
Test μεταχειρισμένου: VW Golf 5 (2003-2009)
Test μεταχειρισμένου: VW Golf 5 (2003-2009)
Οι TSI κινητήρες βγάζουν πρόβλημα στην καδένα χρονισμού.
Τα μηχανικά μέρη του VW Golf 2003-2009 δεν παρουσιάζουν πρόωρες φθορές.
Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι ανθεκτικά, ξεβάφουν οι διακόπτες.
Το Golf 5 έχει καλή οδική συμπεριφορά και χώρους για 5 ενήλικες.
autoagora Team
Οι TSI κινητήρες βγάζουν πρόβλημα στην καδένα χρονισμού
Το VW Golf είναι ένα αυτοκίνητο-σταθμός στην κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks, και έχει ιστορία μισού αιώνα. Τώρα βρίσκεται στην 8η γενιά του, ωστόσο τα προηγούμενα Golf εξακολουθούν να είναι δημοφιλή ως μεταχειρισμένα.
Το Golf 5ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2003, και πλέον είναι αρκετά προσιτό για αγορά ως μεταχειρισμένο 20ετίας. Πόσο καλό είναι όμως; Για να το ανακαλύψουμε, θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά του μοντέλου και θα καταγράψουμε ποιες είναι οι πιο σημαντικές βλάβες και φθορές που παρουσιάζει.
Η γκάμα κινητήρων του VW Golf MK5 είναι μεγάλη, ικανή να καλύψει κάθε προφίλ αγοραστή, μιας και η ιπποδύναμη ξεκινά από 75 άλογα και μπορεί να φτάσει τα 250.
Ο εισαγωγικός βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός 1,4 λίτρων και έχει 75 άλογα, ενώ μετά βρίσκουμε ένα 1.600-άρι μοτέρ, επίσης ατμοσφαιρικό, με 102 ίππους. Αυτό δίνει πιο άνετα ώθηση στο αμάξωμα του γερμανικού hatchback και είναι γενικά αξιόπιστος, πλην της αυξημένης κατανάλωσης λαδιού που μπορεί να εμφανίσει.
Το 2005 η VW εισήγαγε στη γκάμα του Golf το TSI μοτέρ 1,4 λίτρων, αρχικά με 140 και 170 άλογα, και έπειτα με 122. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει πολύ καλή απόδοση, χάρη στη χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή και turbo, κάνοντάς το εύρωστο και «γεμάτο» σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Στον τομέα της αξιοπιστίας, χρειάζεται προσοχή η καδένα χρονισμού, η οποία μπορεί να επιμηκυνθεί περισσότερο από τα εργοστασιακά όρια ανοχής.
Οι πετρελαιοκινητήρες του Golf συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση και καλές επιδόσεις. Σύμφωνα με αναφορές συνεργείων, ο δίλιτρος TDI κινητήρας ίσως παρουσιάσει αυξημένη κατανάλωση λαδιού.
Εκτός από τα παραπάνω, τα μηχανικά σύνολα του VW Golf 5ης γενιάς (2003-2009) δεν εμφανίζει άλλες σοβαρές βλάβες. Το ίδιο ισχύει και για τα κιβώτια ταχυτήτων, χειροκίνητα και αυτόματα, τα οποία είναι ανθεκτικά στη χρήση και απροβλημάτιστα.
Τα μηχανικά μέρη του VW Golf 2003-2009 δεν παρουσιάζουν πρόωρες φθορές
Τα μηχανικά εξαρτήματα του VW Golf 5ης γενιάς (2003-2009) δεν εμφανίζουν πρόωρες φθορές. Τυχόν σημάδια «κόπωσης» στα φρένα και στην ανάρτηση μπορούν να θεωρηθούν φυσιολογικά αν αναλογιστούμε πως τα πρώτα μοντέλα έχουν ήδη ξεπεράσει την εικοσαετία. Κατά πάσα πιθανότητα αυτά θα έχουν ήδη αντικατασταθεί από τους προηγούμενους κατόχους, ειδάλλως μπορούν να αποτελέσουν μια καλή ευκαιρία για διαπραγμάτευση μείωσης της τιμής.
Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι ανθεκτικά, ξεβάφουν οι διακόπτες
Περνώντας στην καμπίνα του VW Golf 5ης γενιάς, παρατηρούμε πως τα πλαστικά στο ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες διατηρούνται σε καλή κατάσταση, χωρίς να γρατζουνίζονται εύκολα. Οι ψηφιακές οθόνες δύσκολα θα έχουν κάποιο καμένο pixel.
Τα πιο συνηθισμένα σημάδια φθοράς σε ένα Golf 20ετίας εντοπίζονται στους διακόπτες, που έχουν φινίρισμα που είναι μαλακό στην αφή. Αυτό μπορεί να δίνει έναν αυξημένο «αέρα» πολυτέλειας στο γερμανικό μικρομεσαίο, ωστόσο με το πέρασμα των ετών ξεβάφει.
Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων δεν θα σκιστούν εύκολα, ενώ τα πλευρικά μαξιλάρια τους, ακόμα και αυτά των GT και GTI εκδόσεων που έχουν αυξημένη πλευρική στήριξη, δεν χάνουν τη φόρμα τους.
Το Golf 5 έχει καλή οδική συμπεριφορά και χώρους για 5 ενήλικες
Στο VW Golf 5ης γενιάς θα ταξιδέψουν απροβλημάτιστα 5 ενήλικες επιβάτες, αφού οι εσωτερικές διαστάσεις πλησιάζουν τις αντίστοιχες του τρέχοντος Golf. Το εσωτερικό είναι εργονομικά σχεδιασμένο και παράλληλα διαθέτει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν 3 ενήλικες επιβάτες, με τον «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους να είναι αρκετός ακόμα και για ψηλούς με ύψος 1,86 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 350 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.305 λίτρα.
Το VW Golf 2003-2009 είναι ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται από καλή οδική συμπεριφορά. Το συγκεκριμένο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα PQ35, η οποία χρησιμοποιήθηκε και για το επόμενο Golf, αλλά και για το Audi A3, καθώς και το TT. Σε αντίθεση με το παρελθόν, η ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στην ανάρτηση, όσο και στο κράτημα.
Συμπέρασμα: Το VW Golf 2003-2009 δεν έχει πολλές αδυναμίες
Το VW Golf 5ης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει πιο «νέο» από όσο είναι, με τις φθορές στα μηχανικά μέρη να είναι περιορισμένες και την τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί να είναι σύγχρονη. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι απροβλημάτιστοι, ενώ αν κάνετε έναν καλό έλεγχο πριν την αγορά, θα βεβαιωθείτε ότι το όχημα που θα επιλέξετε δεν θα σας κρύβει μελλοντικές «εκπλήξεις».Οι τιμές των μεταχειρισμένων VW Golf 2003-2009 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
VW Golf 2003 | 5.000 ευρώ |
VW Golf 2004 | 5.000 ευρώ |
VW Golf 2005 | 6.800 ευρώ |
VW Golf 2006 | 7.900 ευρώ |
VW Golf 2007 | 8.000 ευρώ |
VW Golf 2008 | 8.500 ευρώ |
VW Golf 2009 | 9.100 ευρώ |