Το Yaris έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία και όνομα στην Ελλάδα από το 1999 που παρουσιάστηκε αποτελώντας ένα από τα best seller μοντέλα στη χώρα μας.

Την κίνηση του Yaris αναλαμβάνουν οι γνωστοί βενζινοκινητήρες του 1,0 (μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 111 γρ./χλμ. CΟ2) και 1,33 λτ. (μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 127 γρ./χλμ. CΟ2) και ο ντίζελ 1.400άρης D-4D (μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 108 γρ./χλμ. CΟ2).

Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν αρκετά άνετα, όπως και πίσω, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και διαθέσιμο πλάτος (+35 και +30 χλστ. αντίστοιχα σύμφωνα με την Toyota).

Απλότητα. Αυτό είναι το βασικό συστατικό της συνταγής του, τέταρτης γενιάς, Nissan Micra και αφορά στα πάντα.

Απόλυτα ασφαλή και απροβλημάτιστα τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Micra, με την πλάστιγγα να γέρνει προς την άνεση.

Το τιμόνι «κόβει» αρκετά (κύκλος στροφής μόλις 9,3 μ.), η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη, ενώ το παρκάρισμα είναι παιχνίδι χάρη στο ελαφρύ τιμόνι (υπάρχει και έξτρα σύστημα που ελέγχει αν το αυτοκίνητο χωράει στη θέση που εντοπίσατε)

Σε αυτά έμαθες να οδηγείς. Τώρα ποιο θα αγοράσεις;

Διαβάστηκε από 4145 αναγνώστες - 21/7/2017

Συγκρίνουμε δύο από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς που εκφράζουν απόλυτα, όλα όσα ζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας, σε τιμές πραγματικά ανταγωνιστικές.

 
 
MADE IN JAPAN

Χιλιάδες νέοι οδηγοί, έμαθαν να οδηγούν στο τιμόνι ενός Toyota Yaris ή ενός Nissan Micra. ¶λλοι τόσοι έχουν ωριμάσει, με δύο κορυφαίους εκπρόσωπους της κατηγορίας των μικρών.
Η λαϊκή, ολίγον κλισέ, αλλά απόλυτα κατατοπιστική φράση είναι ότι: «δεν σπάνε, δεν χαλάνε, τα κάνουν όλα και συμφέρουν»! Είναι αξιόπιστα, ευέλικτα, οικονομικά και με την εξελικτική τάση γιγαντισμού των μικρών αυτοκινήτων, είναι πλέον και ευρύχωρα. Είναι τα αυτοκίνητα που -σε όλες τις γενιές τους- επιλέγουν  οι περισσότερες σχολές οδηγών, για τα μαθήματα στους νέους, ενώ έχουν κάνει θραύση, στην ελληνική επαρχία (κυρίως στα νησιά), ως ενοικιαζόμενα.
 
Πέρα, όμως, από τον εκπαιδευτικό-πρακτικό χαρακτήρα τους, το Toyota Yaris και το Nissan Micra, είναι δύο από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, που στις πιο σύγχρονες γενιές τους, εκφράζουν απόλυτα, όλα όσα ζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας, σε τιμές πραγματικά ανταγωνιστικές.
 
Από τη μία, λοιπόν, η πληρότητα (γκάμα κινητήρων, τεχνολογία) του 3ης γενιάς Toyota Yaris, από την άλλη η απλότητα του 4ης γενιάς Nissan Micra. `Ο,τι κι αν επιλέξεις, δεν βγαίνεις χαμένος.
 
 
 
Toyota Yaris

Το Yaris έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία και όνομα στην Ελλάδα από το 1999 που παρουσιάστηκε αποτελώντας ένα από τα best seller μοντέλα στη χώρα μας. Γεγονός σίγουρα όχι τυχαίο, αφού ανέκαθεν προσέφερε ό,τι ζητούσε ο αγοραστής από ένα αυτοκίνητο πόλης: Χαμηλή κατανάλωση και πάγια έξοδα, «ζωντανές» επιδόσεις, ευρυχωρία και πρακτικότητα, αξιοπιστία, υψηλές after sales υπηρεσίες και νεανικό χαρακτήρα. Η 3η γενιά χωρίς πολλές «φανφάρες» και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, βελτιώθηκε σε όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά που το έχουν καθιερώσει στην αγορά, ενώ παράλληλα απέκτησε και παραπάνω στοιχεία που του έλειπαν: Το διακριτικά δυναμικό στιλ στην εμφάνιση, τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τα σύγχρονα «gadgets» που κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη.
 
Την κίνηση του Yaris αναλαμβάνουν οι γνωστοί βενζινοκινητήρες του 1,0 (μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 111 γρ./χλμ. CΟ2) και 1,33 λτ. (μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 127 γρ./χλμ. CΟ2) και ο ντίζελ 1.400άρης D-4D (μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 108 γρ./χλμ. CΟ2).
 
Και τα τρία μοτέρ είναι τεχνολογίας Optimal Drive προσφέροντας αυξημένη απόδοση και ταυτόχρονα μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Στο 1.000άρι μοτέρ, οι απαιτήσεις του σε βενζίνη «έπεσαν» κατά 4% και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 7%. Επίσης, το μοτέρ του 1,33 λτ. προσφέρεται προαιρετικά με το κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοσης (CVT) Multidrive S με τις 7 εικονικές σχέσεις, το οποίο προσφέρει ακόμα πιο οικονομικές και «καθαρές» μετακινήσεις (μέση κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. εκπομπές ρύπων 121 γρ./χλμ. CΟ2).
 
Στο Yaris, γίνεται άμεσα αισθητή η βελτίωση που έχει γίνει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, καθώς και της γενικότερα πιο συμπαγούς αίσθησης που προσφέρει στον οδηγό του, παρά τη μείωση (κατά περίπου 33 κιλά) του βάρους, σε σχέση με τον προκάτοχό του.
 
Αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο και επιτεύχθηκε μέσω της εκτενούς χρήσης ελαφρύτερου αλλά υπέρ – υψηλής αντοχής ατσαλιού, της κατάργησης του μηχανισμού του πίσω συρόμενου καθίσματος, της αντικατάστασης τμημάτων των αναρτήσεων με αλουμίνιο αντί για ατσάλι κ.α. Η μείωση του βάρους έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, γιατί οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα.
 
Γεγονός που αποδεικνύεται και στην πράξη και σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια που εξασφαλίζουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία σε γρήγορους ρυθμούς και πιο ουδέτερα και προβλέψιμα χαρακτηριστικά στις στροφές. `Ετσι, το Yaris τρίτης γενιάς, ενώ είναι εξίσου εύκολο στους χειρισμούς με παλαιότερα, είναι πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με περισσότερη ασφάλεια υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC).
 
Οι διαθέσιμοι χώροι του Yaris είναι βελτιωμένοι, σε σχέση με το μοντέλο 2ης γενιάς, με αποτέλεσμα το –ανέκαθεν ευρύχωρο μικρό Toyota- να είναι σε θέση να φιλοξενήσει 5 ενήλικα άτομα δίχως καμία παραχώρηση. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα της καμπίνας οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν αρκετά άνετα, όπως και πίσω, αφού υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και διαθέσιμο πλάτος (+35 και +30 χλστ. αντίστοιχα σύμφωνα με την Toyota). Παράλληλα, το εντελώς επίπεδο δάπεδο διευκολύνει σε περίπτωση μετακίνησης 3ου επιβάτη στο πίσω κάθισμα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών περιλαμβάνει διπλό δάπεδο και έχει χωρητικότητα 286 λτ., ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση.
 
 
 
Nissan Micra

Απλότητα. Αυτό είναι το βασικό συστατικό της συνταγής του, τέταρτης γενιάς, Nissan Micra και αφορά στα πάντα. Από την εξέλιξη του μοντέλου και την παραγωγή του, μέχρι τη διαδικασία επιλογής για τον πελάτη. Έτσι, το νέο Micra διατίθεται μόνο σε μία 5θυρη έκδοση, μόνο με ένα κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ. και σε τρεις μόνο εκδόσεις εξοπλισμού. Απώτερος στόχος είναι φυσικά ο περιορισμός του κόστους και η δυνατότητα διάθεσης του αυτοκινήτου σε δελεαστικές τιμές, κάτι το οποίο, όπως θα δούμε, επιτεύχθηκε.
 
Το πρώτο όμως που θα λατρέψεις στο Micra είναι και το ζητούμενο από ένα μικρό αυτοκίνητο: η ευκολία οδήγησης στην πόλη. Το τιμόνι «κόβει» αρκετά (κύκλος στροφής μόλις 9,3 μ.), η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη, ενώ το παρκάρισμα είναι παιχνίδι χάρη στο ελαφρύ τιμόνι (υπάρχει και έξτρα σύστημα που ελέγχει αν το αυτοκίνητο χωράει στη θέση που εντοπίσατε). Με δυο λόγια, οι γυναίκες θα το λατρέψουν, το ίδιο και όσοι θεωρούν την οδήγηση μια διαδικασία μεταφοράς. Από εκεί και πέρα όμως τι γίνεται;
 
Απόλυτα ασφαλή και απροβλημάτιστα τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Micra, με την πλάστιγγα να γέρνει προς την άνεση. Η V-Platform, όπως ονομάζεται η πλατφόρμα πάνω στην οποία κτίστηκε το Micra, είναι πιο ελαφριά και άκαμπτη από την πιο παλιά και αυτό είναι εμφανές δοκιμάζοντας το μικρό της Nissan.
 
Μαζί με τη χρήση μιας σειράς άλλων ελαφρύτερων υλικών σε διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου (ρεζερβουάρ, μπροστινή ανάρτηση, καθίσματα και ταμπλό), έχει επιτευχθεί αρκετή μείωση του βάρους του οχήματος (-35 κιλά). Η ανάρτηση περιλαμβάνει την κλασική διάταξη των Γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Οι λάτρεις της οδήγησης δεν θα ενθουσιαστούν, αλλά και δε θα αρνηθούν ότι τα οδικά χαρακτηριστικά είναι απόλυτα ασφαλή και απροβλημάτιστα, με την πλάστιγγα να γέρνει προς την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Σαν αποτέλεσμα, οι κλίσεις στις στροφές είναι τονισμένες, το τιμόνι χωρίς σοβαρή αίσθηση, ενώ παραφωνία αποτελεί η αίσθηση των αποτελεσματικών φρένων και ο κάπως «λαστιχένιος» σε αίσθηση και με μακριές διαδρομές επιλογέας του κιβωτίου που δεν συμβαδίζει με την ακρίβεια του τιμονιού. Το στάνταρ ESP διακόπτει άμεσα κάθε πιθανή τάση αποσταθεροποίησης.
 
Κάτω από το μπροστινό καπό του Micra βρίσκεται ένα αλουμινένιο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1.198 κ.εκ. με απόδοση 80 ίππους και 110 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Χάρη και στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ο κινητήρας είναι ζωντανός, έχει νεύρο, τα βγάζει πέρα με τις σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου και εξασφαλίζει αξιοπρεπέστατες μετακινήσεις. Αξιοσημείωτο είναι πως, παρά τον τρικύλινδρο χαρακτήρα του, το Micra δεν παρουσιάζει ανάλογες... δονήσεις, χάρη στην προσθήκη ειδικού άξονα εξισορρόπησης.
 
Το μεγάλο ατού του κινητήρα πάντως είναι η οικονομία καυσίμου, αφού απαιτεί μόλις 5.0 λτ./100 χλμ. (115 γρ CO2/χλμ.).
 
Η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ αυξήθηκε κατά 14 λτ. φθάνοντας πλέον τα 265. Με την πτώση της πλάτης του διαιρούμενου πίσω καθίσματος η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει και τα 1.132 λτ.