Οδηγούμε και αξιολογούμε Peugeot 406 Coupé

Διαβάστηκε από 1329 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/4/2019

Το Γαλλικό μοντέλο συνδυάζει τις αρετές ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, με την κομψή σχεδίαση και την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, 19 ολόκληρα χρόνια μέτα.

 
   
Το Peugeot 406 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1995 ως τετράθυρη λιμουζίνα, για να ακολουθήσει το 1996 η έκδοση station wagon και ένα χρόνο μετά η κουπέ έκδοση, η οποία και έφερε την υπογραφή του μετρ της σχεδίασης, του γνωστού και μη εξαιρετέου Pinifarina. Μόνο και μόνο στο άκουσμα της λέξης Pinifarina, οι συνειρμοί για το τελικό αποτέλεσμα είναι αναπόφευκτοι και οι συνειρμοί και δικαιώνονται απόλυτα, καθώς το σχεδιαστικό αποτέλεσμα ήταν εξόχως συναρπαστικό και πολύ μπροστά από την εποχή του. Δεν πρέπει να λησμονούμε άλλωστε ότι μιλάμε για το 1997!



Ενα τέτοιο μοντέλο, με χρονολογία κατασκευής το 2000, αποφασίσαμε λοιπόν να βάλουμε στο μικροσκόπιο μας και να καταγράψουμε τα θετικά του, αλλά και τα αναμενόμενα λόγω παλαιότητας ψεγάδια του. Κατά τη διαδρομή μας με το 2λιτρο μοντέλο διαπιστώσαμε την ικανότητα του κινητήρα να κινήσει με σχετική άνεση το βάρους 1,4 τόνων αμάξωμα, την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του και την ικανότητα του να ανεβάζει με ευκολία στροφές. Το αμάξωμα από την άλλη απορροφούσε με καλό τρόπο τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος συμβάλλοντας με τον τρόπο του, στο επίπεδο της παρεχόμενης άνεσης στο εσωτερικό. Τα δερμάτινα καθίσματα είναι άνετα όχι όμως και με την τέλεια πλευρική στήριξη, ενώ όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα λειτουργούν άψογα.



Στο τέλος της διαδρομής και στον έλεγχο της ράμπας, μας αποκαλύπτεται ένα ελαφρώς υγρό κάρτερ λαδιού, το οποίο μπορεί όμως να επιδεινωθεί με την πάροδο του χρόνου. Η αιτία ακούει στο όνομα «ροδέλα στεγανότητας του εκκεντροφόρου άξονα». Ευχάριστη έκπληξη από την άλλη συνιστά η σχεδόν παντελής έλλειψη σκουριάς. Ο απολογισμός των βλαβών στο τέλος της ημέρας έχει ως εξής: μια ελαττωματική οθόνη, και η όπισθεν στο κιβώτιο των ταχυτήτων, η οποία δεν κουμπώνει πάντα καλά. Καθόλου άσχημα μπορεί να πει κάποιος για ένα αυτοκίνητο με τόσα χρονάκια στην καμπούρα του.



Τι έδειξε ο έλεγχος
Τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας δεν εμφανίζουν προβλήματα που να αφορούν στην κακή ή στην πλημμελή χρήση και στην μη τήρηση των διαστημάτων service, καθώς λογίζονται ως «οικογενειακά αυτοκίνητα». Στην περίπτωση μας δε, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα, καθώς το μεταχειρισμένο της δοκιμής μας είχε μόνο ένα προκάτοχο, ο οποίος και το είχε σε πολύ καλή κατάσταση. Αποφύγετε ει δυνατόν τα μοντέλα με το 4άρι αυτόματο κιβώτιο, καθώς εκτός του ότι είναι επιρρεπή στις βλάβες, εμφανίζουν και μέτριες επιδόσεις λόγω του κιβωτίου.



-Ελαττωματικό κεντρικό κλείδωμα χώρου αποσκευών.
Εφόσον ο χώρος αποσκευών δεν κλείνει με το κεντρικό κλείδωμα, η αιτία είναι κυρίως ένα σπασμένο καλώδιο στο σημείο σύνδεσης

-Ελάττωμα με τα pixel στην οθόνη του ραδιοφώνου
Συχνά- πυκνά η κεντρική οθόνη του ραδιοφώνου παραδίδει πνεύμα. Ανταλλακτικό δεν υπάρχει πια μετά από τόσα χρόνια, υπάρχουν όμως ειδικά συνεργεία για την επισκευή αυτής.

-Διαρροή λαδιού
Ο κινητήρας και το κιβώτιο εμφανίζουν συχνά διαρροή λαδιού. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αυτή διατηρήθηκε σε λογικό πλαίσιο.

-Τρύπια εξάτμιση
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε αλλαχθεί το μεσαίο τμήμα της εξάτμισης. Το αρχικό σύστημα της εξάτμισης είχε σαπίσει με το πέρασμα του χρόνου, κάτι μάλλον αναμενόμενο όμως.

-Καταπονημένο αμάξωμα
Καλή αντισκωριακή πρόληψη χάρη στις γαλβανισμένες λαμαρίνες και το αρκετό κερί. Σε κάθε περίπτωση όμως και λόγω ηλικίας ο έλεγχος στη ράμπα είναι must.



Συμπέρασμα
Το Peugeot 406 Coupé διατηρείται μετά από δύο δεκαετίες σε αρκετά καλή κατάσταση και χωρίς καθόλου σκουριά. Τα αδύναμα σημεία είναι λίγα, αναμενόμενα και εύκολα στην επισκευή τους. Το θέμα της διαρροής λαδιού πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους επίδοξους αγοραστές.


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων