντα για κινητήρες, χώρους, εσωτερικό και δείτε για ποιό λόγο η Fabia εξακολουθεί να είναι μία πολύ καλή επιλογή.
 

Κινητήρας: Τραβάει και δεν «καίει» 
Το 105 ίππων μηχανικό σύνολο 1,2 TSI χαρακτηρίζεται για τη γραμμική απόδοση της ισχύος του, θυμίζοντας μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Το τράβηγμα που παρουσιάζει και η ελαστικότητά του ικανοποιούν με το παραπάνω, όταν ο δείκτης του στροφόμετρου περάσει τις περίπου 2.000 σ.α.λ. Η κατανάλωσή του είναι χαμηλή με 5,3 λτ./100 χλμ. (CO2 124 γρ./χλμ.) Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχει 5τάχυτο κιβώτιο με θετική αίσθηση και παρά τη μακριά του κλιμάκωση, δεν "κρεμάει" τον κινητήρα. Προαιρετικά προσφέρεται και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7. 

Εσωτερικό – Χώροι: Συντηρητικό, αλλά ευρύχωρο
Παρά την ελαφρά ανανέωση, το εσωτερικό της Fabia δείχνει συντηρητικό σχεδιαστικά. Τα πλαστικά είναι σκληρά (με εξαίρεση το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης. Η καμπίνα της Fabia είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ των 315 λτ. είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διακρίνεται και για το τετραγωνισμένο του σχήμα. 

Στο δρόμο – Έμφαση στην άνεση 
Η ρύθμιση των αναρτήσεων, με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σχετικά μαλακή, ευνοώντας την άνεση, γεγονός που εισπράττουν θετικά οι επιβαίνοντες. Η σταθερότητα που παρουσιάζει η Fabia στις ευθείες είναι πολύ καλή, δίχως να φοβίζει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες, όπου φτάνει χωρίς δυσκολία. Κάτι ανάλογο ισχύει και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, με την υποστροφή να είναι περιορισμένη ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι, παραμένοντας πάντα ελεγχόμενη, ουδέτερη και προοδευτική στις αντιδράσεις της. Επίσης, το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση διαθέτει καλό βάρος, αλλά όχι και θετική πληροφόρηση και ακρίβεια. Τέλος,τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (εμπρός αεριζόμενοι) παρουσιάζουν καλή αποτελεσματικότητα. 

Παθητική ασφάλεια – Δεν έχει διακριθεί
Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP έχει ήδη υποβάλει το αυτοκίνητο σε δοκιμή πρόσκρουσης το 2007, αφού τότε παρουσιάστηκε η γενιά του μοντέλου. Εκεί η Fabia δεν κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, κατακτώντας 4 αστέρια. Μάλιστα, η αξιολόγηση έχει γίνει με τις προ του 2009 προδιαγραφές του οργανισμού, που δεν ήταν το ίδιο αυστηρές με σήμερα. 


Συμπέρασμα
Τα βασικά όπλα της Skoda Fabia είναι η καλή σχέση αξίας-τιμής η ευρυχωρία, αλλά και ο συγκεκριμένος κινητήρας της «μαμάς» VW, που προσφέρει σπιρτάδα και οικονομία. Από εκεί και πέρα όμως το μικρό μοντέλο της Skoda δεν μπορεί να κρύψει, ούτε το συντηρητικό προφίλ, αλλά και τα χρόνια που έχει στην πλάτη ειδικά απέναντι στους νεότερους ανταγωνιστές της. 
 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις