Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Opel Astra, Toyota Auris, VW Golf. Τα καλύτερα μεταχειρισμένα εξαετίας

Διαβάστηκε από 10843 αναγνώστες - 13/4/2018

Εξετάζουμε τα τρία best sellers μικρομεσαία και ψάχνουμε να βρούμε ποια είναι η καλύτερη επιλογή για μεταχειρισμένο εξαετίας.

Opel Astra

Αυτό το μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, διακρίνεται για το σφηνοειδές του σχήμα, το πίσω τμήμα της οροφής, που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο, αλλά και για τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματός του. Περνώντας στο εσωτερικό του, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αισθητική της καμπίνας με εμφανείς επιρροές από το Insignia. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν ο κομψός και πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και φυσικά η προσοχή στην ποιότητα, με ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα λεπτό σε πάχος μαλακό υλικό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, γεγονός που ενισχύεται και από τις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και πιστοποίηση ομάδας ορθοπεδικών. Οι διαστάσεις του μπορεί να αυξήθηκαν συνολικά (κατά 170x10x50 χιλ. για ΜxΠxΥ) όμως οι χώροι του παρέμειναν στα ίδια σχεδόν επίπεδα. Ωστόσο, 4 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών είναι τα 370 λίτρα.

Το στιβαρότερο (σε σχέση με πριν) πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια και η νέα πίσω ανάρτηση, με ημιάκαμπτο άξονα και σύνδεσμο Watts, χαρίζουν στο Astra πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, το αμάξωμα δεν εμφανίζει περιττές κινήσεις, αποπνέοντας ασφάλεια και αναδίδοντας μια ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση. Στις στροφές, ακόμα και υπό πίεση, το Astra εμφανίζει υψηλή πρόσφυση με περιορισμένη υποστροφή και υψηλή ακρίβεια στο μπροστινό σύστημα. Παράλληλα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας, το πίσω μέρος δείχνει καλά βιδωμένο στην άσφαλτο. Θετικά σχόλια ισχύουν και για το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, τόσο για την αίσθηση, όσο και για την αμεσότητα που προσφέρει. Από την άλλη βέβαια, ο επιλογέας ταχυτήτων δε δείχνει ιδιαίτερα πρόθυμος στις γρήγορες αλλαγές.
To Astra ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1,4/1,4T/1,6/1,6T και 100/120/115/180 ίππους αντίστοιχα.
 

 
Toyota Auris

Μετά την τελευταία του ανανέωση το μοντέλο, απέκτησε νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, επανασχεδιαμένα φωτιστικά σώματα (εμπρός πίσω), και μάσκα/εμπρός καπό, ενσωματωμένα φλας στους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, και νέο πλαίσιο της πινακίδας πίσω. Επίσης προστέθηκαν 4 νέα χρώματα και νέα σπορτίφ έκδοση. Αρκετές είναι οι αλλαγές έγιναν στο θάλαμο των επιβατών τόσο αισθητικές, όσο και σε ποιότητα. Βελτιωμένο ήταν το ανανεωμένο Auris και σε οδική συμπεριφορά και οδηγικά χαρακτηριστικά, αφού τροποποιήθηκαν οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Με την τοποθέτηση νέων ελατηρίων και πιο σφιχτών αμορτισέρ μειώθηκαν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και έγινε πιο σταθερό και στην ευθεία σε υψηλότερες ταχύτητες, αποπνέοντας περισσότερη σιγουριά σε οδηγό και επιβάτες. Το Dual VVT-i μηχανικό σύνολο των 1.329 κ.εκ. των 100 ίππων δεν υπέστη καμία τροποποίηση και διακρίνεται για το μικρό του όγκο και βάρος, καθώς και για το οικολογικό του προφίλ (χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2). Παράλληλα συνδυάζεται με σύστημα αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης (Stop & Start), το οποίο εμφανίζει ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία. To μοτέρ έχει μέτριο τράβηγμα και απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Στα συν είναι ο χαμηλής έντασης θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα, όπως και ο εύχρηστος και με θετική αίσθηση επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου, με την τελευταία σχέση να είναι overdrive προς όφελος της κατανάλωσης -ειδικά σε ταχύτητες ταξιδιού. Εκτός αυτού το Auris ήταν διαθέσιμο και με σύνολο 1,6 λίτρων 132 ίππων, ενώ υπήρχε και υβριδική έκδοση HSD στα 1,8 λίτρα με 134 ίππους.
 

 
Volkswagen Golf

Στην έκτη του γενιά το μικρομεσαίο γερμανικό αυτοκίνητο ήταν ότι πιο ολοκληρωμένο είχαμε δει μέχρι τότε. Έφερε αρκετές αλλαγές σε σχέση με το προγενέστερο τόσο αισθητικές, όσο και μηχανικές, ενώ τα στοιχεία που έμειναν σχεδόν ίδια -με κάποιες βελτιώσεις- είναι το δάπεδο και οι αναρτήσεις. Ο θάλαμος των επιβατών είναι ακόμα σύγχρονος, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει κατά πολύ από τα συντηρητικά αισθητικά πρότυπα της γερμανικής φίρμας. Η πληθώρα των απαλών καμπύλων επιφανειών αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο στο ταμπλό, όπως επίσης και η ενιαία κεντρική κονσόλα. Η καμπίνα του μικρομεσαίου VW είναι συνολικά άνετη για όλους τους φιλοξενούμενους, και μόνο στην περίπτωση μετακίνησης ενός τρίτου ατόμου το ψηλό κεντρικό τούνελ δε θα βολέψει τα πόδια. Το πορτ μπαγκάζ παρέμεινε στην ικανοποιητική χωρητικότητα των 350 λτ.
Ένα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά του Golf στο δρόμο είναι ο συνδυασμός του συμπαγούς πλαισίου με τις πολύ καλά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς και κυρίως τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Έτσι σε μια διαδρομή με στροφές παρουσιάζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Τάσεις υποστροφής θα εκδηλωθούν μόνο με έντονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού, αλλά και πάλι εκδηλώνονται ομαλά. Επιπλέον, το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση ακολουθεί με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και έχει το επιθυμητό βάρος. Τέλος, όσον αφορά στα φρένα, σε μια απότομη επιβράδυνση από πολλά χιλιόμετρα δε λείπει μια μικρή τάση αστάθειας.
To Golf ήταν διαθέσιμο με γκάμα που περιελάμβανε κινητήρες 1.4/1.2 TSI/1.4 TSI και 2,0 λίτρων, με τις αποδόσεις στους 80/85-105/122-160 και 210-270 ίππων για τις κορυφαίες εκδόσεις GTI και R, αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις